αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕπτά φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με συναισθηματική νοημοσύνη και «ξεκλειδώνουν» τους συνομιλητές τους

Επτά φράσεις που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με συναισθηματική νοημοσύνη και «ξεκλειδώνουν» τους συνομιλητές τους

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι η ικανότητα αναγνώρισης και κατανόησης των συναισθημάτων — τόσο των δικών σας όσο και των συναισθημάτων των άλλων. Η έρευνα έχει δείξει ότι αυτό είναι ένα σπάνιο και πολύτιμο αγαθό. Η συναισθηματική νοημοσύνη μπορεί να σας βοηθήσει να χτίσετε και να ενισχύσετε τις σχέσεις σας, να εκτονώσετε τις συγκρούσεις και να βελτιώσετε τις συνεργασίες σας στη δουλειά.

Άλλωστε η ζωή – επαγγελματική και προσωπική – είναι ένα παιχνίδι ελιγμών και αμοιβαίων υποχωρήσεων και συμβιβασμών.

Οι άνθρωποι με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν μερικές φράσεις που «ξεκλειδώνουν» τους συνομιλητές, τους συνεργάτες και τους φίλους τους. Kαι αλλάζουν το περίγραμμα και το περιεχόμενο της σχέσης μας μαζί τους, συνήθως προς το καλύτερο.

«Εγώ στη θέση σου δεν θα ανησυχούσα γι’ αυτό». Οι άνθρωποι με πραγματική αυτοπεποίθηση δεν χρειάζεται να παρηγορήσουν ή να καθησυχάσουν έναν φίλο που ανησυχεί. Ξέρουν ότι εκείνο που πρέπει να κάνουν είναι τον τονώσουν, να δώσουν κουράγιο και όχι να χαρούν με τις πληγές ή τις αγωνίες του.

«Ο τρόπος σου να το κάνεις, εμένα με καλύπτει». Κάποιος σας αναλύει τη στρατηγική του για να πετύχει κάτι. Αν όντως συμφωνείτε με αυτήν, μην μπείτε στη διαδικασία να του πείτε τι θα κάνατε εσείς. Αν έτσι το βλέπει, έτσι είναι. Ενθαρρύνετε τον με ειλικρίνεια και φυσικά μόνο στην περίπτωση που συμφωνείτε.

«Καταλαβαίνω την σκέψη σου». Οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να μπαίνουμε στη θέση τους. Να μην τους κρίνουμε για τον τρόπο που σκέφτονται ή αντιδρούν σε μια δύσκολη στιγμή. Καμιά φορά το μόνο που χρειάζεται για να πάρουν μια απόφαση είναι κάποιος που καταλαβαίνει τι περνούν.

«Πες μου κι άλλα για αυτό». Εκτός από το να συναισθανόμαστε τους άλλους, είναι σημαντικό να τους ενθαρρύνουμε να ανοιχτούν, να μιλήσουν, να πιστέψουν ότι αυτό που τους απασχολεί είναι ενδιαφέρον και μπορούν να μιλήσουν γι’ αυτό σε κάποιον που θα καταλάβει. Ακόμη κι αν κάποτε αποδεικνύεται βαρετό, το να ρωτάμε πληροφορίες για κάτι που προβληματίζει κάποιον είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείξουμε το ενδιαφέρον μας.

«Μπορείς να με βοηθήσεις;». Δεν χρειάζεται πάντα να ζητήσουμε ή να απαιτήσουμε κάτι. Μπορούμε απλώς να ζητήσουμε λίγη βοήθεια. Όλοι μας θέλουμε να νιώθουμε χρήσιμοι, ότι συμβάλλαμε ώστε κάποιος φίλος ή συνεργάτης να πετύχει κάτι. Άλλωστε όπως γράφαμε και σε προηγούμενο άρθρο μας, οι καλύτεροι leaders δεν φοβούνται να ζητήσουν βοήθεια.

«Θα σκεφτώ να σου βρω μια λύση». Είναι μια απάντηση που καθησυχάζει, αλλά και κινητοποιεί. Ακόμη κι αν δεν επιστρέψετε με μία σούπερ εναλλακτική, τουλάχιστον έχετε δώσει το μήνυμα σ’ αυτόν που ζήτησε τη βοήθεια σας ότι δεν είναι μόνος. Κι αυτό καμιά φορά είναι το μεγαλύτερο κίνητρο για να βρει κανείς απάντηση σ’ αυτό που τον προβληματίζει.

«Έκανα λάθος, είχες δίκιο». Μια χρυσή κουβέντα που λύνει επί τόπου όλες τις διαφωνίες και τις παρεξηγήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι και ο άλλος διακρίνεται από πνεύμα συνεργασίας και συμφιλίωσης. Από τη μία δείχνει άτομο που παραδέχεται και επανορθώνει τα λάθη του, από την άλλη μεγαλείο χαρακτήρα που αναγνωρίζει την αξία των άλλων. Μην τις φοβάστε αυτές τις λέξεις, γιατί αν συνοδεύονται και από μία ειλικρινή συγνώμη χτίζουν την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του χαρακτήρας σας μέσα σε οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × four =