αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ εσωτερική τακτική της Google που ονομάζεται «νεκροψία». Και βοηθά στο να αντιμετωπίσεις σωστά την αποτυχία

Η εσωτερική τακτική της Google που ονομάζεται «νεκροψία». Και βοηθά στο να αντιμετωπίσεις σωστά την αποτυχία

Στην Ελλάδα δεν μιλάμε πολύ για τις αποτυχίες. Όσοι αποτυγχάνουν σε κάτι, στην συνέχεια είναι μάλλον… δακτυλοδεικτούμενοι, και είναι λίγο δύσκολο να τους εμπιστευτεί κάποιος ξανά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όσοι αποτυγχάνουν να μην μιλούν για την εμπειρία τους. Αντίθετα, είναι κάτι που θέλουν να κρύψουν και να ξεχαστεί όσο πιο γρήγορα είναι. Σκέψου το: Πότε ήταν η τελευταία φορά που διάβασες στα ελληνικά media μια συνέντευξη κάποιου που έχει αποτύχει σε έναν τομέα;

Φαίνεται όμως ότι στην Google βλέπουν τα πράγματα εντελώς διαφορετικά. Θεωρούν ότι η αποτυχία είναι ένα «όχημα» που αν το χειριστείς σωστά μπορεί να σε φτάσει στην μεγάλη επιτυχία. Δεν πρέπει να μένεις στο «what if». Αλλά πρέπει να προχωράς στις πράξεις που θες να κάνεις, ακόμα κι αν τελικά αποτύχεις.

Τι γίνεται από εκεί και πέρα: Είναι σημαντικό να λάβεις τα χρήσιμα μαθήματα από την αποτυχία. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα και θα κάνεις τα ίδια λάθη ξανά. Τόσο εσύ όσο και η ομάδα που πιθανόν θα έχεις μαζί σου. Η Google έχει μια εσωτερική διαδικασία, στόχος της οποίας είναι να μάθουν τα στελέχη και οι εργαζόμενοι της, τα μαθήματα από τις εκάστοτε αποτυχίες. Μάλιστα έχουν ονομάσει αυτή την τακτική πολύ εύστοχα ως «νεκροψία».

Ας γίνουμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένοι. Τι μπορεί να μάθει κάποιος από την τακτική της Google, έτσι ώστε να αντιμετωπίζει σωστά τις αποτυχίες; Όπως αναλύει το αμερικανικό inc.com, πρέπει να σταθεί σε 3 βασικά σημεία.

1# Προσδιόρισε τα πιο σημαντικά προβλήματα: «Μια ‘νεκροψία’ είναι η διαδικασία κατά την οποία η ομάδα μας αναλαμβάνει να σκεφτεί για τα μαθήματα από τα πιο σημαντικά ανεπιθύμητα συμβάντα μας», γράφει η ομάδα της Google. Ναι, δεν μπορείς να βγάλεις χρήσιμα μαθήματα από όλες τις αποτυχίες. Το πρώτο πράγμα λοιπόν που έχεις να κάνεις, είναι να καθορίσεις ποια είναι τα σημαντικά προβλήματα και αυτά που είναι πιθανό να σου παρουσιαστούν ξανά.

2# Κάνε μια καταγραφή, γραπτά: Το επόμενο βήμα είναι να εστιάσεις στην εκάστοτε αποτυχία. Και να δεις τα δεδομένα γύρω από αυτή. Κάνε ερωτήσεις στον εαυτό σου και στην ομάδα σου όπως:

Τι πήγε καλά;
Τι δεν πήγε καλά;
Από πού πήγαμε τυχεροί;
Τι μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά την επόμενη φορά;

3# Βάλε την ανάπτυξη στο τραπέζι: Πρέπει να εξηγήσεις σε όλους στην ομάδα ότι η αποτυχία δεν είναι κάτι κακό. Και δεν πρέπει να φοβούνται την αποτυχία. Κάνε τους να αισθάνονται ψυχολογική ασφάλεια. Όπως σημειώνει η Google, πρέπει να «επαναπροσδιορίσετε την αποτυχία ως ευκαιρία για ανάπτυξη, και όχι ως οπισθοχώρηση».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =