αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Μαριάννα Τζότζου έφτιαξε το δικό της fashion brand στη Νέα Φιλαδέλφεια. Και βρίσκει ιδέες ακόμα και στον δρόμο προς τη δουλειά

Η Μαριάννα Τζότζου έφτιαξε το δικό της fashion brand στη Νέα Φιλαδέλφεια. Και βρίσκει ιδέες ακόμα και στον δρόμο προς τη δουλειά

Τελικά πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσεις ένα ελληνικό fashion brand και αυτό να αναπτυχθεί μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο; Η Μαριάννα Τζότζου το έκανε. Είναι η ιδρύτρια του brand L’Appel Du Vide. Kαι έχει καταφέρει να χτίσει το δικό της κοινό. Ενώ τα ρούχα που δημιουργεί έχουν φτάσει ως την Μαδρίτη και το Λονδίνο.

Το It’s Possible συνάντησε την ίδια στη βάση της εταιρίας της στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν, και πως φτάσατε να ξεκινήσετε το δικό σας brand;

H εταιρία ξεκίνησε το 2019, αλλά εγώ ασχολούμαι εδώ και χρόνια με τα ρούχα. Αυτό σπούδασα. Ενώ έχω δουλέψει σε σχεδιαστές στην Αγγλία αλλά και στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. Στην Αγγλία ήμουν για περίπου 5 χρόνια και στη συνέχεια γύρισα εδώ και δούλεψα σε αρκετές μεγάλες εταιρίες ως σχεδιάστρια.

Πάντα είχα στο μυαλό μου να ξεκινήσω ένα δικό μου brand. Ακόμα και πριν δημιουργηθεί η εταιρία μου, εγώ έφτιαχνα ρούχα για φίλες μου και άτομα στον ευρύτερο κύκλο μου. Κάπως έτσι έφτασα σε μία φάση που είδα ότι έχει αυξηθεί η ζήτηση, και πήρα την απόφαση να ξεκινήσω επίσημα την δική μου εταιρία. Στην αρχή ξεκίνησα έχοντας παράλληλα και τις άλλες δουλειές μου, αλλά πλέον έχω μπει full-time σε αυτό.

Mέσα στις καραντίνες αντιμετωπίσαμε δυσκολίες, όπως και πολλές άλλες επιχειρήσεις, αλλά εμένα με βοήθησε ότι είχα ήδη στημένο το site μας, οπότε μέσα από αυτό «έτρεξε» η επιχείρηση. Βοήθησαν και τα social media πολύ.

Τι περιλαμβάνει το brand σας αυτή τη στιγμή;

Περιλαμβάνει γυναικεία ρούχα, και μπορώ να πω ότι είναι ρούχα που πρώτα από όλα αρέσουν σε εμένα. Έχουν το δικό μου ύφος και στιλ. Έχουμε από παντελόνια και σακάκια, μέχρι φορέματα. Πρόκειται για ρούχα προσιτά αλλά καλοραμμένα. Όλα μας τα ρούχα ράβονται εδώ στην Ελλάδα.

Φέτος το καλοκαίρι θα είναι η πρώτη σεζόν που θα βγάλουμε και μαγιό.

Μέχρι ποιες τοποθεσίες έχουν φτάσει τα ρούχα σας;

Πέρα από τις Ελληνικές περιοχές, έχουμε στείλει ρούχα σε πόλεις του εξωτερικού, όπως η Μαδρίτη, το Λονδίνο και το Παρίσι. Μέσα από το e-shop μας μπορεί όποιος θέλει να δει τα ρούχα μας, από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, και να κάνει την παραγγελία του. Στην συνέχεια του στέλνουμε το ρούχο στην πόρτα του, μέσα σε λίγες εργάσιμες ημέρες.

Τι skills χρειάζεται κάποιος/α για να γίνει σχεδιαστής;

Νομίζω έχει να κάνει περισσότερο με το πως βλέπεις τον κόσμο γύρω σου. Εγώ για παράδειγμα, πάντα όταν έβλεπα κάποια φίλη μου ήξερα τι πρέπει να αλλάξει πάνω της για να αποκτήσει ένα καλύτερο στιλ. Μου αρέσει πολύ η καλαισθησία. Θέλω να έχει ισορροπία, δεν θέλω να είναι ούτε «πολύ» ή ούτε «λίγο». Όταν θα δω μία γυναίκα ξέρω τι πρέπει να αλλάξει, από τα ρούχα ή την τσάντα της, ως τα μαλλιά της, για να βελτιώσει την εικόνα της. Μπορώ να την στήσω.

