αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΔιεθνή ξενοδοχειακά brands «αποβιβάζονται» στην Αθήνα

Διεθνή ξενοδοχειακά brands «αποβιβάζονται» στην Αθήνα

Σήμερα, μόνο στην Αττική υπάρχουν 18 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες με 34 brands, με τη συντριπτική πλειονότητα των ξενοδοχείων που βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα μιας διεθνούς, εθνικής και/ή τοπικής αλυσίδας να ανήκουν στις δύο υψηλότερες κατηγορίες, εκείνες των 4 και 5 αστέρων.

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια διεθνή brands έχουν αφιχθεί ακόμα και πέριξ της πλατείας Ομονοίας, μιας «δύσκολης» περιοχής του κέντρου της Αθήνας, ενδεικτικό της δυναμικής που έχει αποκτήσει η ελληνική πρωτεύουσα, όπως σημειώνει το Euro2day.gr.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας benchmarking που διενεργεί η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού σε συνεργασία με την GBR Consulting, το 82% των ξενοδοχείων 5 αστέρων φέρει το brand κάποιας αλυσίδας. Το αντίστοιχο ποσοστό διείσδυσης ξενοδοχειακών αλυσίδων στα ξενοδοχεία 4 αστέρων διαμορφώνεται στο 40%, ενώ στα 3 αστέρων ανέρχεται στο 17%.

Με βάση τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων βρίσκεται συγκεντρωμένος στον Κεντρικό Τομέα της Αθήνας, με τον αριθμό των 5άστερων από το 2015 μέχρι σήμερα να έχει διπλασιαστεί.

Πιο αναλυτικά ο αριθμός των μονάδων της υψηλότερης κατηγορίας ανέρχεται σήμερα σε 31 από 15 το 2015, ο αριθμός των 4άστερων είναι 77 από 41 το 2015 και των 3άστερων 69 από 51. Μειωμένος στα 64 από 80 είναι ο αριθμός των ξενοδοχείων 2 αστέρων, ενώ κατά 5, στις 53, έχουν αυξηθεί οι μονάδες 1 αστεριού. Συνολικά, ο αριθμός των δωματίων ξενοδοχείων που διατίθενται στον Κεντρικό Τομέα της Αθήνας ανέρχεται σε περίπου 18.000 έναντι 14.000 ενεργών μονάδων βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα που παρατηρείται σε ολόκληρη την Αττική, με τον αριθμό των 5άστερων να αυξάνεται στα 55 από 32, των 4άστερων στα 141 από 99 και των 3άστερων στα 168 από 145. Μειωμένος είναι ο αριθμός των ξενοδοχείων που ανήκουν στις δύο χαμηλότερες κατηγορίες, αφού τα ξενοδοχεία 2 αστέρων αριθμούν 224 από 275 και εκείνα του 1 αστεριού αριθμούν τα 109 από 113.

Η σύγκριση με τους ανταγωνιστές

Σε σχέση με τις ανταγωνίστριες πόλεις στη Μεσόγειο, η Αθήνα καταγράφει υψηλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά την πληρότητα, ωστόσο, βρίσκεται πίσω σε ό,τι αφορά τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο αν συγκριθεί με τη Ρώμη και τη Βαρκελώνη.

Συγκεκριμένα, η Αθήνα φέτος σημειώνει πληρότητα 79%, αυξημένη σε σχέση με το 70% του 2022, τη στιγμή που η Βαρκελώνη μόνο από τις υπό εξέταση πόλεις καταγράφει υψηλότερη επίδοση στο 80%. Η Μαδρίτη βρίσκεται στο 73% ως προς την πληρότητα, η Ρώμη στο 74% και η Κωνσταντινούπολη στο 66%, με πτώση από το 75% του 2022.

Από πλευράς εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο, η Αθήνα είναι ουραγός, στα 143 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσό στην Κωνσταντινούπολη ανέρχεται στα 147 ευρώ, στη Μαδρίτη στα 150 ευρώ, στη Ρώμη στα 242 ευρώ και στη Βαρκελώνη στα 178 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη μέση τιμή δωματίου (ADR), η Αθήνα βρίσκεται στη… μέση σε σχέση με τις υπό εξέταση ευρωπαϊκές πόλεις. Πιο αναλυτικά, η μέση τιμή δωματίου στην Αθήνα σήμερα ανέρχεται στα 113 ευρώ, στην Κωνσταντινούπολη στα 97 ευρώ και στη Μαδρίτη στα 109 ευρώ. Σε υψηλότερα επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές σε Ρώμη και Βαρκελώνη, στα 179 ευρώ και 142 ευρώ αντίστοιχα.

Ως προς τις επιμέρους πόλεις, στη μεγάλη εικόνα, η Ρώμη ξεπέρασε όλες τις ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου με αύξηση 22% στο ADR το 2023 έναντι του 2022 και 61% το 2023 έναντι του 2019. Αυτό οφείλεται κυρίως στα διεθνή luxury brands που απέκτησαν παρουσία στην πόλη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine − three =