αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕπέκταση στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Τι θα αλλάξει στο αεροδρόμιο

Επέκταση στο Ελευθέριος Βενιζέλος: Τι θα αλλάξει στο αεροδρόμιο

Στη φάση της υλοποίησης εισέρχεται το έργο της επέκτασης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο, από τον Μάρτιο του 2001, οπότε κατασκευάστηκε, μέχρι σήμερα, έχει αυξήσει την επιβατική κίνηση κατά 8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα, δηλαδή, με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία (Νοέμβριος 2019), η συνολική επιβατική κίνηση διαμορφώνεται σε περίπου 24 εκατομμύρια επιβάτες, ξεπερνώντας σημαντικά τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης για διακίνηση 20,4 εκατ. επιβατών τη φετινή χρονιά. Μέσω της επέκτασης επιδιώκεται το αεροδρόμιο να είναι σε θέση να εξυπηρετεί περισσότερους από 30 εκατ. επιβάτες έως το 2023, ενώ προβλέπεται ότι το “Ελ.Βενιζέλος” θα εξυπηρετεί περίπου 31 εκατ. την τριετία 2020-2023, 40 εκατ. άτομα από το 2030 έως το 2033 και 50 εκατ. επιβάτες μετά το 2040.

Τι θα αλλάξει

Οι πολύ καλές επιδόσεις του Ελ. Βενιζέλος έχουν οδηγήσει στην ενεργοποίηση του άρθρου 19 του Ν.2338, το οποίο καθορίζει τις προϋποθέσεις για την επέκταση του αεροδρομίου, του σταθμού επιβατών, της δυναμικότητας του αεροδιαδρόμου και του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών.

Για παράδειγμα, για την επέκταση του σταθμού επιβατών απαιτείται “ο συνολικός αριθμός των μεταφερόμενων αεροπορικώς επιβατών (αφίξεις συμπεριλαμβανομένων των τράνζιτ και αναχωρήσεις) που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο καθ’ οιονδήποτε χρονική περίοδο 12 ημερολογιακών μηνών, να υπερβαίνει το 90% της, κατά το χρόνο αυτόν, υφιστάμενης ετήσιας προσδιοριζόμενης από τη μελέτη δυναμικότητας (σημ.: των 21 εκατομμυρίων ατόμων)”.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση του ΔΑΑ σχεδιάζει:

-την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών βορείως του τροχοδρόμου Υ2, νέας πίστας Γενικής Αεροπορίας και νέου κτηρίου για την υποστήριξη της επίγειας εξυπηρέτησης

-την προσθήκη κατ’ επέκταση τμήματος του υπάρχοντος κτηρίου του Δορυφορικού Αεροσταθμού και λοιπές παρεμβάσεις

-την κατασκευή νέου Χώρου αναμονής των ταξί στα Βορειοδυτικά (ΒΔ) του εμπορικού πάρκου

-την περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΔΑΑ έχει υποβάλει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προς έγκριση, το master plan της επέκτασης επί του οποίου ομάδα εργασίας του φορέα θα εκδώσει το πόρισμά της μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου.

Λόγω της αυξητικής πορείας της επιβατικής κίνησης, ο ΔΑΑ προχώρησε, τον Μάιο του 2018, στη θέση σε λειτουργία-αφότου πραγματοποίησε έργα αναβάθμισης-του δορυφορικού σταθμού του Ελ. Βενιζέλος.

Έχει ακόμη, επενδύσει 35 εκατ. ευρώ για την αύξηση κατά σε 12.000 τ.μ. των εμπορικών χώρων και την προσθήκη 21 καταστημάτων των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 126.

Ο προϋπολογισμός της νέας επέκτασης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ, με τα έργα να σχεδιάζεται να υλοποιηθούν σε έκταση της τάξης των 100 χιλ. τετραγωνικών μέτρων.

Αύξηση εσόδων από μη αεροναυτιλιακές δραστηριότητες

Η επέκταση του κτηρίου του Ελ. Βενιζέλος εξυπηρετεί κι έναν ακόμη στόχο-εκτός από τη βέλτιστη εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης- της διοίκησης του ΔΑΑ. Αυτόν της ενίσχυσης των εσόδων από μη αεροναυτιλιακές δραστηριότητες. Το 2018 έναντι του 2017, το εμπορικό κέντρο του ΔΑΑ πέτυχε να αυξήσει τα έσοδά του κατά 10,5%. Κι αυτό σε συνέχεια των έργων ανακαίνισης της περιοχής του Δορυφορικού Αεροσταθμού, η οποία έχει οδηγήσει στην αύξηση σε 12.000 τ.μ. των εμπορικών επιφανειών με την προσθήκη ενός καταστήματος Αφορολογήτων Ειδών, επτά νέων εμπορικών καταστημάτων με ειδικά προϊόντα, δέκα νέων καταστημάτων εστίασης και τριών καταστημάτων υπηρεσιών.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − five =