Πολλοί πιστεύουν πως όταν μιλάμε για networking, η ποσότητα κάνει την διαφορά. Πάνε σε πολλά events, γνωρίζουν πολλούς ανθρώπους, ανταλλάσσουν πολλές κάρτες, κάνουν πολλές συνδέσεις στο Linkedin. Κι όμως η ποσότητα δεν κάνει την διαφορά εδώ. Μη ξεχνάς, ότι τελικά είσαι ο μέσος όρος των 5 ατόμων που κάνεις περισσότερο παρέα, όπως έχουμε ξανά αναλύσει.
Πρέπει να είσαι επιλεκτικός σχετικά με το ποιους ανθρώπους βάζεις στο δίκτυο σου.
Όπως διαβάζουμε στο Entrepreneur.com, αντί να ρίχνεις ένα ευρύ «δίχτυ» και να συναντάς όσους περισσότερους ανθρώπους που μπορείς, είναι πιο σημαντικό να καλλιεργήσεις μία ή δύο σημαντικές επαφές (εντάξει, ίσως και μερικές παραπάνω) που θα σου προσθέσουν αξία. Θα μπορούσαν να είναι influencers της βιομηχανίας σου, μέντορες ή δημοσιογράφοι. Φτιάξε μια στοχευμένη ομάδα ανθρώπων τριγύρω σου.
Πρέπει επίσης να έχεις ποικιλία. Είναι ωραίο να έχεις φίλους και γνωστούς που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα και απόψεις με εσένα. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να έρχεσαι σε επαφή και με ανθρώπους που έχουν διαφορετική οπτική. Είναι αυτοί που θα σου δείξουν την άλλη πλευρά των πραγμάτων. Θα σε εξελίξουν και θα σε βοηθήσουν να μάθεις νέα πράγματα.
Φυσικά, για να χτίσεις το σωστό δίκτυο, πρέπει να ξέρεις πρώτα ποιος είσαι εσύ. Ποιοι είναι οι στόχοι σου. Και το πεδίο μέσα στο οποίο θέλεις να κινηθείς. Το δίκτυο σου πρέπει να αντικατοπτρίζει το ποιος είσαι εσύ και που θες να πας.