αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΗ Audi μόλις παρουσίασε ένα «διαστημικό» αυτοκίνητο που δεν έχει τιμόνι και πεντάλ (ΦΩΤΟ)

Η Audi μόλις παρουσίασε ένα «διαστημικό» αυτοκίνητο που δεν έχει τιμόνι και πεντάλ (ΦΩΤΟ)

Η Audi έκανε ένα ακόμη καθοριστικό βήμα για την αναβάθμιση της αυτόνομης οδήγησης. Στη Φρανκφούρτη παρουσίασε το πρωτότυπο Aicon, το οποίο δεν διαθέτει τιμόνι και πεντάλ. Το τετράθυρο μοντέλο, συνδυάζει καινοτομίες που αφορούν τη μετάδοση κίνησης, την ανάρτηση, τη ψηφιοποίηση και τη κινητική αυτονομία.

Το Aicon είναι επίσης σχεδιασμένο για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και θα είναι ικανό να καλύψει αποστάσεις από 700 ως 800 χλμ. χωρίς επαναφόρτιση.

Το μέγεθός του και μόνο  – εξωτερικό μήκος 5,444 μ, πλάτος 2,100 μ και ύψος 1,506 μ – το τοποθετεί στην ελίτ της αυτοκίνησης, στην κατηγορία Δ. Το μεταξόνιο είναι στα 3,470 μ – 240 χιλιοστά μεγαλύτερο από τη μεγαλύτερη έκδοση του νέου Audi Α8.

Το Audi Aicon υποστηρίζει με έξυπνο τρόπο τον περιβάλλοντα χώρο του και χρησιμοποιεί απεικονίσεις στις εκθετικές του επιφάνειες για να προειδοποιεί πεζούς ή δικυκλιστές για επικίνδυνες καταστάσεις. Τρόποι οδήγησης, όπως η αστική οδήγηση ή η οδήγηση σε ρυθμό βηματισμού, μπορούν να απεικονιστούν. Οριζόντιες φωτεινές λωρίδες κινούνται από κάτω προς τα πάνω όταν το όχημα επιταχύνει και σε αντίθετη κατεύθυνση όταν φρενάρει. Η ταχύτητά τους αυξομειώνεται σε συγχρονισμό με αυτή του αυτοκινήτου.

Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα επεκτείνουν τη σφαίρα της επικοινωνίας τους στον περιβάλλοντα χώρο. Το Audi Aicon χρησιμοποιεί προτζέκτορες υψηλής ανάλυσης για να φωτίσει τον δρόμο και τον περιβάλλοντα χώρο και να προβάλλει σήματα στο έδαφος. Αυτό του επιτρέπει να μεταδίδει προειδοποιήσεις και πληροφορίες για το όχημα προς περαστικούς, ακόμη κι αν δεν έχουν απευθείας οπτική επαφή με το αυτοκίνητο, όπως διαβάζουμε στο Euro2day.gr.

Τα αυτόνομα οδηγούμενα οχήματα του μέλλοντος σίγουρα δεν θα χρειάζονται προβολείς. Το σύστημα λέιζερ και ραντάρ αισθητήρων του Audi Aicon «βλέπει» αρκετά ακόμη και στο σκοτάδι, μπορεί να βρίσκει τον δρόμου του με απόλυτη αξιοπιστία και εντοπίζει πιθανά εμπόδια εγκαίρως. Στο μεταξύ, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που τους παρέχει η myAudi ή ακόμη και να κλείνουν για λίγο τα μάτια τους. Όταν οι επιβάτες βγαίνουν από το Audi Aicon στο σκοτάδι, ενεργοποιείται ένας «φωτεινός συνοδός»: Ένα μίνι drone φωτίζει με φακό τον δρόμο του χρήστη.

Ένα σύνολο τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων είναι τοποθετημένοι στον χώρο των εμπρόσθιων και οπίσθιων αξόνων. Οι μονάδες αποθήκευσης ενέργειας βρίσκονται ενσωματωμένες κάτω από το δάπεδο. Πρόκειται για στερεούς συσσωρευτές με σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα ενέργειας από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνολικά 354 ίππους και 55,8 χλγμ. ροπής. Ο καθένας κινεί έναν τροχό, επιτρέποντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, μεταβλητή τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη επιτάχυνση έπαιξε δευτερεύοντα ρόλο στις προδιαγραφές σε σχέση με τη μέγιστη απόδοση, άρα και το εύρος αυτονομίας. Την ίδια λειτουργική στρατηγική ακολουθούν το σύστημα μετάδοσης κίνησης και τα ηλεκτρικά φρένα, τα οποία χρησιμοποιούν την ανάκτηση ενέργειας. Η ελαφριά κατασκευή του αμαξώματος από ποικίλα υλικά και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική βοηθούν το Audi Aicon να επιτύχει αυτονομία ανάμεσα στα 700 και 800 χλμ χωρίς επαναφόρτιση.

Ακόμη και η φόρτιση έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Χάρη σε ένα σύστημα υψηλής τάσης 800 βολτ, η μονάδα μπαταριών του Aicon μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητάς του μέσα σε λιγότερο από 30’. Το αυτοκίνητο είναι επίσης εφοδιασμένο με μία μονάδα επαγωγικής, δηλαδή ασύρματης, φόρτισης. Το Aicon καταφέρνει και τα δύο χωρίς οδηγό. Μπορεί να σταματήσει μόνο του σε έναν σταθμό επαναφόρτισης και να φορτίσει τη μπαταρία του χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 + five =