Υπάρχει ένας παλιός κανόνας, που λέει ότι για να σε συμπαθήσει κάποιος και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του, πρέπει να τον αντιμετωπίζεις όπως θα ήθελες να αντιμετώπιζε και εσένα. Ο πράκτορας του FBI και συγγραφέας του βιβλίου «Κώδικας εμπιστοσύνης», Robin Dreeke, έρχεται να καταρρίψει αυτόν τον κανόνα.
Πρέπει να αντιμετωπίζεις τον άλλο, όπως ο ίδιος θέλει. Με απλά λόγια, αυτό που έχεις να κάνεις είναι να εντοπίσεις τα ενδιαφέροντα του και τι είναι σημαντικό για αυτόν. Έτσι θα γίνει μια συζήτηση… στα δικά του νερά. Και θα μπορέσει να καταλάβει καλύτερα αυτά που θα του πεις. Και θα κερδίσεις την εμπιστοσύνη του.
Με απλά λόγια, δεν πρέπει να προσεγγίζεις κάποιον με βάση τα δικά σου στάνταρτς. Αλλά με βάση τα δικά του. Όπως εξηγεί ο Robin Dreeke στο Business Insider, υπάρχουν 4 διαφορετικοί τύποι επικοινωνίας. Η αποστολή σου είναι να καταλάβεις σε ποια κατηγορία βρήσκεται το άτομο που έχεις απέναντι σου.
Direct, task-oriented
Direct, people-oriented
Indirect, task-oriented
Indirect, people-oriented
Το πιο σημαντικό, είναι να καταλάβεις αν κάποιος είναι προσανατολισμένος στους ανθρώπους ή στις εργασίες. Αν κάποιος είναι στην πρώτη κατηγορία, χρησιμοποίησε περισσότερη εξατομύκευση και ιστορίες ανθρώπων, όταν συζητάς μαζί του. Από την άλλη, αν κάποιος επικεντρώνεται στα tasks, τον ενδιαφέρει περισσότερο ο τρόπος που γίνεται μια εργασία και όχι το ποιος την κάνει.
Μετά πρέπει να δεις αν κάποιος είναι έμμεσος ή άμεσος στην επικοινωνία. Οι άμεσοι επικοινωνούντες, σύμφωνα με το βιβλίο, σκέφτονται ενώ μιλάνε. Οι έμμεσοι επικοινωνούντες γενικά σκέφτονται πριν μιλήσουν.