αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ Κρητικιά που στέλνει ελληνικά πακέτα δώρων σε όλο τον κόσμο

Η Κρητικιά που στέλνει ελληνικά πακέτα δώρων σε όλο τον κόσμο

Ένα brand το οποίο δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση, πακέτα δώρων «made in Greece», και η Κρήτη ως αφετηρία. Κάπως έτσι απλώνεται το story της Εβελίνας Μπάκιντα. Η ίδια είναι δημιουργός του brand Chic Greek Gifts. Και κάνει ακριβώς αυτό: Στέλνει σε όλο τον κόσμο πακέτα δώρων που έχουν άρωμα Ελλάδας.

Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, πόσες ώρες χρειάζεται να δουλεύει κάποιος για να τρέξει ένα τέτοιο project, ενώ απαντά και στο ερώτημα για το αν θα ξανά ξεκίναγε μια επιχείρηση με έδρα στην Ελλάδα.

Ξεκινήσατε το δικό σας brand μέσα στην κρίση. Δεν σας προβλημάτισε το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον;

Την κρίση την αψήφησα. Στο κάτω κάτω η κρίση ήταν αυτή που οδήγησε τα βήματά μου. Όπως πολλοί Έλληνες ήμουν απλήρωτη για μήνες και ξεκίνησα να στήνω κάτι δικό μου. Κοίταζα μόνο το δρόμο μπροστά, δε γυρνούσα πίσω το κεφάλι. Η αλλαγή με εξέλιξε, με έκανε πιο δημιουργική. Πίστεψα στον εαυτό μου.

Μεγαλωμένη από έμπορους γονείς είχα μάθει ότι αν δεν ρισκάρεις δεν πρόκειται να επιτύχεις.

Τι θα βρει κάποιος μέσα στα κουτιά που ετοιμάζετε; Και πως διαφοροποιείστε από τα κλασικά ελληνικά σουβενίρ τα οποία υπάρχουν στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια.

Τα δώρα Chic Greek Gifts περιέχουν πάντα το μύθο. Ένα αφήγημα με την περιγραφή των προϊόντων κάθε σύνθεσης και πώς αυτά συνδέονται μεταξύ τους και με την ελληνική  κουλτούρα. Συνδυάζουμε τρόφιμο, τέχνημα και καλλυντικό. Μας αρέσουν οι μύθοι που δεν είναι απαραίτητα οι πιο διάσημοι. Από τη Μινωική Κρήτη θα επιλέξουμε τα μινωικά κρινάκια και θα αναδείξουμε το μίτο της Αριάδνης. Βρίσκουμε προϊόντα και αλλάζουμε τη χρήση τους. Μας αρέσουν οι τέχνες που διασώζονται όπως κεραμική, υφαντουργία, καλαθοπλεκτική και τα προϊόντα τους που ξεφεύγουν από την παραδοσιακή χρήση. Έχουμε βάλει υφαντή κρητική βελονιά σε plexiglass. Λατρεύουμε το ξύλο ελιάς και τα ΠΟΠ τρόφιμα. Μόνο αν κάτι γίνεται μύθος θα το εντάξουμε στην γκάμα μας. Παίζουμε με ελκυστικά ονόματα όπως «sea food lovers extravaganza». Έχουμε πάντα τη λύση όταν κάποιος πελάτης μας αναζητάει πρωτότυπο εταιρικό δώρο για τους συνεργάτες του από το εξωτερικό. Κάθε τι, από την ιστορία ως την καθημερινότητα, είναι πρόκληση για τον σχεδιασμό νέου δώρου.

Εσείς με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν δημιουργήσετε το brand σας;

Είμαι πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων, με σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό και Master of Science στο Marketing. Πριν την έναρξη της επιχείρησής μου δραστηριοποιούμουν 15 χρόνια στις εξαγωγές παραδοσιακών προϊόντων μελετώντας ξένες αγορές και αναζητώντας εμπορικές συνεργασίες, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να προβάλουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό. Είχα ασχοληθεί με τις προωθητικές ενέργειες που απαιτούν τη δικτύωση και την τελική πώληση (δημιουργία υλικού, διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών σε Διεθνείς Εκθέσεις, εξαγωγική δραστηριότητα, εναλλακτικές μορφές πώλησης,  συνεργασία με το παγκόσμιο δίκτυο του Υπουργείου Εξωτερικών για πρόσβαση στις διεθνείς αγορές κ.ά.).  Αυτή την εμπειρία την εφάρμοσα στα Chic Greek Gifts δίνοντας ένα τόνο πολυτέλειας και πολιτισμού και επιλέγοντας την αφρόκρεμα των προϊόντων.

Αν γυρνάγατε τον χρόνο πίσω, θα ξανά ξεκινάγατε μια επιχειρηματική προσπάθεια στην Ελλάδα;

Μάλλον ναι. Παρόλο που το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα είναι για «δυνατούς λύτες». Προσωπικά, αξιοποιώ δωρεάν mentoring και προγράμματα ενίσχυσης που μπορώ να ενταχθώ. Επιπλέον, τα βήματα που κάνω είναι πολύ προσεκτικά. Επενδύω πολύ σοφά και φειδωλά. Η μία φάση χρηματοδοτεί την επόμενη μέχρι και σήμερα. Την Κρήτη όπου μεγάλωσα την έχω επιλέξει σαν μέρος κατοικίας και εργασίας. Τον τόπο που μεγαλώνω τα παιδιά μου. Μπορεί να μην είναι ο παράδεισος των start-uppers αλλά σίγουρα είναι ένα όμορφο μέρος για να ζεις.

Πόσες ώρες την ημέρα ή την εβδομάδα πρέπει να εργάζεται κάποιος, για να «τρέξει» σωστά ένα τέτοιο project;

Είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο! Όταν είσαι entrepreneur όλα είναι business. Όλη μέρα σκέφτεσαι νέους τρόπους, καινοτόμες ιδέες. Τη νύχτα ξυπνάς από την αγωνία αν κάτι πάει στραβά.

Για να πω και τα θετικά, μέρος αυτού του χρόνου, είναι το χόμπι μου. Γιατί αυτό κάνω. Οπότε το χόμπι είναι διασκέδαση κι η δουλειά γίνεται διασκέδαση. Και το ταξίδι γίνεται δουλειά. Ταξιδεύω στις πέντε ηπείρους για να εμπνευστώ, να μάθω πώς το κάνουν οι άλλοι. Και το ταξίδι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς. Αγαπημένο μου hashtag είναι το #ILoveMyJob. Εκεί είναι το μυστικό. Να αγαπάς αυτό που κάνεις. Κι ας του αφιερώνεσαι 24/7!

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 2 =