αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ πλαστική σακούλα… ένωσε τους Σκλαβενίτη, Βασιλόπουλο, Μασούτη και MyMarket

Η πλαστική σακούλα… ένωσε τους Σκλαβενίτη, Βασιλόπουλο, Μασούτη και MyMarket

Είναι ιδιαίτερα σπάνιο, και ειδικά την παρούσα περίοδο όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει ενταθεί, να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας όταν χρειάζεται. Πολύ περισσότερο να λαμβάνεται απόφαση για κοινή δράση. Έτσι σήμερα το μεσημέρι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, MyMarket και Μασούτης θα παραχωρήσουν κοινή Συνέντευξη Τύπου για ένα «εθνικό θέμα» καθώς η Ελλάδα κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο.

Όσο και αν φαίνεται παράξενο το πρόβλημα ακούει στο όνομα «πλαστική σακούλα». Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που ηγείται της πρωτοβουλίας η χώρα μας το 2015 ήταν αυτή με την μεγαλύτερη κατανάλωση πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις και τις εκτιμήσεις πρόπερσι, αντιστοιχούσαν 363 σακούλες ανά κάτοικο ανά έτος, κοινώς κάθε Έλληνας σχεδόν «κατανάλωνε» μία σακούλα την ημέρα. Η μέτρηση αυτή φέρνει την Ελλάδα στην πρώτη θεση, διπλάσια σχεδόν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των 175 τεμαχίων.

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία (σ.σ. αύριο αναμένεται να ανακοινωθούν τα ευρήματα έρευνας που διεξήγαγε τον Μάιο του 2017 το ΙΕΛΚΑ για την χρήση πλαστικής σακούλας) συνολικά χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. σακούλες με σημαντική επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Σε πρώτη φάση οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, MyMarket) φιλοδοξούν να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους καταναλωτές για την ζημιά που προκαλεί η κατάχρηση πλαστικής σακούλας αλλά και για τα αυστηρά όρια ποι θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του News 24/7 είναι το πρώτο βήμα για την επιβολή και στην Ελλάδα της χρέωσης χρήσης πλαστικής σακούλας η οποία ουσιαστικά αποτελεί και ευρωπαϊκή οδηγία. Συγκεκριμένα βάσει της ευρωπαϊκής οδηγίας η ΕΕ έχει δώσει δύο εναλλακτικές λύσεις στα κράτη μέλη.

Η πρώτη έχει να κάνει με την λήψη μέτρων που εξασφαλίζουν ότι το ετήσιο επίπεδο κατανάλωσης δεν υπερβαίνει τις 90 λεπτές πλαστικές σακούλες μεταφοράς (σ.σ. τύπου σούπερ μάρκετ) το αργότερο στις 31 Δεκεμβρίου 2019 και τις 40 σακούλες κατά κεφαλήν έως το τέλος Δεκεμβρίου 2025 και η δεύτερη με έκδοση πράξεων που εξασφαλίζουν ότι το αργότερο έως το τέλος Δεκεμβρίου 2018 οι πλαστικές σακούλες δεν θα παρέχονται δωρεάν στα σημεία πώλησης εμπορευμάτων ή προϊόντων.

Ο λόγος που από το κλαμπ των μεγάλων που έλαβαν την πρωτοβουλία απέχει η Lidl έχει να κάνει ξεκάθαρα με την πολιτική που εφαρμόζει στον συγκεκριμένο τομέα από την πρώτη ημέρα έλευσης της στην Ελλάδα, δηλαδή την χρέωση της πλαστικής σακούλας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × two =