αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Μάγδα Κανδυλιάρη σχεδιάζει εικόνες που μοιάζουν «ζωντανές»

Η Μάγδα Κανδυλιάρη σχεδιάζει εικόνες που μοιάζουν «ζωντανές»

Μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα σε 3 τοποθεσίες: Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κέρκυρα. Το It’s Possible την συνάντησε στο Παγκράτι. Η Μάγδα Κανδυλιάρη έχει βρει τον τρόπο για να δουλεύει remote. Όταν την ρωτά κάποιος τι δουλειά κάνει, απαντά εικονογράφος (Facebook Page εδώ). Αλλά όπως εξηγεί, κάτω από αυτόν τον επαγγελματικό τίτλο υπάρχουν πολλά διαφορετικά tasks που μπορεί να κάνει.

Το σίγουρο είναι ότι οι εικόνες που σχεδιάζει μοιάζουν «ζωντανές». Το ίδιο ζωντανή είναι και μια συζήτηση μαζί της.

Πότε ξεκινήσατε να ασχολείστε με το σχέδιο και διαπιστώσατε ότι είστε καλή σε αυτό;

Δεν ήταν τόσο συγκροτημένη απόφαση, ειδικά στο επαγγελματικό κομμάτι. Μάλιστα οι περισσότερες φίλες μου ζωγράφισαν και ήθελαν να μπουν σε κάποια σχολή αρχιτεκτονικής. Αντίθετα, εγώ πέρασα στο Τμήμα Τεχνών, Ήχου και Εικόνας στην Κέρκυρα. Ένα τμήμα το οποίο περιελάμβανε το σχέδιο, που όντως είναι ένα ενδιαφέρον κομμάτι, ωστόσο συνολικά το Τμήμα αφορούσε ένα πολύ ευρύτερο πεδίο.

Έτσι λοιπόν ασχολήθηκα πρώτα με διάφορα άλλα κομμάτια, και τελικά κατέληξα ότι το σχέδιο είναι αυτό που μου αρέσει περισσότερο. Στην αρχή μάλιστα δεν ήμουν και τόσο καλή. Ίσως και ακόμα να μην είμαι.

Άρα δηλαδή όταν ξεκινήσατε να σχεδιάζετε, δεν δημιουργούσατε το αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα

Όχι, δεν μπορούσα τότε να δημιουργήσω ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Και νομίζω ότι κανείς όταν ξεκινά δεν μπορεί να το πετύχει. Χρειάζεται πάρα πολλή υπομονή και εξάσκηση. Και πολλή ηρεμία.

Για να γίνεις καλός στο σχέδιο χρειάζεται να έχεις και έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής. Δεν μπορεί εύκολα ένας άνθρωπος που είναι on the go κάθε ημέρα και ξενυχτάει κάθε βράδυ, να είναι ταυτόχρονα καλός στη ζωγραφική. Νομίζω ότι χρειάζεται να είσαι αρκετές ώρες σπίτι, και να δουλεύεις στον χώρο σου και στον χρόνο σου. Και σιγά-σιγά να το «χτίζεις».

Πότε καταλάβατε ότι όλο αυτό μπορεί να γίνει και σε επαγγελματική βάση;

Εγώ καταρχήν δεν ήθελα να ασχοληθώ με την γραφιστική. Έτσι λοιπόν ξεκίνησα να ψάχνω που μπορεί να είναι χρήσιμο το σχέδιο στην αγορά, έτσι ώστε να εστιάσω εκεί. Φρόντισα φυσικά να φτιάξω και ένα online portfolio.

Ανακάλυψα λοιπόν ότι υπάρχουν αρκετά κομμάτια πάνω στα οποία μπορώ να δουλέψω. Υπάρχει, για παράδειγμα, το Story Board που είναι από τα αγαπημένα μου. Το κάνω τώρα full-time εξ’ αποστάσεως. Το StoryBoard είναι ουσιαστικά το προσχέδιο που θα φτιάξει ένας σκηνοθέτης μαζί με έναν εικονογράφο, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα animation ή μια ταινία. Πάνω σε αυτό πατά μετά ο σκηνοθέτης και όλη η ομάδα, για να κάνουν τα γυρίσματα.

