08/12/24

Η Fraport Greece δηλώνει ότι δεν είναι ικανοποιημένη και εντείνει το «λίφτινγκ» στα περιφερειακά αεροδρόμια

Θα χρειαστεί ακόμη δρόμος έως ότου τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αλλάξουν ριζικά όψη μέσω των εργασιών ανακατασκευής που υλοποιεί η Fraport Greece που διαχειρίζεται από τον Απρίλιο του 2017 τους μεγαλύτερους περιφερειακούς αερολιμένες της χώρας.

Όπως ανέφερε, χθες, σε ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Alexander Zinell, η εταιρεία έχει, πλέον, εξασφαλίσει τον μεγαλύτερο αριθμό απαιτούμενων αδειών και εγκρίσεων για την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 450 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των αεροδρομίων, έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο παρεμβάσεων.

Ωστόσο, “δεν είμαστε ακόμη ικανοποιημένοι. […] Η διαχείριση των αεροδρομίων είναι σύνθετη υπόθεση”, σημείωσε ο επικεφαλής της Fraport Greece.

Οι επενδύσεις

Όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr, η κατάσταση των αεροδρομίων όταν αυτά παρελήφθησαν από την Fraport Greece ήταν πολύ χειρότερη σε σχέση με αυτήν, όταν η συμφωνία παραχώρησης υπογράφηκε. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αφενός να απαιτούνται περισσότερες επενδύσεις και αφετέρου η Fraport Greece να διεκδικεί αποζημίωση από το ελληνικό Δημόσιο για την αποκατάσταση των βλαβών. Για παράδειγμα, οι πυροσβεστήρες και οι ανιχνευτές φωτιάς ήταν σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση.

Όπως ανέφερε ο κ. Zinell, η Fraport εκτίμησε σε περίπου 60 εκατ. ευρώ τη συνολική αξία των ζημιών, γεγονός που οδήγησε στην προσφυγή στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών. Η τελευταία προσδιόρισε την αξία των ζημιών σε περίπου 27 εκατ. ευρώ, απόφαση που το Δημόσιο απέρριψε, προσφεύγοντας στην Διαιτησία.

Ως εκ τούτου, συνέχεια θα υπάρξει όταν το διαιτητικό δικαστήριο εκδώσει την απόφασή του, η οποία αναμένεται έως το τέλος της χρονιάς, με τα χρήματα που αναμένεται να εισπράξει η Fraport να αποτελούν τμήμα του επενδυτικού προγράμματός της, όπως ανέφεραν, χθες, στελέχη της.

Πάντως, λόγω της κατάστασης των αεροδρομίων, η Fraport Greece προχώρησε στην αναθεώρηση του επενδυτικού προγράμματός της από 330 εκατ. ευρώ (αρχικά) σε 450 εκατ. ευρώ. Ακόμη, επένδυσε, όπως ανέφερε ο κ. Zinell, τρία εκατομμύρια περισσότερα, σε σχέση με τα αρχικά προβλεπόμενα κεφάλαια, για την αναβάθμιση των τουαλετών για “την κατάσταση των οποίων λάμβανε ιδιαίτερα αρνητικές κριτικές”.

Τα έργα που η εταιρεία υλοποιεί περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την κατασκευή και επανασχεδιασμό νέων ή υφιστάμενων αεροσταθμών, τον εκσυγχρονισμό των διαδρόμων προσαπογείωσης, τη δημιουργία νέων χώρων κτλ.

Συγκεκριμένα θα επενδυθούν στα αεροδρόμια:

– Μακεδονία 87,3 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα το 2021

– Κέρκυρας 35, 7 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα το 2021

-Κεφαλονιάς 23,9 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2029

-Κω 43,8 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2021

-Μυτιλήνης 19,8 εκατ. ευρώ έως και το 2020

-Άκτιου 9,1 εκατ. έως και το 2019

-Μυκόνου 24,6 εκατ. ευρώ έως και το 2021

-Σάμου 13,5 εκατ. με ορίζοντα το 2019

-Σαντορίνης 26,6 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2021

-Σκιάθου 15,7 εκατ. ευρώ έως και το 2019

-Χανίων 4,8 εκατ. ευρώ έως και το 2019

-Ζακύνθου 13,7 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2019

-Καβάλας 10,7 εκατ. ευρώ μέχρι το 2019

-Ρόδου 35,4 εκατ. ευρώ έως το 2020

Η αποχώρηση της Ryanair

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, ο CEO της Fraport εκτίμησε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης, σε επίπεδο εσόδων, θα αυξηθεί το 2018 περίπου κατά 10%, ενώ αντέκρουσε την επιχειρηματολογία της ιρλανδικής Ryanair- έκλεισε τη βάση στα Χανιά- περί ακριβών χρεώσεων.

Όπως ανέφερε οι χρεώσεις, που δημοσιεύονται στον ιστότοπο της εταιρείας και αναθεωρούνται σε ετήσια βάση, είναι ίδιες για όλους τους αερομεταφορείς, ενώ έκανε λόγο για αμιγώς εμπορική απόφαση της Ryanair, η οποία δεν θα πρέπει να αποδίδεται στις χρεώσεις. Οι τελευταίες “έχουν αυξηθεί κατά 1,5 ευρώ από την έναρξη της παραχώρησης”, με το σπατόσημο να διαμορφώνεται σε 12 ευρώ.

Στόχος της Fraport Greece είναι η ενίσχυση των συνδέσεων των 14 αεροδρομίων με νέους προορισμούς και η προσέλκυση νέων εταιρειών. Οι δέκα χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 83% της συνολικής διεθνούς κίνησης, είναι η Γερμανία (24%), η Βρετανία (24,3%), οι Κάτω Χώρες, η Ιταλία, η Κύπρος, η Σουηδία, η Πολωνία, η Γαλλία, το Βέλγιο και η Φινλανδία.

To 2014 μέσω των 14 περιφερειακών αεροδρομίων διακινήθηκαν 27,6 εκατομμύρια επιβάτες.

Πηγή: Capital.gr

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

5 × 3 =