αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕπενδύσεις 9 δισ. δολαρίων από Έλληνες εφοπλιστές σε καινούργια και μεταχειρισμένα πλοία

Επενδύσεις 9 δισ. δολαρίων από Έλληνες εφοπλιστές σε καινούργια και μεταχειρισμένα πλοία

Επενδύσεις σε καινούργια και μεταχειρισμένα πλοία της τάξεως των 9 δισ. δολαρίων ξεκίνησαν το τελευταίο δωδεκάμηνο Ελληνες εφοπλιστές. Παρήγγειλαν σε ναυπηγεία 85 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 13,2 εκατομμυρίων DWT έναντι ποσού της τάξεως των 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε για την «Κ» ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της Allied Shipbroking, αγόρασαν από τη δευτερογενή αγορά μεταχειρισμένων άλλα 233 πλοία έναντι 3,59 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Συνολικά απέκτησαν 318 ποντοπόρα εμπορικά πλοία, ενώ, σύμφωνα με την Allied, πούλησαν 175 πλοία ιδιοκτησίας τους έναντι 2,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη δευτερογενή για περαιτέρω χρήση και άλλα 57 πλοία έναντι της αξίας τους σε σίδερο (scrap).

Η έντονη αυτή επενδυτική δραστηριότητα εντάσσεται στον κλασικό κύκλο ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, του μεγαλύτερου παγκοσμίως για μία ακόμη χρονιά. Η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι Ελληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό σημειώνει η ετήσια έκθεση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, υπογραμμίζοντας πως οι Ελληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2019. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,17 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,61 έτη).

Το ελληνικό νηολόγιο έχασε όμως μερίδιο αγοράς για μία ακόμη χρονιά και συρρικνώθηκε κατά 5,7%, στα 38 εκατομμύρια GT (ολική χωρητικότητα), σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence στα τέλη Οκτωβρίου. Η ελληνική σημαία δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου. «Ενώ η σημαία έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, μια νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης μπορεί να της δώσει την ευκαιρία να ανακάμψει», σχολιάζει το Lloyd’s List. Και θυμίζει πως το περασμένο καλοκαίρι η κυβέρνηση εισήγαγε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα με διεθνείς συμβάσεις συνδικάτων, με στόχο να αποκαταστήσει τη χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.

Ιδιαίτερα επιθετική στις επενδύσεις της για την απόκτηση περισσότερων εμπορικών πλοίων εμφανίζεται η Κίνα, η οποία αγόρασε 179 ποντοπόρα από τη δευτερογενή αγορά, ενώ προέβη επίσης σε πολλές νέες ναυπηγήσεις. Αντιθέτως, η Γερμανία εμφανίζεται καθαρός πωλητής μεταχειρισμένων πλοίων, με την εκποίηση 111 ποντοπόρων και την αγορά μόλις 31. Σημαντική είναι και η αποεπένδυση της ιαπωνικής εφοπλιστικής κοινότητας, που εμφανίζεται ως ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής πλοίων με 161 ποντοπόρα και δεν περιλαμβάνεται καν στην πρώτη δεκάδα των αγοραστών μεταχειρισμένων.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − three =