αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο φίλοι βρήκαν τον τρόπο για να δοκιμάζεις τα γυαλιά, πριν τα αγοράσεις online

Δύο φίλοι βρήκαν τον τρόπο για να δοκιμάζεις τα γυαλιά, πριν τα αγοράσεις online

Ίσως έχεις σκεφτεί και εσύ να αγοράσεις γυαλιά online. Άλλωστε, πολλά πράγματα πλέον τα αγοράζουμε μέσω ίντερνετ, ακόμα κι από την άλλη άκρη του κόσμου. Αλλά εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα: Πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι ένα ζευγάρι γυαλιά ταιριάζει στο πρόσωπο σου, για να τα αγοράσεις εξ αποστάσεως; Την λύση σε αυτό το πρόβλημα δίνουν οι Μανος Κουρινος και Γιωργος Κολαρετακης. Οι δυο τους έφτιαξαν το εργαλείο ShadesFor You, και μέσα από την τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας σου δίνουν την δυνατότητα να δοκιμάσεις τα γυαλιά που θες, πριν τα αγοράσεις online.

Οι ίδιοι μιλούν στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα τους, πως ακριβώς λειτουργεί το project τους, ενώ κάνουν και την εκτίμηση τους για το πως θα αναπτυχθεί η Επαυξημένη Πραγματικότητα στο μέλλον.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας; Υπάρχουν άλλα αντίστοιχα, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό;

Μάνος: Η ιδέα προέκυψε όταν πριν κάποια χρόνια ο Γιώργος αγόρασε ένα ζευγάρι γυαλιών online και τελικά όταν έφτασε το γυαλί συνειδητοποίησε πως δεν του ταιριάζει και κατέληξε να μην το φοράει! Αυτό είχε ξανασυμβεί στον περίγυρο μας και είπαμε να μελετήσουμε την αγορά λοιπόν. Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν πως ενώ οι αγορές των προϊόντων πλέον έχουν ξεκάθαρα στραφεί προς τα online retail stores και οι πωλήσεις μέσω του διαδικτύου αυξάνονται κατακόρυφα για πολλά προϊόντα όπως παπούτσια, μπλούζες, παντελόνια κτλ, η αγορές γυαλιών παρουσιάζανε μικρότερη άνοδο. Αυτό οφειλόταν στο ότι ο πελάτης δεν μπορεί να έχει μια ακριβή εικόνα για το κατά πόσο τα γυαλιά που θα αγοράσει θα του ταιριάζουν όντως. Έτσι σταδιακά αρχίσανε να δημιουργούνται διαδικτυακά δοκιμαστήρια γυαλιών, είτε γράφονταν άρθρα που θα βοηθούσαν τους πελάτες ανάλογα με το σχήμα του προσώπου τους να έχουν κάποιες προτάσεις. Ωστόσο αυτό ζητούσε να μετρήσουν με μεζούρα αποστάσεις στο πρόσωπό τους, να κάνουν υπολογισμούς ή να ανεβάζουν φωτογραφίες και ήταν αρκετά χρονοβόρο για τον καταναλωτή. Κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα του ShadesForYou, το οποίο προσπαθεί να κάνει τον τρόπο αγοράς γυαλιών πιο γρήγορο αλλά και πιο σίγουρο για τον καταναλωτή. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο, στο εξωτερικό ορισμένα οπτικά προσφέρουν είτε την πρόταση γυαλιών είτε την δοκιμή τους, αλλά όχι την ολοκληρωμένη υπηρεσία που παρέχουμε εμείς.

Με απλά λόγια, τι κάνει αυτό που έχετε δημιουργήσει;

Γιώργος: Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο εργαλείο για τα e-shop των οπτικών καταστημάτων, ώστε με την βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας να αλλάξουμε τον τρόπο που αγοράζει ο κόσμος γυαλιά online. Στην ουσία λειτουργεί σε τρία απλά βήματα:
Αρχικά θα μπορεί ο κάθε χρήστης από το σπίτι του μέσω της κάμερας του υπολογιστή του να σκανάρει το πρόσωπο του και ο αλγόριθμος μας, αφού μαρκάρει 64 σημεία στο πρόσωπο του, του γνωστοποιεί το σχήμα αλλά και την κατηγορία στην οποία ανήκει το πρόσωπό του, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

Στην συνέχεια ανάλογα με την κατηγορία, γίνεται και η αντίστοιχη πρόταση για το είδος γυαλιών που ταιριάζει καλύτερα στον κάθε χρήστη ώστε να του παρέχονται εξατομικευμένα αποτελέσματα ανάμεσα στις χιλιάδες επιλογές που υπάρχουν.

Τέλος, ο χρήστης θα έχει την δυνατότητα να δοκιμάσει σε real time 3D μοντέλα, τόσο από αυτά που του προτείνονται όσο και από όποιο άλλο γυαλί επιθυμεί, εύκολα και άνετα από το σπίτι του. Έτσι θα μπορεί να αισθάνεται σίγουρος για την επιλογή του και να προχωρήσει με ασφάλεια στην αγορά του.

