αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΔύο Έλληνες βρήκαν τον τρόπο για να ελέγχεις τις συσκευές που έχεις στον χώρο σου, ενώ είσαι έξω

Δύο Έλληνες βρήκαν τον τρόπο για να ελέγχεις τις συσκευές που έχεις στον χώρο σου, ενώ είσαι έξω

Κάνε το εικόνα: Είσαι κάπου έξω, και με το πάτημα ενός κουμπιού ανοίγεις remote το κλιματιστικό που έχεις στο σπίτι σου. Έτσι ώστε μόλις φτάσεις στο δωμάτιο σου να υπάρχει ήδη η επιθυμητή θερμοκρασία. Και ενώ όλο αυτό μπορεί να μοιάζει ως ένα φουτουριστικό σκηνικό από το μέλλον, συμβαίνει τώρα.

Οι Παναγιώτης Πάμπαλος και Λευτέρης Χατζηπέτρου, δύο πρώην συμφοιτητές στο ΑΠΘ, έφτιαξαν την HAM Systems. Μια καινοτόμο εταιρία η οποία παρέχει λύσεις για να κάνεις απομακρυσμένη διαχείριση ή εποπτεία συσκευών. Ο Π. Πάμπαλος μιλά στο It’s Possible για το πως ακριβώς προέκυψε η ιδέα τους, πως κατάφεραν να κλείσουν ήδη συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες, ενώ επίσης περιγράφει πως θα είναι τα σπίτια του μέλλοντος.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Με το συνεργάτη μου, Λευτέρη Χατζηπέτρου, ήμασταν συμφοιτητές στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ανάμεσα στα διάφορα project και εργασίες που κάναμε για τη σχολή αποφασίσαμε στα τελευταία έτη φοίτησής μας να ασχοληθούμε και με ένα project που μας ενδιέφερε άμεσα. Θέλαμε να ανοίγουμε το θερμοσίφωνά μας πριν γυρίσουμε σπίτι για να έχει ζεστό νερό, να είμαστε σίγουροι ότι κλείσαμε το φούρνο ενώ είμαστε εκτός σπιτιού και να γνωρίζουμε την κατανάλωση ενέργειας του χώρου μας. Θέλαμε όμως όλα τα παραπάνω σε μία οικονομική και ελάχιστα παρεμβατική λύση. Κάπως έτσι αναπτύξαμε το πρώτο μας πρωτότυπο. Στη συνέχεια βλέποντας ότι τις συσκευές αυτές που θέλαμε εμείς τις ήθελε και άλλος κόσμος αποφασίσαμε να το δούμε και επιχειρηματικά.

Τι ακριβώς παρέχετε αυτή τη στιγμή;

Η εταιρεία μας παρέχει λύσεις τόσο για εξοικονόμηση ενέργειας όσο και για απομακρυσμένο έλεγχο και εποπτεία συσκευών. Με τις συσκευές μας ένας ιδιοκτήτης φαρμακείου ή κλινικής μπορεί να έχει απομακρυσμένη εποπτεία, σε πραγματικό χρόνο, της κατάστασης του ψυκτικού θαλάμου στο φαρμακείο του και να ενημερωθεί άμεσα με SMS ή τηλεφωνική κλήση σε περίπτωση βλάβης.

Αντίστοιχα, ένας ζαχαροπλάστης έχει διαρκή καταγραφή των θερμοκρασιών των ψυκτικών του θαλάμων κάτι που είναι απαραίτητο για τη διατήρηση ποιότητας των προϊόντων του, σύμφωνα με τον κανονισμό HACCP, και να αποφύγει την καταστροφή των προϊόντων του σε περιπτώσεις πτώσης ρεύματος.

Επιπλέον, ένας ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενου καταλύματος (π.χ. Airbnb) μπορεί να έχει αναλυτική καταγραφή και παρουσίαση της ενεργειακής κατανάλωσης του χώρου του και να διαγνώσει καταστάσεις σπατάλης ενέργειας. Τέλος, με τη καινούρια μας συσκευή ένας απλός χρήστης θα μπορεί να ανοίγει το κλιματιστικό του πριν φτάσει σπίτι έτσι ώστε να επιτύχει την επιθυμητή θερμοκρασία στο δωμάτιο του.

Τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση για τα «έξυπνα σπίτια», το Internet of Things και όλο αυτό το πεδίο. Πως εκτιμάτε ότι θα είναι τα σπίτια του μέλλοντος; Και πόσο κοντά είναι αυτό το μέλλον;

Στο παρόν, ένα έξυπνο σπίτι μπορεί να ικανοποιήσει κάποιες βασικές του ιδιοκτήτη, όπως για παράδειγμα την απομακρυσμένη ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του θερμοσίφωνα.

Στο μέλλον ένα έξυπνο σπίτι θα είναι συνεργάτης του ιδιοκτήτη. Ένα έξυπνο σπίτι θα παράγει όλη την ενέργεια που χρειάζεται, θα γνωρίζει τις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη του και θα τον ειδοποιεί σε περιπτώσεις κινδύνου.

Ωστόσο το βασικότερο από όλα είναι ότι το έξυπνο σπίτι θα είναι προσιτό σε όλους και όχι μόνο στους έχοντες την κατάλληλη οικονομική δυνατότητα. Αυτό είναι που θα δημιουργήσει και νέες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα η ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ σπιτιών για την καλύτερη διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας.

