αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΗ επόμενη κίνηση για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Η επόμενη κίνηση για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών για το μεγάλο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας Περάματος.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τέλος του καλοκαιριού θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιραίτητες διαδικασίες προκειμένου να βγει η προκύρηξη του διαγωνισμού, με βασική την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Στην συνέχεια θα ακολουθήσει η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τα προεπιλεγέντα τρία σχήματα ήτοι: ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος και Vinci – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Στην παρούσα φάση πάντως το Υπουργείο προχωρά σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προετοιμασία του διαγωνισμού με αναζήτηση τεχνικών συμβούλων για θέματα όπως η αξιολόγηση των τελικών τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων, η σύνταξη τεχνικής έκθεσης αξιολόγησης κλπ.

Ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Ειδικότερα θα συμβάλει αφενός μεν στην αποσυμφόρηση σε μεγάλο βαθμό του Περάματος και αφετέρου στην αναβάθμιση της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.

Η ακριβής περίοδος παραχώρησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί ενώ τα έσοδα του αναδόχου θα προέλθουν από την είσπραξη των διοδίων των χρηστών της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων το συνολικό μήκος του έργου ξεπερνά τα 11 χιλιόμετρα, μεταξύ των οποίων η υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου. Θα ξεκινά από την Λεωφόρο Φανερωμένης του δήμου Σαλαμίνας και εκτείνεται βόρεια του οικιστικού ιστού, λειτουργώντας ουσιαστικά ως περιφερειακή οδός και καταλήγει στο ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου μέσω του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Παλουκίων θα συνεχίζει μέχρι και τη νήσο Αγίου Γεωργίου. Στη συνέχεια το έργο συνεχίζει μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, με έξοδο στην περιοχή του Περάματος. Από αυτό το σημείο, η χάραξη κινείται από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Περάματος εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά μέχρι την υφιστάμενη λεωφόρο Σχιστού Σκαραμαγκά με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο.

Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.

Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.

Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 5 =