Τι κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι που αναζητούν δουλειά; Συνήθως πέφτουν… με τα μούτρα στις αγγελίες. Όσο περισσότερες διαβάσουν, σε όσες περισσότερες στείλουν βιογραφικά, τόσο το καλύτερο. Δεν είναι απαραίτητα κακό να κοιτάς αγγελίες. Αλλά εδώ υπάρχει ένα αρνητικό ανάμεσα σε άλλα: Όταν μια αγγελία δημοσιεύεται κάπου -ειδικά αν πρόκειται για μια καλή θέση- είναι πολύ πιθανό να υπάρξει συνωστισμός βιογραφικών. Όλοι μπορούν να την δουν, όλοι μπορούν να στείλουν βιογραφικό. Έτσι και το δικό σου θα πάει σε μια στοίβα από την οποία πρέπει να ξεχωρίσει. Με στόχο να είσαι ανάμεσα σε αυτούς που θα κληθούν για συνέντευξη και στην συνέχεια να πάρεις (ίσως) τη θέση.
Τι διαφορετικό μπορείς να κάνεις; Να ακολουθήσεις μια άλλη τακτική. Πιο στοχευμένη. Καταρχήν αναζήτησε τις εταιρίες τις οποίες σε ενδιαφέρει να εργαστείς. Ας υποθέσουμε ότι αυτές είναι συνολικά 20. Το επόμενο βήμα είναι να βρεις τους σωστούς ανθρώπους, μέσα στις συγκεκριμένες εταιρίες. Αυτοί μπορεί να είναι είτε HR Managers, είτε (ακόμα καλύτερα) διευθυντές ή προϊστάμενοι συγκεκριμένων τμημάτων. Και να στείλεις εκεί το βιογραφικό σου, εξηγώντας γιατί θα ήθελες να εργαστείς στην εταιρία, αλλά και στο συγκεκριμένο τμήμα.
Κάπως έτσι ξεφεύγεις από το γενικό και απρόσωπο, και ανοίγεις έναν πιο συγκεκριμένο δίαυλο επικοινωνίας. Παραθέτεις πιο συγκεκριμένα δεδομένα στο τραπέζι, ενώ ταυτόχρονα η επικοινωνία γίνεται πιο άμεση. Εσύ ξέρεις με ποιον μιλάς, και ο άλλος ξέρει με ποιον μιλάει επίσης.
Εδώ βέβαια θα ρωτήσει κάποιος: Και πως θα βρω έναν άνθρωπο μέσα σε μια εταιρία, αν δεν τον γνωρίζω από πριν; Παλιότερα, ίσως θα χρειαζόταν να πας… πόρτα- πόρτα. Δεν είναι κακό και αυτό. Στην εποχή του ίντερνετ όμως, τα δεδομένα είναι πιο απλά. Μπορείς να αναζητήσεις κάποιον μέσα από το Linkedin- είναι ίσως ο καλύτερος και πιο εύκολος τρόπος. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να πραγματοποιήσεις μια αναζήτηση με βάση την εταιρία ή με βάση το όνομα (αν το ξέρεις). Και θα δεις μπροστά σου τα σωστά προφίλ. Κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει φυσικά και στο Facebook, εκεί όμως είναι απαραίτητο να γνωρίζεις το όνομα. Ενώ αν δεν ξέρεις ποιος είναι υπεύθυνος στην εταιρία που σε ενδιαφέρει, μην ξεχνάς ότι υπάρχει και το παραδοσιακό Googlάρισμα.