Όταν σας ρωτάνε τι δουλειά κάνετε, τι απαντάτε;

Η αλήθεια είναι ότι μου παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο για να το εξηγήσω συνήθως (γέλια). Είμαι εικονογράφος. Πρόκειται για ένα επάγγελμα που περικλείει ένα σορό πράγματα. Σίγουρα δεν είμαι στο κομμάτι της γραφιστικής. Ούτε συμμετέχω σε εκθέσεις ή γκαλερί.

Η εικονογράφηση στην οποία εστιάζω, αφορά τα βιβλία, το κόμικ, το character design ή το StoryBoard που λέγαμε πριν. Ανάλογα με την κάθε συνεργασία που κλείνεις, κάνεις και την ανάλογη δουλειά.

Θα πρέπει να πω βέβαια, ότι δεν είναι τόσο εύκολο να βρεις δουλειά. Ειδικά στο ξεκίνημα. Εγώ θυμάμαι ότι για αρκετό καιρό έκανα αιτήσεις για διάφορα projects και αποκαρδιωνόμουν γιατί δεν έπαιρνα μια θετική απάντηση. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για μια συμβατική δουλειά που θα σε προσλάβουν από μια αγγελία. Πρέπει να μάθεις να διαχειρίζεσαι τις πλατφόρμες για freelancers και τα social media. Έχει σημασία να προωθείς σωστά την δουλειά σου. Έτσι ώστε να σε δουν και να σε διαλέξουν.

Βλέποντας τα σχέδια σας, παρατηρούμε ότι έχουν πολλές λεπτομέρειες και βγάζουν μια εκφραστικότητα. Υπάρχουν κάποια tips για να μπορέσει κάποιος να ζωγραφίσει με αυτόν τον τρόπο; Πέρα από το αρχικό ταλέντο που πιθανότατα υπάρχει

Το ωραίο με την ζωγραφική, είναι ότι βλέπεις και ένα δείγμα αντίληψης του άλλου. Πάνω στο εκάστοτε σχέδιο. Μπορεί να δεις το ίδιο καρέ ή το ίδιο παγκάκι, ζωγραφισμένο από δύο διαφορετικούς ανθρώπους, και το αποτέλεσμα να είναι εντελώς διαφορετικό. Άρα αμέσως έχεις ένα inside σε αυτόν που το έφτιαξε. Μπορείς να καταλάβεις τι ψυχολογία ή τι… παράνοια έχει αυτός που το ζωγράφισε.

Σίγουρα υπάρχει ένας αρχικό «μπούσουλας» που μπορείς να ακολουθήσεις. Όμως στην συνέχεια βάζεις και δικά σου στοιχεία. Ενώ φυσικά παίρνεις και στοιχεία από την αντίληψη άλλων καλλιτεχνών, και τα φέρνεις στα δικά σου δεδομένα.

Επίσης δεν θεωρώ ότι η ζωγραφική έχει να κάνει τόσο με το αρχικό ταλέντο. Η φράση που λένε πολλοί ότι «πιάνει το χέρι μου», δεν νομίζω ότι ισχύει. Όλοι μπορούν να ζωγραφίσουν καλά, αρκεί να έχουν την υπομονή.

Και γιατί δεν γίνονται όλοι ζωγράφοι τότε; Θα πει κάποιος

Γιατί δεν έχει τόσα πολλά λεφτά (γέλια). Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι δεν έχουν την υπομονή. Για αυτό δεν μπορούν να το κάνουν.

Πόσες ώρες χρειάζονται, κατά μέσο όρο, για να δημιουργηθεί ένα σχέδιο;

Εξαρτάτε από το project που έχεις να φτιάξεις. Ανάλογα με την κάθε περίπτωση οργανώνεις και τον χρόνο σου. Η αλήθεια είναι όμως ότι για να παραχθεί ένα ποιοτικό αποτέλεσμα χρειάζεται περισσότερος χρόνος. Ωστόσο δεν υπάρχει μια απάντηση που να μπορούμε να δώσουμε και να αφορά όλα τα έργα, σε ότι αφορά τον χρόνο.

Δουλεύετε από 3 διαφορετικές τοποθεσίες: Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα. Καταρχήν ποια από τις 3 περιοχές προτιμάτε καλύτερα για να δουλεύετε;

Κάθε μια έχει διαφορετικά ερεθίσματα. Το θετικό στην Κέρκυρα, είναι ότι έχω περισσότερο χρόνο. Εκεί έχω πολλά ερεθίσματα και σαν τοποθεσία, και σαν συναναστροφές. Εκεί είναι το πανεπιστήμιο μου, οι καθηγητές μου και πολλοί άνθρωποι με τους οποίους κάνω παρέα. Επίσης και η τοπική κοινωνία στηρίζει πολλά πολιτιστικά δρώμενα.