Εσείς ξεκινήσατε το project σας με δικά σας κεφάλαια ή έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι;

Πριν το project μας πάρει σάρκα και οστά και γίνει εταιρεία είχαμε επενδύσει ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων μας σε εξοπλισμό και πρώτες ύλες για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε το πρώτο μας πρωτότυπο. Όταν δημιουργήθηκε η εταιρείας μας, αναζητήσαμε συνεργασίες με εταιρείες που ήταν διατεθειμένες να χρηματοδοτήσουνε ένα μέρος της ανάπτυξης των συσκευών με αντάλλαγμα την χαμηλότερη τιμή πώλησης προς αυτές στο μέλλον. Ακόμα, στις αρχές του 2019 συνεργαστήκαμε με τον The People’s Trust, έναν οργανισμό που υποστηρίζει νεοσύστατες και υφιστάμενες μικρές επιχειρήσεις και η οποία μας παρείχε μία μικροχρηματοδότηση.

Πλέον η εταιρεία μας στηρίζεται στα δικά της κεφάλαια για την ανάπτυξη και παραγωγή νέων συσκευών, επέκταση του δικτύου πωλήσεών της και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της. Ωστόσο γνωρίζουμε ότι ο τομέας στον οποίο δραστηριοποιούμαστε είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός και επειδή θέλουμε φέτος να επεκταθούμε και στην παγκόσμια αγορά, μία εξωτερική χρηματοδότηση θα μας βοηθούσε να επιταχύνουμε κατά πολύ την ανάπτυξή μας.

Όπως βλέπουμε και στο επίσημο website σας, έχετε ήδη κλείσει συνεργασίες με αρκετές μεγάλες εταιρίες. Πως φτάσατε σε αυτές τις συνεργασίες και πως σας αντιμετώπισαν οι εταιρίες όταν τις προσεγγίσατε;

Τα τελευταία δύο χρόνια η προώθηση των συσκευών μας γίνεται κυρίως μέσω καναλιών digital marketing. Βασικό, συστατικό του marketing μας είναι ότι η λύση που δίνουμε στον υποψήφιο πελάτη μας, του λύνει μία πραγματική ανάγκη. Αυτή η ανάγκη μπορεί να είναι η εξοικονόμηση χρημάτων και χρόνου, η άνεση και η σιγουριά της άμεσης ειδοποίησης σε περίπτωση προβλήματος. Η εταιρεία μας έχει άμεση επαφή με τους πελάτες της και ακούει προσεκτικά το feedback που παίρνει από αυτούς. Βάσει αυτού του feedback και της δικής μας έρευνας αγοράς έχουμε αναπτύξει τις περισσότερες συσκευές μας, όπως και τις δυνατότητες του λογισμικού μας. Αυτό είναι το βασικό σημείο πρώτης επαφής με τους πελάτες μας. Πολλές φορές όμως, ο πελάτης μπορεί να δείξει ένα δισταγμό στο να μας εμπιστευτεί. Σε αυτό το σημείο η άμεση ανταπόκρισή μας, οι γνώσεις μας πάνω στο αντικείμενο και η σιγουριά που νιώθουν ότι μπορούν να επικοινωνήσουν με τον κατασκευαστή του συστήματος, τους κάνει να μας εμπιστεύονται.

Πολλοί είναι και οι πελάτες που αρχικά προμηθεύονται μία-δύο συσκευές για να τις δοκιμάσουν και στη συνέχεια προμηθεύονται περισσότερες. Βασικό μας πλεονέκτημα σε αυτό, είναι η πολύ εύκολη εγκατάσταση των συσκευών μας και το μικρό αρχικό κόστος επένδυσης που απαιτείται.

Η έδρα σας είναι στη Θεσσαλονίκη. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι τελικά να ξεκινήσει κάποιος μια καινοτόμο επιχείρηση από τη συγκεκριμένη πόλη; Τι έχετε δει εσείς στην πράξη

Σίγουρα το ότι η έδρα μας ήταν στη Θεσσαλονίκη δεν μας βοήθησε στο να έχουμε άμεση πρόσβαση και να δικτυωθούμε στις εδραιωμένες δομείς στήριξης νεοφυών επιχειρήσεων της Αθήνας αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν αποτέλεσε τροχοπέδη στην μετέπειτα εξέλιξη της εταιρείας μας. Εξάλλου σήμερα, με την ευρεία χρήση της απομακρυσμένης επικοινωνίας από όλους τους τομείς (πελάτες, εταιρείες, συνεργάτες ακόμα και κράτος) καθώς και την εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού στις online αγορές, η τοποθεσία της έδρας της εταιρείας δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη αυτής.

Ωστόσο βασικό χαρακτηριστικό του συνεργάτη μου αλλά και δικό μου, είναι να βλέπουμε τις ευκαιρίες και τα θετικά σε κάθε κατάσταση, χωρίς φυσικά να εθελοτυφλούμε. Η κρίση μας βοήθησε να δομήσουμε την εταιρεία μας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να έχουμε χαμηλά λειτουργικά κόστη, γρήγορα iterations και συνεργάτες που μας δίνανε πολύτιμες συμβουλές και μας εξοικονομούν χρόνο και χρήματα. Αυτός είναι και ο λόγος που η νέα κρίση που προέκυψε με τον Covid-19 μας βρήκε προετοιμασμένους και παράλληλα με την παραγωγή και προώθηση νέων συσκευών, δημιουργήσαμε και νέες θέσεις εργασίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 1 =