14/01/25

Η τακτική των Steve Jobs, Elon Musk και Richard Branson: Γιατί ποτέ δεν πρέπει να ακούγεσαι «υπερβολικά έξυπνος»

Τι κοινό είχαν οι Steve Jobs, Elon Musk και Richard Branson; Εκτός από τα πετυχημένα business rojects και τις μεγάλες περιουσίες. Το αμερικανικό Goalcast στέκεται σε ένα άλλο στοιχείο το οποίο ίσως δεν γνωρίζεις: Είναι η «third-grade language» που χρησιμοποιούν και οι τρεις (ο Jobs όταν ζούσε). Τι σημαίνει αυτό με απλά λόγια; Ότι ποτέ δεν πρέπει να ακούγεσαι «υπερβολικά έξυπνος» προς τους άλλους ανθρώπους. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση, όσο καταπληκτικό κι αν είναι το project σου, όσο καταπληκτικά κατορθώματα κι αν έχεις, δεν θα καταφέρεις να μεταφέρεις το «μήνυμα» σου.

«Το απλό μπορεί να είναι πιο δύσκολο από το σύνθετο: Πρέπει να εργαστείτε σκληρά για να κάνετε τη σκέψη σας καθαρή, ώστε να είναι απλή. Mόλις φτάσετε εκεί, θα μπορείτε να μετακινήσετε ακόμα και βουνά», έχει πει ο ιδρυτής της Apple.

Αλλά δεν είναι εύκολο να κάνεις τα πράγματα απλά, ειδικά όταν η πρώτη σκέψη σoυ είναι ότι πρέπει να “ακούγεσαι έξυπνος” έτσι ώστε οι άνθρωποι να σε σέβονται.

Εκεί ίσως είναι η διαφορά των πραγματικά μεγάλων leaders. Ότι κατάφεραν να το ξεπεράσουν αυτό. Και να περάσουν το μήνυμα τους με τον πιο απλό τρόπο. Θυμήσου την καμπάνια «Think Different» της Apple το 1997. Χρησιμοποιούσε φράσεις όπως: «Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The trouble-makers. The round pegs in the square holes». ‘Η το μέχρι σήμερα γνωστό «Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do».

«Η πολυπλοκότητα είναι ο εχθρός σου. Οποιοσδήποτε ανόητος μπορεί να πει κάτι με περίπλοκο τρόπο. Το δύσκολο είναι να το πεις με απλό τρόπο», έχει τονίσει ο Richard Branson, ο οποίος είναι επίσης fan της απλότητας. Ενώ στον ίδιο δρόμο κινείται και ο Elon Musk, ο οποίος ακόμα και στα εσωτερικά meetings της Tesla θέλει όλοι να μιλούν με απλά λόγια και όχι με δύσκολες ορολογίες.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

18 − 14 =