Από την άλλη, στην Αθήνα έχεις πρόσβαση σε πολλά πράγματα. Μπορείς να πας σε εκθέσεις, γκαλερί ή άλλα events. Αυτό είναι το μεγάλο θετικό. Το αρνητικό είναι ότι, επειδή δεν έχω γεννηθεί εδώ, η Αθήνα εμένα μου φαίνεται μια αρκετά μοναχική πόλη. Ίσως και για τους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί εδώ, να είναι επίσης μια μοναχική πόλη.

Υπάρχει και το κομμάτι της Θεσσαλονίκης από την οποία κατάγομαι. Είναι το πιο «ασφαλές». Εκεί πάντα υπάρχει μια ζεστασιά. Νιώθω σαν ένα κορίτσι που είναι στο δωμάτιο του και μπορεί να ζωγραφίζει με τις ώρες.

Μπορείτε να το δείτε και ηλικιακά: Επιλέγω να ζω κάποιες ημέρες ως παιδί στην Θεσσαλονίκη, κάποιες ημέρες ως έφηβη στην Κέρκυρα, και μερικές άλλες ημέρες ως ενήλικη στην Αθήνα.

Πως είναι να δουλεύει κάποιος με αυτόν τον remote τρόπο;

Υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Αυτόν τον τρόπο εργασίας τον κυνηγούσα πάρα πολύ και τώρα έχω βρεθεί σε μια ευτυχή θέση. Έχω freelance μεμονωμένες δουλειές, αλλά και μια full-time δουλειά πάλι remote.

Είναι πιο δύσκολο από όσο φαίνεται, να οργανώσεις τον χρόνο σου, όταν βασίζεσαι στην δική σου πειθαρχία.

Μπορείς εύκολα να πέσεις στην παγίδα, και να δουλεύεις όλο και περισσότερο. Επειδή πάντα αισθάνεσαι ότι δεν έχεις προσπαθήσει αρκετά και υπάρχει «λίγο ακόμα» που μπορείς να δώσεις.

Επίσης ένα ακόμα αρνητικό, είναι ότι πρόκειται για ένα μοναχικό μοντέλο εργασίας. Παρόλο που… δεν του φαίνεται. Κάποιος που κάθε πρωί και πάει στο γραφείο, βγαίνει από το σπίτι του, μιλά με κόσμο, δίνει και παίρνει ενέργεια. Στο remote μοντέλο όλα αυτά δεν υπάρχουν. Όλες οι επικοινωνίες που έχεις μπορεί να είναι digital, και ο αέρας που παίρνεις να είναι… από την μπαλκονόπορτα. Όλο αυτό είναι μάλιστα κάτι που δεν το αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι γύρω σου. Θεωρούν ότι είσαι πολύ τυχερός που δουλεύεις με αυτόν τον τρόπο, και πολλοί πιστεύουν ότι δεν δουλεύεις και τόσο σκληρά.

Το θετικό με τον συγκεκριμένο τρόπο δουλειάς, είναι ότι μπορείς να αλλάζεις τοποθεσίες πολύ συχνά, να ταξιδέψεις, να οργανώνεις τις δουλειές σου με μια μεγαλύτερη ευελιξία. Εγώ δεν θα το άλλαζα με τίποτα το remote. Είναι εξέλιξη στον τρόπο εργασίας.

Πως φαντάζεστε τον εαυτό σας σε 3 χρόνια από σήμερα;

Θα ήθελα να είμαι πάλι στο πεδίο του remote. Ένα ακόμα κομμάτι που με ενδιαφέρει, πέρα από αυτά που κάνω ήδη, είναι αυτό των online μαθημάτων σχεδίου. Πλέον υπάρχουν οι πλατφόρμες μέσα από τις οποίες μπορείς να βρεις ανθρώπους από όλο τον κόσμο, για να μεταδώσεις τις γνώσεις που έχεις.

Θα ήθελα επίσης να φτιάξω ένα δικό μου e-shop, στο οποίο να παρουσιάζω την δουλειά μου και έτσι να μπορεί κάποιος να με βρει απευθείας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 17 =