αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ εταιρία που δουλεύεις δεν ενδιαφέρεται για την εξέλιξη σου; Εδώ είναι 6 κινήσεις που μπορείς να κάνεις

Η εταιρία που δουλεύεις δεν ενδιαφέρεται για την εξέλιξη σου; Εδώ είναι 6 κινήσεις που μπορείς να κάνεις

Στην εποχή μας, η ανάπτυξη της καριέρας μας είναι σε στιλ… «φτιάξ’ το μόνος σου». Οι εταιρείες προσφέρουν σπανιότερα επίσημη εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι οι εργαζόμενοι αλλάζουν δουλειά τόσο συχνά (η επαγγελματική θητεία είναι τώρα κατά μέσο όρο περίπου τέσσερα χρόνια) που οι επιχειρήσεις δεν βλέπουν την αξία στην επένδυση σε άτομα που είναι πιθανό να φύγουν.

Δυστυχώς, όπως εξηγεί το Harvard Business Review, οι Oργανισμοί σήμερα αφήνουν τους υπαλλήλους με κενά δεξιοτήτων και «τυφλά σημεία» που μπορούν να εκτροχιάσουν την προσωπική καριέρα κάποιου και την Οργανωτική αποτελεσματικότητα γενικότερα. Και οι μάνατζερ δεν βοηθούν. Ανησυχώντας πολύ για τα δικά τους προβλήματα, οι περισσότεροι μάνατζερ δεν έχουν χρόνο ή ενέργεια για να επικεντρωθούν στα ζητήματα των άλλων.

Ιδανικά, οι Οργανισμοί θα έπρεπε να κάνουν περισσότερα: Να ενθαρρύνουν το πιο άμεσο feedback, να αναπτύξουν σαφή κριτήρια απόδοσης, να παρέχουν αναπτυξιακό feedbacck με σαφήνεια και διακριτικότητα και να παρέχουν πόρους και κίνητρα στους διευθυντές για να θέσουν την ανάπτυξη των εργαζομένων ως προτεραιότητα. Αλλά η πραγματικότητα είναι ότι το μεγαλύτερο βάρος πάει τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι σε όλα τα επίπεδα πρέπει να μάθουν να εντοπίζουν τις αδυναμίες τους, να αποκαλύπτουν τα τυφλά τους σημεία και να ενισχύουν τις δεξιότητές τους.

Αλλά πρακτικά τι μπορείς να κάνεις αν η εταιρία στην οποία δουλεύεις δεν ενδιαφέρεται για την εξέλιξη σου; Εδώ είναι 6 κινήσεις όπως τις παραθέτει το HBR.

Κατανοήστε σε τι αξιολογείστε. Πώς ορίζεται η επιτυχία στη θέση σας; Ποιοι είναι οι επαγγελματικοί σας στόχοι και οι μετρήσεις επιτυχίας; Είναι καλύτερο να τα προσδιορίσετε με τον διευθυντή σας, αλλά αν αυτό δεν γίνεται, τότε γράψτε πως κατανοείτε τους στόχους και τους βασικούς δείκτες απόδοσης σας. Δείξτε τους στο αφεντικό σας για να λάβετε τη σύμφωνη γνώμη του και ξεκινήστε έναν συνεχή διάλογο για να διασφαλίσετε ότι θα παραμείνετε στο σωστό δρόμο.

Λύστε τα δικά σας τυφλά σημεία. Οι κορυφαίοι επαγγελματίες μαθαίνουν και προσαρμόζονται πάντα και αναζητούν συστηματικά feedbak από το αφεντικό, τους συναδέλφους και τους υφισταμένους τους. Εάν το αφεντικό σας δεν σας δίνει από πριν feedback, ξεκινήστε τη συζήτηση μόνοι σας. Μετά από μια παρουσίαση ή μια μεγάλη συνάντηση, δηλώστε ένα πράγμα που πιστεύετε ότι πήγε καλά και, στη συνέχεια, ζητήστε συμβουλές για ένα πράγμα που θα μπορούσατε να βελτιώσετε. Είναι καλύτερο να το κρατάτε απλό. Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να απορροφήσουν μόνο ένα point για βελτίωση κάθε φορά. Ακούστε και ευχαριστήστε το αφεντικό σας για τα σχόλια.

Καταγράψτε τις γνώσεις σας. Μπορείτε να αφομοιώσετε το feedback και την μάθηση κρατώντας ένα ημερολόγιο. Καταγράψτε τα πέντε έως 10 skills που πρέπει να αναπτύξετε στη θέση σας και βαθμολογήστε τον εαυτό σας (είτε μόνοι σας είτε με τη βοήθεια ενός έμπιστου συμβούλου) για καθεμία.

Κάνε πιο έντονη την παρουσία σου. Δεν είναι πάντα δυνατό να γίνετε αντιληπτοί από ανώτερους μέσω της άμεσης εργασίας σας, επομένως μπορείτε να δοκιμάσετε να γίνετε εθελοντής για πρωτοβουλίες, όπως φιλανθρωπική εργασία, εταιρικές εκδηλώσεις ή εκπαίδευση νεότερων συναδέλφων. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος για να έρθετε κοντά με ανωτέρους, που θα σας δουν σε δράση και θα προσέξουν τις συνεισφορές σας.

Γίνε ειδικός σε έναν τομέα με αυξανόμενη σημασία για την εταιρεία. Η εταιρεία σας μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω μιας νέας τεχνολογίας, όπως το διαδίκτυο των πραγμάτων, η τεχνητή νοημοσύνη ή το cloud-based computing. Γίνετε ο expert στο τμήμα σας σε ένα αναδυόμενο ζήτημα. Αναζητήστε έρευνες και ανασκοπήσεις βιβλιογραφίας, παρακολουθήστε συνέδρια ή γράψτε για το θέμα. Η ανάπτυξη τεχνογνωσίας σε έναν εκκολαπτόμενο τομέα αυξανόμενης σημασίας μπορεί να οδηγήσει σε προαγωγές και άλλες ευκαιρίες καριέρας.

Ζητήστε καλές συμβουλές και καθοδήγηση. Και κάνε το με τρόπο. Μην πας στον άλλο να του πεις: «Θα γίνεις ο μέντοράς μου;» — είναι πιθανό να τρομάξει. Προσπαθήστε να συναντηθείτε με έναν… ανεπίσημο τρόπο: Στην καφετέρια της εταιρείας σας ή σε ένα event ή κάπου έξω. Διαβάστε από πριν το βιογραφικό του ατόμου και ετοιμαστείτε να κάνετε μερικές καλές ερωτήσεις που σχετίζονται με τον τομέα εξειδίκευσής του. Εάν τα πράγματα πάνε καλά, θα ακούσετε: «Αν μπορώ να σας βοηθήσω, ενημερώστε με». Μια εβδομάδα περίπου αργότερα, μπορείτε να απευθύνετε μια πρόσκληση για να «συνεχίσετε τη συζήτηση» πίνοντας καφέ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 1 =