05/12/24

Η γραμμή 4 του μετρό θα γίνει με την βοήθεια ιδιωτών- Τι κινήσεις έκανε η εταιρία

Με τις εποχές που τα χρήματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έρεαν άφθονα για την κατασκευή έργων Μετρό να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, η Αττικό Μετρό είναι αναγκασμένη να επιδοθεί σε κυνήγι ιδιωτικών κεφαλαίων για την κατασκευή των μελλοντικών έργων του Μετρό.

Την περασμένη εβδομάδα, η Αττικό Μετρό επέλεξε μέσω απευθείας ανάθεσης εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη που ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών χρηματοοικονομικού συμβούλου για επενδύσεις στην Ελλάδα και τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Σκοπός της σύμβασης, η οποία έχει δωδεκάμηνη διάρκεια και κόστος για την Αττικό Μετρό 19.500 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, είναι η διερεύνηση υλοποίησης νέων έργων Μετρό στην Αθήνα με τη χρήση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Τον περασμένο Ιανουάριο, σε δηλώσεις του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης είχε αναφέρει πως οι επεκτάσεις τις γραμμής 4 του Μετρό πρόκειται να κατασκευαστούν ως ΣΔΙΤ, με τη συμμετοχή δηλαδή του ιδιωτικού τομέα. Άγνωστο είναι πάντως ποιος θα είναι ο ακριβής ρόλος που θα έχει ο ιδιώτης μετά την ολοκλήρωση των έργων. Αν δηλαδή θα αναλάβει τη διαχείριση του Μετρό (λογικά μέσω ιδιωτικοποίησης της ΣΤΑΣΥ) ή θα λαμβάνει ποσοστό από τα έσοδα ή θα του δοθεί ως αντάλλαγμα η διαχείριση κάποιας άλλης υποδομής ή υπηρεσίας. Με τις αντιδράσεις από συνδικαλιστές και μέρος της κοινωνίας στο ενδεχόμενο εισόδου ιδιωτών στην ΣΤΑΣΥ να είναι δεδομένες, το σίγουρο είναι πως θα αναζητηθούν διάφορα μοντέλα ΣΔΙΤ.

Πηγή: athenstransport.com

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

six + one =