αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΕίσαι αρκετά γενναίος για να ακούσεις την εποικοδομητική κριτική;

Είσαι αρκετά γενναίος για να ακούσεις την εποικοδομητική κριτική;

Το βλέπουμε συχνά και στην Ελλάδα: Όλοι έχουν άποψη… για όλα. Ειδικά στην εποχή των social media αυτό έχει γίνει πιο έντονο. Αφού ο κάθε χρήστης, με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορεί να παραθέσει την άποψη του και αυτή να φτάσει ταυτόχρονα στα μάτια πολλών άλλων χρηστών. Μπορεί να φτάσει ακόμα και στον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, για τον οποίο γίνεται το σχόλιο/ κριτική.

Όλο αυτό το περιβάλλον δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο για έναν νέο επιχειρηματία ή startupper. Όπως και για τον κάθε άνθρωπο φυσικά. Αλλά ας εστιάσουμε στο business πεδίο. Από την πρώτη στιγμή που θα βγάλεις στον «αέρα» ένα project (ή και πιο πριν) θα λάβεις αρκετά σχόλια και κριτική. Και είναι αλήθεια ότι αρκετά από αυτά δεν έχουν κάποια ουσία.

Τι γίνεται όμως με την εποικοδομητική κριτική; Είσαι αρκετά γενναίος για να την ακούσεις;

Μπορεί να μοιάζει απλό, αλλά δεν είναι. Είναι πιο εύκολο να επαναπαυτούμε πάνω στις δάφνες μας ή σε οτιδήποτε θεωρούμε εξ αρχής σωστό, από το να βαδίσουμε στον δρόμο της συνεχούς βελτίωσης. Ειδικά αν αυτή η βελτίωση απαιτεί να ακούσουμε σκληρές αλήθειες.

Κάπου εκεί είναι το «κλειδί». Αν ακούσουμε την εποικοδομητική κριτική, θα μπορέσουμε -ίσως- να κάνουμε έγκαιρα κάποιες σωστές αλλαγές στο project μας. Και να προσπαθήσουμε να φτάσουμε σε μεγαλύτερη κερδοφορία, καλύτερη αλληλεπίδραση με τους πελάτες μας, και συνολική ανάπτυξη.

Εδώ είναι χρήσιμο και κάτι ακόμα: Να προσπαθήσεις να «στοχεύσεις» τα άτομα από τα οποία παίρνεις feedback. Να είναι άνθρωποι που θέλουν το καλό σου, και φυσικά να έχουν γνώσει του πεδίου στο οποίο δραστηριοποιείσαι. Και μετά κάνε… το δύσκολο: Άκου αυτά που έχουν να σου πουν. Ακόμα κι αν αρχικά σου δημιουργούν δυσάρεστα συναισθήματα ή αμηχανία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × five =