Μέχρι τώρα όλοι γνωρίζαμε πως υπάρχει μία ευαίσθητη ισορροπία στις σχέσεις μας με τους συναδέλφους. Προφανώς είναι ωραίο και λειτουργικό να διατηρούμε μια καλή επαφή και επικοινωνία μαζί τους, αλλά λίγες είναι οι φορές που γίνονται τα βήματα ώστε να έρθουμε πιο κοντά και να φτάσουμε να τους αποκαλούμε φίλους. Μάλλον, όμως, έχει έρθει η ώρα να αναθεωρήσουμε.
Μία έρευνα αναφέρει πως αν θέλεις να βελτιώσεις την απόδοση σου και τον τρόπο με τον οποίο δουλεύεις στον χώρο εργασίας σου, το να αναβαθμίσεις τον συνάδελφο σε φίλο, είναι το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις. Οι φιλικές σχέσεις στη δουλειά δίνουν ώθηση στην καριέρα σου. Οι ψυχολόγοι ονομάζουν τις σχέσεις αυτές «σχέσεις πολυπλοκότητας».
Είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται σε πολλούς διαφορετικούς χώρους συναναστροφής. Άλλοι ερευνητές εξέτασαν 300 εργαζόμενους σε μία ασφαλιστική εταιρία προκειμένου να επιβεβαιώσουν το εν λόγω συμπέρασμα και σημείωσαν το εξής ενδιαφέρον και ιντριγκαδόρικο: οι φιλικές σχέσεις μεταξύ συναδέλφων όντως βελτιώνουν τη δουλειά και την αποδοτικότητα, αλλά ταυτόχρονα, δημιουργούν εντονότερη συναισθηματική φόρτιση.
«Ο κάθε υπάλληλος της εταιρείας ετοίμασε δύο λίστες. Μία λίστα με 10 συναδέλφους με τους οποίους δουλεύει στενά για τις καθημερινές του αρμοδιότητες και άλλη μία με 10 άτομα, που τους θεωρεί φίλους και συναναστρέφεται μαζί τους κι εκτός δουλειάς», εξήγησε ο ψυχολόγος ερευνητής Christian Jarrett. Τέσσερις εβδομάδες μετά την έρευνα, οι προϊστάμενοι των υπαλλήλων κλήθηκαν να αξιολογήσουν την απόδοσή τους στο χώρο και στο πεδίο της εργασίας τους.
Αποδείχτηκε ότι οι εργαζόμενοι που συνέχιζαν τη συναναστροφή τους κι εκτός του γραφείου είχαν καλύτερη απόδοση αλλά ήταν περισσότερο «κουρασμένοι» συναισθηματικά. Λογικό, αφού οι εξομολογήσεις είναι κομμάτι μιας οποιασδήποτε φιλικής σχέσης. Αξίζει, λοιπόν, τον κόπο να ακούς τις εξομολογήσεις του διπλανού σου στο γραφείο, ακόμα και όταν σε πιάνει μονότερμα και σου λέει για τους καβγάδες που έχει στο σπίτι με την καλή του; Η επιστήμη λέει ναι. Αυτού του είδους η συναναστροφή, τελικά κάνει καλό και στη δική σου απόδοση και συνολικά στη λειτουργία του γραφείου και τις εταιρείας.
Πηγή: Askmen.com