αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Efi Dolcini έκανε το χόμπι της επιχείρηση, και τώρα εξάγει τσάντες μέχρι την Αγγλία και την Ολλανδία

Η Efi Dolcini έκανε το χόμπι της επιχείρηση, και τώρα εξάγει τσάντες μέχρι την Αγγλία και την Ολλανδία

Ήταν στο Λονδίνο, επέστρεψε στην Αθήνα, έκανε το χόμπι της επάγγελμα και κατάφερε έτσι να αναπτύξει μια δική της επιχείρηση. Η Efi Dolcini είναι η ιδρύτρια του ομώνυμου brand με τσάντες. Και έχει επιλέξει να πορευτεί στον δικό της ιδιαίτερο δρόμο προς την επιτυχία. Με τις τσάντες της πλέον να φτάνουν μέχρι την Αγγλία και την Ολλανδία.

Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το story της, το τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand που έχει δημιουργήσει, ενώ παραθέτει και τα 3 «συστατικά» για να μετατραπεί ένα χόμπι σε επιχείρηση με επιτυχία.

Πως πήρατε την απόφαση να επιστρέψετε από το Λονδίνο στην Αθήνα;

Στο Λονδίνο σπούδασα και έμεινα και για κάποιο χρονικό διάστημα μετά τις σπουδές μου για πρακτική και εργασία. Γενικά η Αγγλία δεν ήταν ένα μέρος που ήθελα να μείνω περισσότερο. Παρόλο που πέρασα εξαιρετικά φοιτητικά χρόνια, γνώρισα ωραίους ανθρώπους και έζησα φοβερές εμπειρίες, πάντα είχα σαν στόχο να γυρίσω στην Ελλάδα. Δε μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να ζει κάπου αλλού. Ο ουσιαστικός λόγος που γύρισα στην Αθήνα ήταν για να παρακολουθήσω το μεταπτυχιακό της Σχολής Καλών Τεχνων “Ψηφιακές μορφές τέχνης”. Ήθελα πολύ να το κάνω και ταυτόχρονα να γυρίσω στην Ελλάδα μέσα σε ένα αμιγώς καλλιτεχνικό περιβάλλον.

Ξεκινήσατε την επιχείρηση σας με δικά σας κεφάλαια, και όχι κάποια εξωτερική χρηματοδότηση. Τελικά, μπορεί μια επιχείρηση να ξεκινήσει βασιζόμενη σε αυτό το μοντέλο; Και μέχρι που μπορεί να φτάσει

Με βάση την εμπειρία μου μια επιχείρηση μπορεί να φτάσει πολύ ψηλά και να πετύχει αν έχει συνεχή χρηματοδότηση και όχι μόνο στην αρχή. Όσο η οικονομική υποστήριξη είναι επαρκής και με ροή, τόσο θα ανθίζει η επιχείρηση. Πολλές φορές βλέπουμε να πετυχαίνουν προιοντα που δεν είναι τόσο αξιόλογα ακριβώς επειδή έχουν οικονομική δύναμη απο πίσω, ενώ δε συμβαίνει το αντίστροφο.

Παρ’όλα αυτά νομίζω πως η επιτυχία μιας επιχείρησης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες μερικούς από τους οποίους είναι το μάρκετινγκ, οι ικανότητες των στελεχών της, η κοινωνική δικτύωση και ενδεχομένως και οι συγκυρίες. Η τύχη ή οι ανθρώπινες σχέσεις δηλαδή. Εγώ πιστεύω πολύ στην τύχη αλλά και στη βοήθεια κάποιου που θα πιστέψει πολύ σε σένα ή στο προιόν σου, ειδικά όταν τα χρήματα δεν είναι αυτονόητα.

Εμείς έχουμε επιλέξει να έχουμε έδρα στην Ελλάδα, να στηρίζουμε ελληνικές παραδοσιακές βιοτεχνίες για την παραγωγή μας και τα υλικά μας να είναι αγορασμένα τοπικά ή από χειροποίητες οικοτεχνίες ανά τον κόσμο. Αυτές οι επιλογές είναι πολύ συνειδητές γιατί η μαζικές παραγωγές έχουν επιβαρύνει κατά πολύ το περιβάλλον, προάγουν την παράλογη αφθονία και ενώ προσφέρουν στιγμιαία ικανοποίηση στον δυτικό κόσμο, στην άλλη άκρη της γης επιφέρουν φτώχεια και απόγνωση στους καταπιεσμένους εργάτες. Με βάση αυτές τις αξίες και για να μπορέσουμε να το στηρίξουμε όλο αυτό οικονομικά η επιλογή μας είναι μικρές αλλά συχνές παρτίδες χειροποίητης παραγωγής έτσι ώστε  η κάθε μία να αυτοχρηματοδοτείται απο τις πωλήσεις της προηγούμενης. Στα υλικά δεν έχουμε βέβαια το οικονομικό πλεονέκτημα της μαζικής αγοράς, όμως οι περιορισμένες ποσότητες  δημιουργούν και το βασικό μας πλεονέκτημα: Σπάνια ή vintage υφάσματα υψηλής ποιότητας, προϊόντα σχεδόν μοναδικά ή αριθμημένα.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand που έχετε δημιουργήσει;

