αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ «τακτική του μοναχού» για να γίνεις πιο ανθεκτικός από τον μέσο όρο των ανθρώπων: Εξηγεί ένας καθηγητής του University of Pennsylvania

Η «τακτική του μοναχού» για να γίνεις πιο ανθεκτικός από τον μέσο όρο των ανθρώπων: Εξηγεί ένας καθηγητής του University of Pennsylvania

Για να περάσουν την «monk class» του Justin McDaniel, οι φοιτητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια πρέπει να αφήσουν στην άκρη τα τηλέφωνά τους  για 30 ημέρες.

Το μάθημα, που ονομάζεται επίσημα Living Deliberately, απαιτεί από τους 14 φοιτητές του να «τηρούν έναν κώδικα σιωπής, να απέχουν από τη χρήση όλων των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και να περιορίζουν τις δαπάνες τους στα 50 $ την εβδομάδα» για ένα μήνα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του πανεπιστημίου. Η τάξη έχει συχνά 300 άτομα στη λίστα αναμονής της, λέει ο McDaniel.

Οι αυστηροί κανόνες της τάξης, που διαμορφώνονται σύμφωνα με τις πραγματικές πρακτικές των μοναχών, δεν έχουν σκοπό να απομονώσουν κοινωνικά τους μαθητές. Αντίθετα, ο McDaniel λέει ότι θέλει οι 20άρηδες συνηθίσουν σε άβολα συναισθήματα.

«Ασκούμαστε για να χτίσουμε μυς και αντοχή, αλλά δεν ασκούμαστε για τα συναισθήματα μας», λέει στο CNBC ο McDaniel, καθηγητής ανθρωπιστικών επιστημών που εκπαιδεύτηκε ως μοναχός για σχεδόν ένα χρόνο στην ηλικία των 21 ετών. «Χωρίς [αυτή την άσκηση], όταν νιώθουμε ζήλια ή ανεπάρκεια ή κατάθλιψη ή ακόμα και χαρά, δεν ξέρουμε πώς να το χειριστούμε».

Αλλά δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε το Instagram ή να μην μιλήσετε ποτέ ξανά σε άνθρωπο, για να γίνετε πιο ανθεκτικοί. Εδώ είναι τρεις πρακτικές που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, λέει ο McDaniel.

Δοκιμάστε μία ψηφιακή αποχή

Μερικοί μοναχοί πιστεύουν ότι η λήψη λιγότερων αποφάσεων σημαίνει ότι είναι περισσότερο διαθέσιμοι για τις θρησκευτικές εκδηλώσεις, λέει ο McDaniel. Με αυτή τη λογική, είναι δύσκολο να είσαι σωματικά παρών… αν είσαι εθισμένος στο να παρακολουθείς το Instagram.

Υπάρχουν και άλλα ψυχολογικά οφέλη από το διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Ένα επταήμερο διάλειμμα από το Twitter και το TikTok μείωσε τα επίπεδα κατάθλιψης και άγχους σε μια μικρή τυχαιοποιημένη δοκιμή, όπως διαπίστωσαν πέρυσι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπαθ με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Και υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του λιγότερου χρόνου οθόνης και της καλύτερης ποιότητας ύπνου και της αναφερόμενης ευεξίας, σύμφωνα με μια μελέτη του 2021 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking.

Ο λιγότερος χρόνος στο τηλέφωνό σας μπορεί επίσης να σας δώσει περισσότερες πιθανότητες να γνωρίσετε ανθρώπους στην πραγματική ζωή, αρκεί να αντέξετε… μισό λεπτό αρχικής αμηχανίας, προσθέτει ο McDaniel.

«Πάντα λέω στους μαθητές μου ότι η διαφορά σε πολλά πράγματα στη ζωή είναι η αντιμετώπιση 30 δευτερολέπτων δυσφορίας», λέει. «Τι θα γινόταν αν μπαίνατε σε ασανσέρ ή στο μετρό μαζί με κάποιον άλλο και δεν ανοίγατε αμέσως το τηλέφωνό σας;».

Εξασκηθείτε στο single-tasking

Το μάθημα του McDaniel έχει περιγραφεί από έναν πρώην μαθητή ως κάτι που «μαθαίνει την τέχνη του single-tasking».

Στην τάξη, ο McDaniel διδάσκει ότι το να κάνετε ένα πράγμα τη φορά είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραμείνετε παρόντες στη στιγμή. «Πόσο συχνά κάνουμε βόλτες χωρίς να τηλεφωνήσουμε, ή τρώμε ένα σνακ χωρίς να βλέπουμε τηλεόραση ή ασκούμαστε χωρίς να ακούμε podcast;» λέει.

Το να επιτρέπετε στον εαυτό σας να κάνει ένα πράγμα τη φορά σας βοηθά να παρατηρήσετε το περιβάλλον και τις σκέψεις σας, λέει ο McDaniel.

Σας βοηθά επίσης να αποφύγετε το κόστος του multitasking. Τα άτομα που κάνουν “πολλαπλές εργασίες” ή μοιράζουν τακτικά την προσοχή μεταξύ πραγμάτων όπως το Netflix και το email της εργασίας τους, έχουν μικρότερη διάρκεια προσοχής και χειρότερη μνήμη, από τα άτομα που κάνουν σταθερά μία εργασία, ανακάλυψε μια μελέτη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ του 2019.

Μην κάνεις τίποτα

Ο καθηγητής και οι φοιτητές του προσπαθούν να καθίσουν ή να περπατήσουν για 30 λεπτά – χωρίς μουσική, τηλεόραση ή να τηλεφωνήσουν σε έναν φίλο – κάθε μέρα.

«Για αυτή τη μισή ώρα, δεν μπορείς να διαβάσεις, δεν μπορείς να μάθεις, δεν μπορείς να ακούσεις μουσική», λέει. «Απλώς πρέπει να κάθεσαι με τις σκέψεις σου, να αναπνέεις και να κοιτάς το περιβάλλον γύρω».

Κατά μία έννοια, είναι ένας τύπος διαλογισμού ή ενσυνειδητότητας – παρόμοιος με το «niksen», μια ολλανδική έννοια που σημαίνει «να μην κάνεις τίποτα» και χρησιμοποιείται συχνά για την καταπολέμηση της εξάντλησης και του στρες. Θυμήσου και το άρθρο: Ο Steve Jobs και ο Albert Einstein εφάρμοζαν το κόνσεπτ του «νεκρού χρόνου». Και αύξαναν τη δημιουργικότητα τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 3 =