Τους ήχους των τραγουδιών των Prodigy, της Λάνα Ντελ Ρέι, του Νόελ Γκάλαχερ και πληθώρας άλλων καλλιτεχνών «μιξάρει» η ελληνική startup accusonus, δημιουργώντας προϊόντα μουσικής και τεχνολογίας ήχου, τα οποία έχουν γοητεύσει τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής. Πρόκειται για προϊόντα που βασίζονται σε αλγορίθμους επεξεργασίας ήχου, τους οποίους αναπτύσσει η ίδια η ομάδα, χρησιμοποιώντας τα πλέον καινοτόμα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας: την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση.
«Το drumatom για παράδειγμα», εξηγεί στην Καθημερινή ο Αλέξανδρος Τσιλφίδης, «είναι το πρώτο μας προϊόν και βοηθάει τους επαγγελματίες ηχολήπτες να βελτιώνουν τον ήχο των ηχογραφήσεων τυμπάνων». «Πρόκειται», συνεχίζει ο ίδιος, «για πατενταρισμένους αλγορίθμους μηχανικής μάθησης οι οποίοι έλυσαν για πρώτη φορά το πρόβλημα της “διαρροής μικροφώνου”, ένα πρόβλημα που οι ηχολήπτες αντιμετώπιζαν από τη δεκαετία του ’70». Αυτή η καινοτομία έχει ταξιδέψει έως και το Λος Αντζελες και έχει χρησιμοποιηθεί από παραγωγούς και ηχολήπτες που συνεργάζονται με κορυφαία ονόματα όπως οι Μπομπ Ντίλαν, Aerosmith, The Cure και Sepultura. Το προϊόν regroover, από την άλλη, μπορεί να κάνει unmix, δηλαδή να αναλύσει ένα ήδη ηχογραφημένο κομμάτι και να το χωρίσει σε επιμέρους κομμάτια, επιτρέποντας στους καλλιτέχνες να μετατρέψουν έναν ήχο –που μέχρι πρότινος ήταν στατικός– σε μία νέα μελωδία πάνω στην οποία μπορούν να φτιάξουν και διαφορετικές μουσικές παραλλαγές. Ο τριπλά βραβευμένος με Grammy παραγωγός Αντριου Σεπς, ο οποίος έχει συνεργαστεί με ηχηρά ονόματα της μουσικής βιομηχανίας, όπως η Αντέλ και οι Red Hot Chilli Peppers, είναι ένας από τους θιασώτες της καινοτομίας αυτής.
Εκτός από τα παραπάνω, η ελληνική νεοφυής εταιρεία έχει αναπτύξει και προϊόντα που συμβάλλουν στην επιδιόρθωση ηχογραφήσεων φωνής. Πρόκειται για τα προϊόντα της σειράς ERA, τα οποία απευθύνονται αφενός σε απλούς παραγωγούς περιεχομένου, όπως οι youtubers, αφετέρου σε ηχολήπτες ταινιών και τηλεοπτικών παραγωγών, οι οποίοι θέλουν να τελειοποιήσουν το προϊόν τους λίγο πριν αυτό προβληθεί. Ολες αυτές οι υπηρεσίες προσελκύουν πρωτίστως πελάτες του εξωτερικού. Γι’ αυτό και η accusonus απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε εκείνες τις αγορές όπου η βιομηχανία του θεάματος ανθεί. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται, εκτός από τις ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Ιαπωνία, ενώ εκτός μένει η Ελλάδα. Παρότι η ανάπτυξη των προϊόντων της γίνεται στη χώρα μας, ο κ. Τσιλφίδης αναφέρει στην «Κ» ότι «η εγχώρια αγορά είναι εξαιρετικά μικρή, με αποτέλεσμα να μην είναι αντιπροσωπευτική της παγκόσμιας αγοράς».
Πώς ξεκίνησαν όμως όλα; Οι φίλοι και μετέπειτα συνεργάτες Αλέξανδρος Τσιλφίδης και Ηλίας Κοκκίνης δημιούργησαν το 2013 την accusonus και μέσα σε σύντομο διάστημα συνάντησαν έναν αρχικό επενδυτή που χρηματοδότησε το εγχείρημά τους και βοήθησε την εταιρεία να κάνει την «παρθενική της εμφάνιση» στη μουσική βιομηχανία. Πρόκειται για τον Μιχάλη Τζάννες, πρώην CEO της εταιρείας Αware Inc., η οποία πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της τεχνολογίας DSL. Λίγα χρόνια μετά, το 2016, αντλώντας χρηματοδότηση από δύο fund, το ΙQbility της Quest και το PJ Catalyst της Τράπεζας Πειραιώς, καθώς και από ιδιώτες Αμερικανούς επενδυτές, η startup ωρίμασε ακόμη περισσότερο επιχειρηματικά και έφθασε σήμερα να αριθμεί 23 άτομα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η πιο σημαντική στιγμή ήταν η πρόσφατη ανακοίνωση της συνεργασίας της accusonus με την Adobe, που αποτελεί ηγέτιδα στην αγορά λογισμικού παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου.