αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο αδέρφια από τη Λάρισα ξεκίνησαν να φτιάχνουν ξύλινες τσάντες και καταγράφουν το δικό τους success story

Δύο αδέρφια από τη Λάρισα ξεκίνησαν να φτιάχνουν ξύλινες τσάντες και καταγράφουν το δικό τους success story

Μια ιστορία επιτυχίας μπορεί να ξεκινήσει από οπουδήποτε. Ακόμα και από την Ελλάδα της κρίσης. Ακόμα και από μια λίγο μικρότερη πόλη, όπως η Λάρισα. Το κατάφερε η Μαρία Χαδουλού και ο αδερφός της, Κωνσταντίνος. Οι οποίοι το 2014 ξεκίνησαν να εργάζονται πάνω στην ιδέα τους, οι οποίοι εξελίχτηκε σε ένα brand με… ξύλινες τσάντες. Το ORPHANS’1618.

Φυσικά η διαδρομή προς την επιτυχία δεν είναι εύκολη, αφοί οι ίδιοι εργάζονται πάνω από 10 ώρες καθημερινά. Μιλούν στο It’s Possible για το πώς προέκυψε το project τους, τα θετικά και τα αρνητικά του να αναπτύσσεις μια επιχείρηση σε μια πόλη όπως η Λάρισα, ενώ εξηγούν και το πώς χειρίζονται τα social media, για να αναπτύξουν το κοινό της εταιρίας τους.

Πότε ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια και τι σας ώθησε προς αυτό τον δρόμο;

Είμαστε η Μαρία και ο Κωνσταντίνος με σπουδές ως Μηχανικός Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων και ως Γεωπόνος με ειδίκευση στην Αγροτική Οικονομία και Διαχείριση φυσικών πόρων αντίστοιχα. Γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στην επαρχία  και είχαμε την τύχη και να είμαστε σε άμεση επαφή με φυσικά υλικά όπως, το ξύλο, το σίδερο, το δέρμα και η πέτρα. Τα βλέπαμε γύρω μας σε όλες τους  τις εκφάνσεις, αποχρώσεις και χρωματισμούς και τα αγαπήσαμε.

Συνεπώς η ανάγκη για δημιουργία προϋπήρχε, η ιδέα της ORPHANS’1618 γεννήθηκε στην πορεία , οπότε ο πειραματισμός ήταν μονόδρομος και οι πρώτες δημιουργίες αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα.

Η ιδέα ξεκίνησε σαν πειραματικός αυτοσχεδιασμός με γνώμονα τα θέλω και τις γνώσεις μας από τα μέσα του 2014, ενώ πρακτικά ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2015. Όπου αποφασίσαμε  να συνεργαστούμε δημιουργικά. Μετά από πάρα πολύ πειραματισμό και   επίπονη αλλά σιωπηλή προσπάθεια, αρχίσαμε να μαθαίνουμε τρόπους για το πως  μπορούμε να συνθέσουμε ένα προϊόν από ένα μοναδικό φυσικό όπως το ξύλο, ώστε να δώσουμε υπόσταση στο δικό μας Brand. Η διαδικασία προέκυπτε από την προσπάθεια να ενωθούν ανομοιογενή υλικά και η απάντηση ερχόταν μόνη της με μεράκι, φαντασία υπομονή και επιμονή στον στόχο, βήμα-βήμα.

Εν τέλει το κάθε βήμα οδήγησε στην υλοποίηση του τελικού χειροποίητου προϊόντος, αφήνοντας την σφραγίδα της προσωπικής μας επιμέλειας. Από την γραμματοσειρά του λογότυπου μέχρι τα περιφερειακά της τσάντας για να δώσουμε έμφαση στη λεπτομέρεια και την ποιότητα.

Ποια είναι η ανταπόκριση που βλέπετε από τη μεριά του κοινού μέχρι σήμερα;

Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό. Στην αρχή ως περιέργεια, για το πως μπορεί να είναι μια τσάντα, η οποία είναι φτιαγμενη με ξύλο. Είναι βαριά; Είναι ογκώδης; Είναι λειτουργική; Έπειτα όταν κάποιος την παίρνει στα χέρια του και την περιεργάζεται, αρχίζει και αντιλαμβάνεται και εκτιμά το αισθητικό αποτέλεσμα και την ποιότητα του χειροποίητου προϊόντος, όπως αυτό προκύπτει από ανομοιογενεί υλικά. Γενικά το χειροποιήτο και ιδιαίτερο προϊόν χαίρει μεγάλης εκτίμησης και ανταπόκρισης τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Έτσι λοιπόν και το δικό μας.

Οι ιδρυτές του ORPHANS’1618, Μαρία και Κωνσταντίνος

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand σας;

Το Brand μας ήδη περιλαμβάνει δυο ολοκληρωμένες συλλογές και δύο συλλεκτικές τσάντες, οι οποίες βγαίνουν σε περιορισμένα αριθμημένα τεμάχια και για μικρό διάστημα κυκλοφορίας, και σε σύντομο χρονικό διάστημα βγαίνει και η τρίτη. Η πρώτη μας συλλογή αποτελείται από 6 γυναικείες τσάντες και 2 αντρικά πορτοφόλια. Η γκάμα των προϊόντων έχει σχεδιαστεί για να καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα επιλογών. Από τις μικρού μεγέθους purse έως και τα σακίδια πλάτης. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούμε να δώσουμε διαφορετικού τύπου επιλογές που θα καλύψουν τις ανάγκες του καταναλωτή, ως συνεπακόλουθο αυτού αποφασίσαμε κάθε τύπος τσάντας να παράγεται αρχικά σε 2 διαφορετικές παραλλαγές ξύλου και δέρματος. Η δεύτερη συλλογή έχει διευρυνθεί καλύπτοντας προτάσεις για όλη την ημέρα, τόσο για τον άνδρα με έναν χαρτοφύλακα και καινούρια σχέδια πορτοφολιών όσο και για την γυναίκα, χωρίς ηλικιακούς περιορισμούς.

Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά, του να αναπτύσσεις μια επιχείρηση, σε μια λίγο μικρότερη πόλη όπως η Λάρισα;

Γενικά η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει δυσκολέψει αρκετά, για τους λόγους που όλοι γνωρίζουμε. Το να στήνεις μια επιχείρηση στην επαρχία ενέχει λοιπόν τις ίδιες οικονομικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες. Πέραν αυτού, είσαι κάπως μακρυά από τα τεκτενώμενα που λαμβάνουν χώρα κατά κύριο λόγο στην Αθήνα. Ειδικά για ένα προϊόν που αφορά το χώρο της μόδας, η συμμετοχή σε εκθέσεις και event χρειάζεται παραπάνω οργάνωση και αρκετό καιρό πριν, ώστε να έχουμε μια άρτια παρουσία. Από την άλλη, η επαρχία κάνει την εργασιακή σου καθημερινότητα πολύ πιο εύκολη και οι συνεργασίες – επικοινωνίες τις οποίες χτίζεις με προμηθευτές και κοινό είναι πολύ πιο άμεσες και ουσιαστικές.

Τι θα κάνατε διαφορετικά αναφορικά με το project σας, αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο πίσω;

Νομίζω δεν θα αλλάζαμε τίποτα. Όσο αλλαζονικό και αν ακούγεται αυτό, δεν αναφέρεται στο γεγονός ότι δεν έχουν συμβεί και λάθη ή δεν θα μπορούσαν κάποια πράγματα να γίνουν με άλλο τρόπο. Αλλά η όλη διαδικασία από το ξεκίνημα και με τον τρόπο που εξελίχθηκαν όλα και με τις σωστές αποφάσεις και με τις λάθος, μας δίδαξε πράγματα, μας άλλαξε σε προσωπικό επίπεδο, έκανε το brand μας αυτό που είναι και μας βοήθησε στον τρόπο αντίληψης και διαχείρισης διαφόρων γεγονότων και καταστάσεων.

Παρόλο που έχετε μια μη τεχνολογική επιχείρηση, διαθέτετε έντονη παρουσία στα social media. Θεωρείτε ότι κάθε επιχείρηση στην εποχή μας πρέπει να είναι «συνδεδεμένη» με τα κοινωνικά δίκτυα; Και ποια είναι τα αποτελέσματα που βλέπετε εσείς;

Τα social media πλέον λίγο ως πολύ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ανθρώπων. Θεωρούμε λοιπόν ότι επιβάλλεται να έχεις μια παρουσία. Με σωστή διαχείριση, τα social media είναι ο πιο οικονομικός, εύκολα προσβάσιμος και γρήγορος τρόπος διαφήμισης. Μπορείς να διαδώσεις τη φιλοσοφία σου, την ιδέα σου, το προϊόν σου, να χτίσεις target group. Αρκεί να σέβεσαι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και σε ακολουθεί, να υπάρχει μια αισθητική και μια ιστορία πίσω από τις αναρτήσεις σου που να προάγει τη δουλειά σου και φυσικά να μην τα χρησιμοποιείς υπέρμετρα καταλήγοντας να κουράσεις  με αναρτήσεις που δεν έχουν να προσθέσουν τίποτα καινούριο στη δουλειά σου. Εμάς λοιπόν, ο σωστός τρόπος διαχείρισης των σελίδων μας, μας βοήθησε πάρα πολύ να γνωρίσει περισσότερος κόσμος την ORPHANS και τα προϊόντα μας, μιας και διαθέτουμε μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα (www.orphans1618.com).

Mέσω του facebook και του instagram , καταφέραμε να προάγουμε περισσότερο τη δουλειά μας, να μάθει ο κόσμος την ιστορία και τη φιλοσοφία πίσω από την κατασκευή των προϊόντων που θα τον οδηγήσει τελικά στην αγορά μέσω του eshop.

Πόσες ώρες εργάζεστε καθημερινά για το project σας;

Tα εργασιακά μας ωράρια δεν περιορίζονται ποτέ κάτω των 10 ωρών την ημέρα.

Πέραν από την ORPHANS που αποτελεί ένα κομμάτι της ψυχής μας, έχουμε δημιουργήσει τελευταία ένα sub brand το MOCKINBIRD STUDIO που ασχολείται εν γένει με τον custom σχεδιασμό και κατασκευή αντικειμένων design. Οπότε όλα αυτά απαιτούν χρόνο, αφοσίωση και μεράκι. Όταν όμως είσαι στην αρχή μιας πολύ δημιουργικής προσπάθειας, για κάτι που έχεις οραματιστεί και χτίσει μόνος σου εκ θεμελίων, δεν νομίζω ότι από κάποιο σημείο και μετά σε απασχολούν τα ωράρια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 3 =