αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕπιπλέον 9 εκατ. ευρώ δίνει η κυβέρνηση σε ΜΜΕ, για την καμπάνια για τον κορονοϊο

Επιπλέον 9 εκατ. ευρώ δίνει η κυβέρνηση σε ΜΜΕ, για την καμπάνια για τον κορονοϊο

Επιπλέον 9 εκατ. ευρώ θα δώσει η κυβέρνηση σε κάποια ΜΜΕ της χώρας, έτσι ώστε να προβληθεί η σχετική ενημέρωση για τον Covid-19. Έτσι, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε σήμερα, η εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης ενισχύεται με αυτά τα 9 εκατ. ευρώ και διαμορφώνεται σε 20.000.000 ευρώ συνολικά (πριν είχαν δοθεί άλλα 11 εκατ. ευρώ).

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, τόνισε ότι:

«Η ενημέρωση σώζει κυριολεκτικά ζωές» καθώς και ότι «για το λόγο αυτό στις δράσεις της κυβέρνησης περιλαμβάνεται και η απαραίτητη εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών ως προς τα αναγκαία μέτρα προστασίας και τις συμπεριφορές για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού. Είναι αυτονόητο ότι η πρόληψη, ο περιορισμός της διασποράς και η συγκράτηση σε ελεγχόμενα επίπεδα του αριθμού αυτών που χρήζουν νοσηλείας μειώνουν και το δημοσιονομικό αποτύπωμα της πανδημίας, ενώ συμβάλουν στην επιστροφή στην «κανονικότητα» το ταχύτερο δυνατό και με τις μικρότερες δυνατές συνέπειες».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «μέχρι σήμερα, η σχετική επιτυχία των μέτρων που έχουμε λάβει, σε σύγκριση με άλλες χώρες, βασίζεται, όσον αφορά στην ενημέρωση στους παρακάτω δύο άξονες:

– «Μένουμε σπίτι» παρά την κόπωση, και

– συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε την καθοριστική σημασία που έχει η υπεύθυνη, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση.

Είναι αυτονόητο ότι η τήρηση αυτών των δύο κρίσιμων προϋποθέσεων δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη διάθεση κοινωνικής προσφοράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και στο φιλότιμο των εργαζομένων σε αυτά. Είχαμε υποχρέωση ως υπεύθυνη Πολιτεία να διαμορφώσουμε μια επαγγελματική, οργανωμένη και συνεκτική εκστρατεία επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών.

Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των Ελλήνων στις 10 Απριλίου 2020, είχαμε τονίσει ότι η εκστρατεία ενημέρωσης δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα μπαίνουμε στην πιο δύσκολη φάση, δηλαδή στη διαδικασία επιστροφής στην ‘νέα κανονικότητα’.

Η διαδικασία αυτή θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Για αυτό έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων που θα ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη».

Επίσης, ο ίδιος τόνισε: «Στο πλαίσιο της απόλυτης διαφάνειας για την καμπάνια, το υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν και λαμβάνουν χρήματα για την καταχώρηση, προβολή ή μετάδοση του μηνύματος στο μέσο τους, χωρίς επιστροφές. Διευκρινίζεται ότι για το πρόσθετο ποσό της εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης η αμοιβή του αναδόχου περιορίζεται στο 1%».

Αντιδράσεις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για προσπάθεια από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό να επιβάλλουν «ολοκληρωτικό έλεγχο ενημέρωσης εκβιάζοντας οικονομικά τα ΜΜΕ».

Όπως ανέφερε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την ίδια μέρα που ο υπουργός Επικρατείας κ. Γεραπετρίτης «δηλώνει με περισσό θράσος πως η στήριξη των εργαζόμενων που πλήττονται από την καραντίνα συνιστά λαϊκισμό και προαναγγέλλει το κόψιμο της επιχορήγησης των εργαζομένων με 800 ευρώ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Πέτσας ανακοινώνει την εκταμίευση 9 εκ. ευρώ δημοσίου χρήματος, πέραν των 11 εκ. που είχε δώσει στις αρχές Απριλίου».
 
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, «είναι πλέον σαφές ότι στόχος της κυβέρνησης δεν είναι η προώθηση της καμπάνιας “Μένουμε σπίτι”, ούτε η ενίσχυση των ΜΜΕ, αλλά ο οικονομικός εκβιασμός τους και το “Λιβανίζουμε Μητσοτάκη”. Με πρόσχημα την πανδημία, ο κ. Μητσοτάκης επιχειρεί να επιβάλλει ολοκληρωτικό έλεγχο στο πεδίο της ενημέρωσης. Δεν κάνει τίποτα άλλο από το να αντιγράφει κατά γράμμα τον φίλο και ομόσταυλό του Βίκτορ Όρμπαν, μοιράζοντας εν κρυπτώ δημόσιο χρήμα».
 
Καταλήγοντας, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε πως «τα κονδύλια αυτά όμως δεν ανήκουν στον κ. Μητσοτάκη και την παρέα του. Είναι μείζον ζήτημα διαφάνειας αλλά και δημοκρατίας να γνωρίζουν οι πολίτες που πηγαίνει το δημόσιο χρήμα. Αν νομίζει ο κ. Μητσοτάκης ότι ο ελληνικός λαός που δοκιμάζεται σκληρά αυτή την περίοδο θα του επιτρέψει να παίξει πολιτικά παιχνίδια στις πλάτες του, είναι βαθιά γελασμένος».

Από την μεριά του, ο εκπρόσωπος του ΜέΡΑ25, Μ. Κριθαρίδης, τόνισε πως «η κυβέρνηση που δεν έχει χρήματα για εργαζόμενους, μικρομεσαίους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ανέργους, μοιράζει επιπλέον 9 εκατομμύρια ευρώ στα ΜΜΕ ώστε να συνεχίσουν την απόκρυψη του 5ου μνημονίου και των όσων σχεδιάζει το κυβερνητικό επιτελείο του κ. Μητσοτάκη σε αγαστή πάντα συμφωνία με το ιερατείο των Βρυξελλών και την εγχώρια ολιγαρχία».

Ο κ. Κριθαρίδης εκτίμησε επίσης ότι «όση προπαγάνδα όμως και να επιστρατεύσει η ΝΔ, δεν θα μπορέσει να κρύψει από τον ελληνικό λαό τη λαίλαπα που έρχεται και την οποία έχει ήδη προσυπογράψει στις 9 Απρίλη στο Eurogroup».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − six =