Κατα βάση το προιόν μας είναι γυναικείες τσάντες. Σακίδια, τσάντες καθημερινές αλλά και τσάντες πιο αμπιγιέ. Επίσης έχουμε μαντήλια και παρεό το καλοκαίρι. Γενικά, ο στόχος είναι το brand να μην περιοριστεί και να δουλεύουμε με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορούμε να διοχετεύουμε τη δημιουργικότητά μας σε διάφορα αντικείμενα ακόμη και εκτός μόδας.

Κάνετε και εξαγωγές σε διάφορες χώρες. Σε ποια σημεία του πλανήτη έχετε φτάσει και ποια είναι η ανταπόκριση που βλέπετε;

Έχουμε συνεργασίες με μπουτίκ σε Αγγλία, Ισπανία και Ολλανδία. Η ανταπόκριση σε γενικές γραμμές είναι θετική αλλά για να κρατηθεί αυτή η ζήτηση και να δημιουργηθούν και επιπλέον σημεία πώλησης χρειάζεται εντατική δουλειά και συνέπεια.

Αυτή τη στιγμή πόσα άτομα εργάζεστε πίσω από το brand; Και ποιο είναι τελικά το «μυστικό» για να φτιαχτεί μια καλή ομάδα;

Ξεκινήσαμε σαν οικογενειακή επιχείρηση και παραμένουμε έτσι με μερικές προσθήκες. Ο μπαμπάς μου διαχειρίζεται τα οικονομικά της επιχείρησης ενώ ο αδερφός μου έχει τον ρόλο του σύμβουλου μάρκετινγκ. Η Ειρήνη έχει αναλάβει τα social media και υπάρχει και μια ομάδα εξωτερικών συνεργατών που αναλαμβάνουν εποχιακά την παραγωγή μας. Εγώ διαχειρίζομαι το e-shop και γενικά προσπαθώ να ασχολούμαι μόνο με το δημιουργικό κομμάτι.

Όπως έχετε πει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, πριν δημιουργήσετε την επιχείρηση σας η μόδα ήταν για εσάς ένα χόμπι. Βάσει της εμπειρίας σας, μπορεί ένα χόμπι ή γενικότερα μια δραστηριότητα που μας αρέσει, να οδηγήσει σε μια καλή επιχείρηση;

Μπορεί με προϋποθέσεις. Ένας απίθανος δημιουργός ίσως να μην είναι και τόσο καλός επιχειρηματίας. Τότε θα χρειαστεί να έχει δίπλα του κ κάποιον που θα “πουλήσει” το καταπληκτικό προιόν του. Μπορεί και να συμβεί το αντίστροφο. Γενικά είμαι της άποψης οτι οι συνεργασίες έχουν μεγαλύτερη δύναμη από το να δρα κανείς μόνος.

Στην Ελλάδα δεν έχουμε μάθει να λειτουργούμε σε ομάδα, τείνουμε να διαλέγουμε το one man show. Είναι κρίμα όμως, γιατί μέσα από τις συνεργασίες γεννιούνται οι καλύτερες ιδέες και υλοποιούνται με λιγότερο κόπο και σε πιο χαρούμενο κλίμα.

Γενικά πιστεύω πως ο άνθρωπος είναι δημιουργικό ον. Ο καλλιτέχνης που δημιουργεί το κάνει επειδή το έχει μέσα του και κάπου πρέπει να διοχετευτεί όλο αυτό. Αντίστοιχα και ο συγγραφέας που πρέπει να γράψει, ο μάστορας που η επιδιόρθωση τον γεμίζει ή ο αθλητής που δεν μπορεί να σταματήσει να τρέχει. Το χόμπι γίνεται επάγγελμα στο σημείο όπου είναι ζωτική η σημασία του.

Πιστεύω πως για να οδηγηθεί ένα χόμπι σε μια καλή επιχείρηση πρέπει να γίνουν τρια βήματα: Να καταφέρει κανείς να ξεφύγει απο την άνεση της ρουτίνας, να ανακαλύψει μέσα του τι είναι αυτό που τον τρώει και ταυτόχρονα να έχει το σθένος να συνεχίσει μέσα από τα χιλιάδες εμπόδια της σύγχρονης ζωής, με νούμερο ένα τα social media.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 + 4 =