αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ Η&Μ έχασε 21,52 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Η Η&Μ έχασε 21,52 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Βαρύ ήταν, για τον σουηδικό όμιλο ένδυσης H&M, το τίμημα που κλήθηκε να πληρώσει λόγω των lockdown στις αγορές που δραστηριοποιείται. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του το β’ τρίμηνο (Μάρτιος/Μάιος 2020) υποχώρησαν στα 224 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 21,27 εκατ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 50% σε σουηδικό νόμισμα, ή 52% σε ευρώ, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 που ήταν 42,95 εκατ. ευρώ, δηλαδή έχασε 21,52 εκατ. ευρώ. Αποτέλεσμα σε επίπεδο εξαμήνου (Δεκέμβριος 2019/Μαϊος 2020), το δίκτυο των 35 καταστημάτων της H&M στην Ελλάδα, να παράξει πωλήσεις 658 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 62,8 εκατ. ευρώ, δηλαδή 25% χαμηλότερες με αυτές που είχε πετύχει το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν. 

Σε επίπεδο ομίλου το α’ εξάμηνο οι καθαρές πωλήσεις σημείωσαν πτώση 23% στα 83,6 δις. σουηδικές κορώνες (7,9 δις. ευρώ) με ζημιές 3,063 δις. σουηδικές κορώνες (292,27 εκατ. ευρώ). Υποχώρηση η οποία οφείλεται κυρίως στις βαριές απώλειες του β’ τριμήνου, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 50% στα 28,664 δις. σουηδικές κορώνες ή 2,735 δις. ευρώ. Πάντως οι διαδικτυακές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 36% σε σουηδικές κορώνες και 32% σε τοπικά νομίσματα.

Ακόμη όμως και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα του μεγαλύτερου μέρος του φυσικού δικτύου του ομίλου στις χώρες που δραστηριοποιείται οι πωλήσεις του συνεχίζουν να πιέζονται σημαντικά. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το διάστημα 1-24 Ιουνίου ο τζίρος κατέγραψε απώλειες 25% σε τοπικά νομίσματα, εν μέρει εξαιτίας και του γεγονότος ότι 350 καταστήματα, δηλαδή το 7% του δικτύου, είναι ακόμη κλειστά ενώ κάποια καταστήματα λειτουργούν υπό τοπικούς περιορισμούς με μειωμένο ωράριο.  

Ένα μείγμα το οποίο θα καθορίσει τη στρατηγική του ομίλου από εδώ και πέρα. Ήδη η CEO, του ομίλου, Helena Helmersson, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου έκανε γνωστό πως στις προτεραιότητες είναι η ψηφιοποίηση, η βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου καταστημάτων και η περαιτέρω ενοποίηση των καναλιών. Στο πλαίσιο αυτό το πλάνο προβλέπει 170 κλεισίματα καταστημάτων και περίπου 130 ανοίγματα, με αποτέλεσμα καθαρή μείωση του αριθμού των δικτύου κατά 40 φυσικά σημεία πώλησης. 

Την ίδια στιγμή ο όμιλος επιχειρεί να αυξήσει το απόθεμα ρευστότητας του. Τον Απρίλιο, υπέγραψε πιστωτική διευκόλυνση 980 εκατ. ευρώ με διάρκεια 12 μηνών και δυνατότητα παράτασης για 6 επιπλέον μήνες. Επίσης υπέγραψε πιστωτική διευκόλυνση ύψους 4 δις. SEK με διάρκεια 3 και 5 ετών, ενώ ετοιμάζεται να υπογράψει δύο ακόμη πιστωτικές διευκολύνσεις το τρίτο τρίμηνο με διάρκεια μεταξύ 3 και 5 ετών. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + 8 =