Η τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Πως εκτιμάτε ότι θα κινηθούν τα πράγματα στο μέλλον;

Γιώργος: Η πρώτη επαφή που εμείς είχαμε με την επαυξημένη πραγματικότητα δίχως ακόμα να ξέρουμε ακριβώς για τι πρόκειται, ήταν το καλοκαίρι του 2016 παρακολουθώντας την τρέλα που είχε κυριεύσει όλο τον κόσμο με την εφαρμογή του Pokemon Go. Από τότε μέχρι σήμερα βέβαια έχει κάνει τεράστια άλματα προόδου.

Στην ουσία στην επαυξημένη πραγματικότητα, τεχνητά ,ψηφιακά και τρισδιάστατα αντικείμενα ενσωματώνονται σε πραγματικό χρόνο στο υπάρχον περιβάλλον, δίνοντας παράλληλα την δυνατότητα αλληλεπίδρασης στον χρήστη. Στην περίπτωση του ShadesForYou, μοντελοποιούμε σε 3D τα γυαλιά και μπορεί ο χρήστης να δει ρεαλιστικά πως θα ήταν και στο πρόσωπό του.

Με την συνεχή εξέλιξη και την διαρκή βελτίωση που χαρακτηρίζει την επαυξημένη πραγματικότητα, έχει καταφέρει σήμερα να κάνει την είσοδο της σε αρκετούς τομείς της καθημερινότητας μας όπως το gaming, η εκπαίδευση και ο τουρισμός βελτιώνοντας την εμπειρία του χρήστη .Όμως η είσοδος της ακόμα και σε πτυχές που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε όπως ο στρατός ,η ιατρική και το marketing μας δείχνει ότι και στο μέλλον θα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας με όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρίες όπως το Facebook ,η Pepsi και η Coca-Cola να την χρησιμοποιούν για να κερδίσουν ένα ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σε τι στάδιο είναι αυτή τη στιγμή το project σας και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Μάνος: Αυτή την στιγμή έχουμε ένα MVP το οποίο ωστόσο λειτουργεί localy και δεν είναι ακόμα στο τελικό στάδιο που επιθυμούμε για γίνει το launch. Πριν από περίπου ένα μήνα ολοκληρώσαμε το market validation, μέσα από το οποίο είδαμε ότι όντως υπάρχει ζήτηση στην αγορά για την υπηρεσία μας και κλείσαμε και ορισμένα οπτικά με τα οποία θα ξεκινήσει η συνεργασία μας. Αυτές τις μέρες μας ολοκληρώνεται το site μας όπου θα μπορεί κανείς να ενημερώνεται για το προϊόν μας, ενώ μέχρι τον Οκτώβρη υπολογίζουμε να έχουμε ολοκληρώσει και τις τεχνικές εκκρεμότητες.

Παράλληλα είμαστε και στην αναζήτηση για CTO, για να επεκτείνουμε την tech ομάδα μας και να επιταχύνουμε την είσοδο του ShadesForYou στην αγορά.

Βλέποντας το καθαρά business κομμάτι, πως μπορεί να έχει έσοδα ένα τέτοιο project;

Γιώργος: Τα έσοδα έρχονται μέσα από την συνδρομή που θα πληρώνει το εκάστοτε οπτικό το οποίο χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες μας, ενώ μια ακόμα χρέωση υπάρχει και σε μορφή προμήθειας μέσα από την κάθε αγορά γυαλιών. Είναι ένα αρκετά απλό μοντέλο το οποίο θα εφαρμοστεί από την αρχή. Θα δούμε πως θα δουλέψει και θα προσαρμοστεί αντίστοιχα στην συνέχεια!

Μπαίνοντας στο startup πεδίο, ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά που έχετε δει εσείς;

Μάνος: Στα 2-3 χρόνια που ασχολούμαστε με τα startup και την επιχειρηματικότητα έχουμε δει μονάχα θετικά στοιχεία, ίσως γιατί ακόμα βρισκόμαστε σε αρχικό στάδιο. Η ελληνική κοινωνία των startups είναι αρκετά δεμένη και υπάρχει μια κοινή γραμμή αλληλοϋποστήριξης ανάμεσα στα μέλη της. Αυτό το είδαμε προσωπικά και εμείς, αφού από την πρώτη μας μέρα και ενώ δεν είχαμε εμπειρία στον χώρο, βρήκαμε άτομα που αφιλοκερδώς μας συμβούλεψαν και μας καθοδήγησαν. Υπάρχουν αρκετά προγράμματα αλλά και διαγωνισμοί που δίνουν την ευκαιρία σε κάθε ομάδα να δικτυωθεί καθώς και να αναπτυχθεί. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για νέες ομάδες οι οποίες εισέρχονται στο πεδίο, και ελπίζουμε να διατηρηθεί αυτό το κλίμα γιατί μονο θετικά αποτελέσματα θα έρθουν αν υπάρχει συνεργασία ανάμεσα μας. Και εμείς φυσικά είμαστε πάντα διαθέσιμοι να δίνουμε feedback ή να βοηθάμε όπως μπορούμε, οπότε με χαρά περιμένουμε οποιονδήποτε θέλει να επικοινωνήσει μαζί μας στα social media.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − 15 =