αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕλληνικοί startupικοί incubators: Στα websites τους, ανενεργά projects. Στους χώρους τους τρεις κι ο κούκος

Ελληνικοί startupικοί incubators: Στα websites τους, ανενεργά projects. Στους χώρους τους τρεις κι ο κούκος

Εντάξει, από τον τίτλο και μόνο, οι περισσότεροι καταλάβατε ήδη ότι αυτό το άρθρο θα εμπεριέχει γκρίνια. Έχει όμως ενδιαφέρον να δούμε την πηγή της γκρίνιας. Στην Αθήνα έχουμε πλέον αρκετούς startupικούς incubators. Κάθε τόσο μάλιστα, κάνουν καλέσματα έτσι ώστε να ενταχθούν σε αυτούς νέες startups. Μαθαίνω ότι οι incubators θα γίνουν ακόμα περισσότεροι- και σε μικρότερες πόλεις.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Όλα αυτά δεν φαίνονται αρνητικά. Βλέποντας όμως την εικόνα που παρουσιάζουν οι περισσότεροι ελληνικοί incubators, μάλλον δεν αποκτάς και τις καλύτερες εντυπώσεις (πάντα υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Τυχαίνει λόγω δουλειάς να έχω πάει σε σχεδόν όλους τους χώρους του είδους στην Αθήνα. Ποια είναι η εικόνα εκεί; Συνήθως το τοπίο… είναι ερημικό. Από τα 10 γραφεία που υπάρχουν σε έναν όροφο, θα δεις ανθρώπους στα 2. Τα άλλα είναι άδεια. Δεν συζητάμε για περιόδους καλοκαιριού ή γιορτών- τότε οι χώροι είναι εντελώς άδειοι. Δεν πατάει σχεδόν κανείς.

Σκεφτείτε το: Χώροι μισθώνονται από τις Δομές (συνήθως ακριβά), πολυδιαφημίζονται για το «πόσο καταπληκτικές παροχές έχουν», και στην πραγματικότητα μέσα σε αυτούς τους χώρους δεν εργάζεται σχεδόν κανείς. Υπάρχουν απλά για να υπάρχουν.

Αλλά ας πούμε ότι στους χώρους δεν προλαβαίνουν να πάνε οι συμμετέχοντες, παράλληλα οι incubators δεν πολύ νοιάζονται να δουν ποιος δουλεύει εκεί και ποιος όχι, και έτσι υπάρχει η εικόνα που περιέγραψα πριν. Ωστόσο, παρόμοιο ανοργάνωτο σκηνικό υπάρχει και στα επίσημα websites των περισσότερων τέτοιων δομών.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, στα επίσημα websites των incubators παρουσιάζονται οι ομάδες που φιλοξενούνται στο εσωτερικό. Αυτή είναι η «βιτρίνα». Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα: Αρκετές από τις startups που παρουσιάζονται εκεί, είναι ανενεργές. Είτε έχουν σταματήσει πριν κάμποσο καιρό, είτε οι ιδρυτές «ψάχνονται» ακόμα για το ποιο θα είναι το project που θέλουν να έχουν, είτε το έχουν βάλει στον «πάγο» για να δουν τις γενικότερες επαγγελματικές επιλογές τους. Δεν είναι τυχαίο, ότι αν ψάξεις τις startups που υπάρχουν στα sites των incubators, θα διαπιστώσεις ότι αρκετές δεν έχουν καν επίσημο website. Ενώ ακόμα και τα social media των projects μπορεί να έχουν να ανανεωθούν… από το 2018.

Εδώ δύο είναι τα πιθανότερα σενάρια: Πρώτον, μπορεί να μην υπάρχει κανείς υπεύθυνος που να ανανεώνει το site του εκάστοτε incubator. Και έτσι οι ανενεργές startups παραμένουν «αναρτημένες», όπως ήταν πριν. Δεύτερον, μπορεί να γίνεται και λίγο… σκόπιμα όλο αυτό, έτσι ώστε να φαίνεται προς τα έξω ότι ένας incubator «έχει πολλά projects που τρέχουν» και άρα «κάτι κάνουμε».

Υπάρχουν βέβαια και οι ακόμα καλύτεροι: Οι incubators που δεν αναφέρουν καν στα sites τους τις startups που φιλοξενούν. Ναι, αλήθεια. Μπορείς να βρεις άλλες πληροφορίες στα εν λόγω sites, μπορείς να διαβάσεις «πόσο καταπληκτικός είναι» ο κάθε incubator, όμως δεν μπορείς να βρεις τους πρωταγωνιστές. Δηλαδή τους startuppers που φιλοξενούνται εκεί. Εκτός αν δεχτούμε ότι σε κάποιους incubators δεν είναι πρωταγωνιστές οι startuppers.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − 6 =