Για να γίνει λοιπόν κάποιος σχεδιαστής, πρέπει να έχει παρατηρητικότητα, φαντασία, και το σημαντικότερο: Να βλέπεις παντού εικόνες. Έχουμε γύρω μας τόσες πολλές εικόνες και ερεθίσματα, αλλά συνήθως περνάνε από μπροστά μας χωρίς να το καταλάβουμε. Είναι ωραίο να παρατηρείς τα πάντα. Ακόμα και στο φανάρι όταν είσαι σταματημένος, σε μία συνηθισμένη ημέρα που πηγαίνεις στη δουλειά, μπορείς να παρατηρήσεις τόσα πολλά πράγματα γύρω σου και να αντλήσεις ιδέες.

Το σημαντικό είναι να μπορέσεις να τα δεις όλα αυτά. Διότι μπορεί 10 άνθρωποι να βλέπουμε το ίδιο τοπίο ή τον ίδιο πίνακα, αλλά κάθε ένας από εμάς να το αντιλαμβάνεται εντελώς διαφορετικά. Παίζει ρόλο και το τι έχεις ζήσει μέχρι εδώ, τι σκέφτεσαι τη δεδομένη στιγμή ή πως είσαι συναισθηματικά.

Από εκεί και πέρα κάποιος που θέλει να κάνει αυτό το επάγγελμα, είναι σημαντικό να πάρει κάποιες γνώσεις. Να ξέρει ιστορία της μόδας. Να βλέπει, για παράδειγμα, ένα καρό και να ξέρει από που ξεκίνησε αυτό. Και φυσικά πρέπει να παρακολουθείς συνεχώς τις εξελίξεις και τα events που αφορούν το πεδίο της μόδας.

Στο πεδίο της μόδας δραστηριοποιούνται και πολλές μεγάλες εταιρίες. Πως μπορεί ένας μεμονωμένος σχεδιαστής να επιβιώσει και να αναπτυχθεί μέσα σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Ο χώρος σίγουρα είναι τεράστιος και πολύ ανταγωνιστικός. Εγώ πάντα θεωρούσα και συνεχίζω να το πιστεύω ότι υπάρχει χώρος για όλους. Αν είσαι καλός σε αυτό που κάνεις και το αγαπάς, το βλέπει ο κόσμος. Όταν δίνεις ποιότητα, σωστή γραμμή, και γίνεται σωστά η τοποθέτηση, θεωρώ ότι μπορείς να ξεχωρίσεις. Δεν θα είσαι «ένα ακόμα brand».

Έτσι κι αλλιώς, αυτό που θα βρει κάποιος σε εμένα, δεν θα το βρει για παράδειγμα σε κάποια μεγάλη αλυσίδα. Δεν υπάρχει και λόγος να κάνω κάτι που θα το βρεις και εκεί. Ούτε σαν σχέδιο, ούτε ποιοτικά. Ο κόσμος ξέρει τι θα βρει σε εμένα, τι θα βρει σε ένα άλλο brand ή τι θα βρει σε μία μεγάλη αλυσίδα.

Τελικά μετά από όλη αυτή την διαδρομή, σταματούν ποτέ οι νέες ιδέες;

Κάθε φορά που τελειώνει μια Συλλογή, λες οκ τελείωσε και αυτό, έφυγε. Και τώρα; Πως θα πάμε στα επόμενα; Αλλά κάπου εκεί ξεκινάς πάλι και βλέπεις τις καινούργιες τάσεις, τα χρώματα, τα υφάσματα, και εμφανίζεται πάλι η ίδια δημιουργικότητα και ο ενθουσιασμός. Μέσα στα χρόνια και εμένα μου κάνει εντύπωση μερικές φορές ότι υπάρχει πάντα ο ίδιος ενθουσιασμός για να πας στην επόμενη ιδέα. Και έχουν ήδη περάσει 20 χρόνια που είμαι σε αυτόν τον χώρο.

Άλλωστε, όπως είπαμε και πριν, αυτή η δημιουργική διαδικασία δεν σταματά ποτέ. Ακόμα και μέσα στην καθημερινότητα. Εγώ βγάζω συνεχώς φωτογραφίες ή screenshots, όταν δω ένα ερέθισμα που μπορεί να με οδηγήσει σε μία ιδέα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 7 =