αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΗ μικρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ που είναι πρώτη σε ότι αφορά την απόδοση ανά κατάστημα

Η μικρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ που είναι πρώτη σε ότι αφορά την απόδοση ανά κατάστημα

Με αύξηση πωλήσεων 16,1%, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Θανόπουλος που δραστηριοποιείται στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας πέτυχε πέρυσι τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στον κύκλο εργασιών της σε σχέση με τους μεγάλους του κλάδου.

Η αλυσίδα, που έχει τρία καταστήματα, ένα e-shop και δεν πωλεί προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εμφάνισε πέρυσι τζίρο 55,182 εκατ. ευρώ από 47,528 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 4,765 εκατ. ευρώ έναντι 2,876 εκατ. ευρώ.

Οι επιδόσεις αυτές μπορεί να μην την κατατάσσουν στο Top 10 του κλάδου βάσει τζίρου, την κατατάσσουν όμως στην 6η θέση βάσει κερδών προ φόρων, στην πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την απόδοση ανά κατάστημα και στη 2η θέση στην απόδοση ανά εργαζόμενο.

Κάθε σημείο της αλυσίδας Δ. Θανόπουλος απέδωσε πέρυσι 13,795 εκατ. ευρώ, αν συμπεριληφθεί στην εξίσωση και το eshop της, ποσό 246,43% υψηλότερο από τον μέσο όρο των 7 μεγάλων του κλάδου, όπου η μέση απόδοση ανά κατάστημα άγγιξε τα 3,982 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την απόδοση της Δ. Θανόπουλος ανά εργαζόμενο, άγγιξε πέρυσι τις 158.568 ευρώ -η αλυσίδα απασχολούσε 348 άτομα-, δηλαδή 28,54% υψηλότερη από τον μέσο όρο των 123.352 ευρώ ανά εργαζόμενο που εμφάνισε το δείγμα των 7 μεγάλων του κλάδου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που έχουν δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις. Η Lidl δεν δημοσιεύει ισολογισμό.

Η καλή πορεία της αλυσίδας Δ. Θανόπουλος συνδέεται πρωτίστως με τη γεωγραφική θέση όπου έχει παρουσία και στο κοινό στο οποίο απευθύνεται, με το μίγμα των προϊόντων της και το μέσο καλάθι, που είναι πολύ υψηλότερο από το καλάθι π.χ. των Δυτικών Προαστίων, της περιφέρειας ή των βιομηχανικών περιοχών.

Ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, που έχει παρουσία σε όλη την Ελλάδα, πέρυσι τα 426 καταστήματα του και τα eshops του τζίραραν 3,791 δισ. ευρώ, δηλαδή 8,9 εκατ. ευρώ το κατάστημα ή 8,837 εκατ. ευρώ αν συμπεριληφθούν και τα eshops του στην εξίσωση. Με την απόδοση ανά εργαζόμενο -ο όμιλος απασχολούσε στα τέλη του 2020, 27.679 άτομα- να ανέρχεται στις 136.978 ευρώ.

Ο όμιλος ΑΒ Βασιλόπουλος, που στο τέλος του 2020 διέθετε eshop και 543 καταστήματα -σημαντικός αριθμός αυτών είναι καταστήματα franchise κυρίως μικρού μεγέθους- και απασχολούσε 15.386 άτομα τζίραρε πέρυσι 2,021 δισ. ευρώ. Δηλαδή κάθε κατάστημα έφερε στο σύστημα 3,721 εκατ. ευρώ και ο κάθε εργαζόμενος 131.355 ευρώ.

Για τον όμιλο ΜΕΤΡΟ, η απόδοση του κάθε καταστήματος -διέθετε 277 σημεία και 17 πρατήρια υγρών καυσίμων και ο τζίρος του ξεπέρασε το 1,335 δισ. ευρώ- άγγιξε πέρυσι τα 4,5 εκατ. ευρώ και του κάθε εργαζόμενου τις 119.827 ευρώ.

Στα 2,65 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η απόδοση ανά κατάστημα της αλυσίδας Μασούτη που διαθέτει δίκτυο 333 φυσικών σημείων -σούπερ μάρκετ και cash & carry- και ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο φιλοδοξεί να το κάνει marketplace. Αναφορικά με την απόδοση ανά υπάλληλο -η αλυσίδα απασχολούσε στις 31/12/2020 10.027 εργαζόμενους- διαμορφώθηκε πέρυσι στις 88.008 ευρώ.

Στις 95.134 ευρώ ήταν η απόδοση ανά εργαζόμενο της αλυσίδας Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας), που στο τέλος του 2020 απασχολούσε 5.377 άτομα. Ο Γαλαξίας τζίραρε πέρυσι 511,102 εκατ. ευρώ και η απόδοση ανά κατάστημα -στο τέλος του 2020 διέθετε 167 σημεία- ήταν 3,063 εκατ. ευρώ.

Η απόδοση ανά κατάστημα του ομίλου ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός -στο τέλος του 2020 διέθετε δίκτυο 371 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 140, τα οποία συνδέονται με τη μέθοδο franchise με τη θυγατρική της CRM A.E., στην Κρήτη και ένα eshop- άγγιξε πέρυσι το 1,051 εκατ. ευρώ και ανά εργαζόμενο -απασχολούσε 2.385 άτομα- τις 163.564 ευρώ.

Για τη Market In, η απόδοση ανά κατάστημα -πέρυσι διέθετε δίκτυο 196 σημείων, έκανε πωλήσεις 347,139 εκατ. ευρώ-, διαμορφώθηκε στο 1,771 εκατ. ευρώ και ανά εργαζόμενο -απασχολούσε 3.226 άτομα- στις 107.606 ευρώ.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 + 16 =