Πόσοι, άραγε, εκεί έξω γνωρίζουν τι είναι η πυρογραφία; Ίσως όχι τόσοι πολλοί. Η Χριστίνα Νεφελούδη το ανακάλυψε. Και μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει πολλά έργα με ακριβώς αυτή την μέθοδο. «Η πυρογραφία είναι μέθοδος διακόσμησης επιφανειών κατά κύριο λόγο ξύλινων αλλά μπορεί να γίνει και σε δέρμα και σε κόκαλο. Είναι μια πανάρχαια τεχνική σε όλο τον κόσμο.Το εργαλείο που ονομάζεται πυρογράφος μπαίνει στην πρίζα πυρώνεται και έτσι μόλις ακουμπήσει πάνω στο ξύλο τότε το ξύλο καίγεται και μπορείς να το σχεδιάσεις» εξηγεί.
Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το πως ξεκίνησε να ασχολείται με αυτή την τέχνη, ενώ όπως λέει ένα έργο μπορεί να χρειαστεί ακόμα και μήνες για να ολοκληρωθεί.
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά για κάποιον που δεν γνωρίζει: Τι είναι οι πυρογραφίες;
Η πυρογραφία είναι μέθοδος διακόσμησης επιφανειών κατά κύριο λόγο ξύλινων αλλά μπορεί να γίνει και σε δέρμα και σε κόκαλο. Είναι μια πανάρχαια τεχνική σε όλο τον κόσμο.
Το εργαλείο που ονομάζεται πυρογράφος μπαίνει στην πρίζα πυρώνεται και έτσι μόλις ακουμπήσει πάνω στο ξύλο τότε το ξύλο καίγεται και μπορείς να το σχεδιάσεις.
Πως αποφασίσατε να ξεκινήσετε ένα τέτοιο project;
Η αλήθεια είναι πως ζωγραφίζω από πολύ μικρή αλλά με την πυρογραφία δεν είχα καμία επαφή και δεν γνώριζα καν τι είναι μέχρι που πριν 8 χρόνια περίπου ήρθε ο πατέρας μου στο σπίτι με έναν πυρογράφο για να κάνει σχέδια σε κάποια δικά του πράγματα. Μου κίνησε το ενδιαφέρον και από τότε έχει γίνει προέκταση του χεριού μου. Πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τι είναι η πυρογραφία και χαίρομαι που μέσω αυτής της συνέντευξης θα μας δωθεί η ευκαιρία να τους ενημερώσουμε για αυτήν την τέχνη.
Αυτή τη στιγμή τι προϊόντα θα βρει κάποιος σε εσάς;
Υπάρχει ποικιλία προϊόντων ξεκινώντας από απλά κάδρα, ρολόγια, μπρελόκ, σουγιάδες, κολιέ, δίσκους σερβιρίσματος και γενικά οτιδήποτε ξύλινο μπορεί να σχεδιαστεί. Ακόμη ασχολούμαι και με το χρώμα όπως είναι τα ακρυλικά και τα pastel pencils.
Πόσος χρόνος χρειάζεται, κατά μέσο όρο, για να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο δημιούργημα σαν αυτά που φτιάχνετε;
Ο χρόνος που χρειάζεται θα εξαρτηθεί από το σχέδιο αλλά και από το μέγεθος του ξύλου. Μπορεί να πάρει από λίγες ώρες μέχρι και μέρες ή μήνες.
Το μεγαλύτερό μου έργο ήταν η Σκύρος σε διαστάσεις 60×80 cm και μου πήρε να το τελειώσω δύο μήνες.
Να σημειωθεί πως δεν παίρνεις απλά ένα ξύλο και ξεκινάς να το πυρογραφείς, χρειάζεται μια διαδικασία πριν, όπως είναι το τρίψιμο του ξύλου με γυαλόχαρτο, στην συνέχεια σχεδιάζεται το σχέδιο που θέλουμε επάνω στο ξύλο , καίγεται και αφού έχω τελειώσει με αυτές τις διαδικασίες στο τέλος το περνάω με βερνίκι για την καλύτερη διατήρηση τόσο του σχεδίου αλλά και του ξύλου.
Ποια είναι το πιο περίεργο δημιούργημα που έχετε κάνει; Κάτι που ίσως το σκεφτήκατε εσείς ή σας το ζήτησαν
Δεν θα έλεγα ακριβώς περίεργο αλλά θα τολμούσα να το πω πιο δημιουργικό που έχω σκεφτεί να κάνω είναι ένας δίσκος σερβιρίσματος στον οποίο στο κέντρο του είχα ζωγραφίσει μία μπεκάτσα (η μπεκάτσα είναι άγριο πτηνό) στην οποία έβαλα αληθινά φύλλα και βρύα που μάζεψα από το δάσος και από πάνω έριξα ρητίνη (υγρό γυαλί) και σαν τελικό στάδιο πέρασα το βερνίκι. Νομίζω πως αυτό ήταν το πιο δημιουργικό έργο μου.
Ποια είναι τα πλάνα σας από εδώ και στο εξής και πως σκέφτεστε να το αναπτύξετε όλο αυτό;
Δεν εφησυχάζομαι γενικά σαν άνθρωπος, προσπαθώ να γίνομαι καλύτερη συνεχώς και να κάνω πράγματα που να εντυπωσιάζουν τον κόσμο. Στόχος μου είναι να συμμετέχω σε εκθέσεις και να πάρω μέρος σε διαγωνισμούς εσωτερικού αλλά και εξωτερικού. Από πέρυσι συμμετέχω σε έκθεση και έχω πάρει μέρος σε διαγωνισμό ζωγραφικής που κέρδισα και βραβείο παρακολούθησης εξάμηνων μαθημάτων, συνεχίζω δυναμικά διότι κάνω κάτι το οποίο αγαπάω και το αγαπάει και ο κόσμος κάτι που μου δίνει δύναμη.
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω στο site σας για αυτή την ξεχωριστή και ιδιαίτερη τέχνη που ονομάζεται πυρογραφία.