αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ Ελληνική εταιρία που έχει μπει στο top 3 στον τομέας της στην Ευρώπη. Τώρα βάζει πλώρη για Ασία

Η Ελληνική εταιρία που έχει μπει στο top 3 στον τομέας της στην Ευρώπη. Τώρα βάζει πλώρη για Ασία

Έχει κατορθώσει να συγκαταλέγεται στο top 3 στον τομέας της στην Ευρώπη, και στοχεύει ακόμα υψηλότερα με νέες επενδύσεις. Ο λόγος για την βιομηχανία Atlas Tapes η οποία παράγει κάθε είδος αυτοκόλλητης ταινίας, εξάγοντας το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της σε δεκάδες χώρες της Ευρώπης, στην Τουρκία, στο Ισραήλ, στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή. Το νέο στοίχημα για τη διοίκηση είναι πέρα από την κορυφή της Ευρώπης, η είσοδος και σε νέες αγορές της Ασίας, όπου ήδη έχει κάνει σημαντικά πρώτα βήματα.

Η ιστορία της Atlas Tapes ξεκινά το 1953 και από το Ελληνικό, όπου ο Χριστόφορος Λάντζης δημιουργεί μια μικρή μεταποιητική μονάδα παραγωγής μονωτικών ταινιών για ηλεκτρολογική χρήση. Χρονιά ορόσημο για την εταιρεία θεωρείται το 1970 όταν έχει ήδη αναπτυχθεί σημαντικά και καταφέρνει μια σημαντική συμφωνία με τον όμιλο Beiersdorf/Tesa ώστε να παράγει και να εμπορεύεται στην Ελλάδα τα προϊόντα του για 10 χρόνια.

Το 1977 είναι επίσης η χρονιά όπου το βιομηχανικό προφίλ της εταιρείας αναγεννιέται, καθώς η παραγωγή μεταφέρεται στην Αταλάντη εκεί που βρίσκεται έως σήμερα σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις που καλύπτουν άνω των 40.000 τ.μ. Η εν λόγω μονάδα, διαθέτει εννέα γραμμές παραγωγής, για κάθε είδος ταινίας. Συγκεκριμένα διαθέτει δύο ακρυλικές γραμμές με βάση το νερό, άλλες πέντε με φυσικό ελαστικό διαλύτη και δύο θερμής τήξης συνθετικού καουτσούκ. Επίσης δύο γραμμές εμποτισμού χαρτιού.

Ακόμη διαθέτει 16 πλήρως αυτόματες ρομποτικές μηχανές παραγωγής και «επίστρωσης» ταινιών, πολυάριθμες ημιαυτόματες, και τρεις πλήρως αυτόματες σχάρες τόρνου καθώς και μια γραμμή εκτύπωσης έξι χρωμάτων.

Σήμερα η  επιχείρηση παράγει ταινίες συσκευασίας, προστασίας και οδοσήμανσης, αυτοκόλλητες ταινίες, καθώς και χαρτοταινίες. Όπως σημειώνει η διοίκηση, έχει εξασφαλισμένες παραγγελίες, καθώς παράγει σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτα (private label), ενώ συγχρόνως έχει καλή διασπορά κινδύνου, αφού κανένας πελάτης δεν αντιστοιχεί σε πωλήσεις πάνω από το 5% του συνολικού τζίρου της.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τον Νοέμβριο του 2015 η DECA Investments, αποκλειστικός διαχειριστής του ελληνικού fund Diorama, επένδυσε 7,2 εκατ. ευρώ στην Atlas Tapes, αποκτώντας μειοψηφική συμμετοχή (κάτω του 20%), με στόχο την ενίσχυσή της για την περαιτέρω ανάπτυξη στο εξωτερικό.

Η Atlas Tape συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιρειών εκείνων οι οποίες δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από την κρίση και που κατάφεραν μάλιστα και να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Ειδικότερα,  η εταιρεία αναπτύχθηκε σημαντικά καθώς το 2010 απασχολούσε 195 εργαζομένους, το 2013 είχε φτάσει τους 250, το 2014 τους 330, ενώ πλέον απασχολεί συνολικά 385 εργαζομένους, σε μια περιοχή με μεγάλη ανεργία.

Το 2014 η Atlas Tapes S.A. είχε κύκλο εργασιών 65 εκατ. ευρώ, το 2015 οι πωλήσεις έφτασαν στα 72,35 εκατ. ευρώ, ενώ το 2016 τα ενοποιημένα έσοδα περιορίστηκαν στα 70,50 εκατ. ευρώ. Ισχυρή αύξηση πέτυχε στη χρήση του 2017 όπου οι πωλήσεις έφτασαν στα 84,5 εκατ. ευρώ, τα EBITDA σε περίπου 8 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη στα 4,162 εκατ. ευρώ και τα μετά φόρων στα 2,6 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα η χρήση του 2018 εκτιμάται ότι κινήθηκε  σταθεροποιητικά, σε μια χρονιά που υπήρξε μεγάλη πίεση σε όλο τον κλάδο συσκευασίας, παγκοσμίως, κυρίως λόγω της αύξησης στις τιμές των πρώτων υλών, στο πρώτο εξάμηνο του 2018.

Η Atlas Tape την τριετία 2014-2016 ολοκλήρωσε επενδύσεις 12 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής και την ενίσχυση της αποδοτικότητας. Επίσης, φέτος ολοκληρώνει νέο επενδυτικό πρόγραμμα 13 εκατ. ευρώ το οποίο άρχισε να υλοποιείται το 2017 ώστε να αναβαθμίσει εκ βάθρων ολόκληρη την παραγωγική της δυνατότητα. Πρόκειται για μια σημαντική επένδυση που αφορά στην εγκατάσταση της ταχύτερης μηχανής αυτοκόλλητων επάλειψης ταινιών με κόλλα φυσικού ελαστικού, στην Ευρώπη.

Με την ολοκλήρωση των νέων επενδύσεων η διοίκηση της εταιρείας στοχεύει σε ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξης των 105 εκατ. ευρώ, στοχεύοντας σε περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών της οι οποίες σήμερα απορροφούν περί το 85% της παραγωγής της.

Πηγή: Economistas.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 + one =