αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Δεν ξέρω»: 4 συνηθισμένες φράσεις που σε κάνουν φαίνεσαι «άσχετος» στη δουλειά σου. Πόσες από αυτές χρησιμοποιείς;

«Δεν ξέρω»: 4 συνηθισμένες φράσεις που σε κάνουν φαίνεσαι «άσχετος» στη δουλειά σου. Πόσες από αυτές χρησιμοποιείς;

Ειδικά στην αρχή της επαγγελματικής μας διαδρομής, είναι πιθανό να μην είμαστε 100% σίγουροι για τις δυνατότητες μας πάνω στη δουλειά.

Αλλά δες αυτό: Δεν έχει σημασία πόση εμπειρία (ή γκρίζα μαλλιά) έχετε, σε σύγκριση με όλους τους άλλους. Σε προσέλαβαν για να κάνεις μια δουλειά και να συνεργαστείς με τους ανθρώπους γύρω σου. Αν κινείσαι σωστά και βγάζεις μια σιγουριά, είναι πιο πιθανό να σε αντιμετωπίσουν ως ίσο προς ίσο. Αν και δεν πρέπει να πάτε στο άλλο άκρο του φάσματος και να συμπεριφέρεστε σαν να είστε πιο σημαντικοί ή έμπειροι από την υπόλοιπη ομάδα σας, δεν πρέπει ποτέ να φοβάστε να παρουσιάσετε τον εαυτό σας με αυτοπεποίθηση. Ναι, αυτό ισχύει είτε βρίσκεστε στην πρώτη σας δουλειά είτε εντάσσεστε στις τάξεις των ανώτερων στελεχών.

Πολλές φορές, σαμποτάρουμε τον εαυτό μας χωρίς καν να το καταλάβουμε. Εδώ είναι λοιπόν 4 φράσεις που σε κάνουν να φαίνεσαι αρχάριος ή ακόμα και «άσχετος» στη δουλειά σου. Αν τις χρησιμοποιείς, μάλλον πρέπει να τις βγάλεις από το επαγγελματικό λεξιλόγιο σου άμεσα.

1. «Δεν ξέρω»

Σίγουρα δεν χρειάζεται να έχετε όλες τις απαντήσεις, όλη την ώρα. Κανείς μας δεν το κάνει. Αλλά απαντώντας στις ερωτήσεις των συναδέλφων σας ή των πελατών με ένα «δεν ξέρω» και ένα κενό βλέμμα, μπορεί να σας κάνει να φαίνεστε ότι δεν είστε έτοιμοι για τη δουλειά. 

Αντί για αυτό, μπορείς για παράδειγμα να παραθέσεις τις πληροφορίες που ξέρεις. ‘Η μπορείς να πεις ότι και εσύ ενδιαφέρεσαι για τις ίδιες πληροφορίες, λέγοντας κάτι του στιλ: «Αυτή είναι ακριβώς η ερώτηση που θέλω να απαντήσω».

2. «Πρέπει να ρωτήσω το αφεντικό μου»

Δεν έχει σημασία σε ποιο επίπεδο βρίσκεστε στην καριέρα σας. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα για τα οποία θα χρειαστεί να πάρετε το ΟΚ από κάποιον ανώτερο για να προχωρήσετε (ακόμα και οι διευθύνοντες σύμβουλοι πρέπει να ζητούν από το διοικητικό συμβούλιο την έγκριση για κάποια σημαντικά θέματα!). Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ολοκληρώνετε κάθε συζήτηση αφήνοντας τους άλλους να γνωρίζουν ότι δεν είστε αυτός που μπορεί να πάρει την τελική απόφαση.

3. «Είναι ΟΚ αυτό;»

Είναι επίσης μια συνηθισμένη φράση, είτε προς έναν πελάτη, είτε εσωτερικά (π.χ. προς το αφεντικό σου, που λέγαμε πριν). Ναι, θέλετε (ή χρειάζεστε) την έγκρισή του άλλου, αλλά δεν πρέπει να ακούγεστε σαν να μην έχετε ιδέα εάν η πρόταση σας είναι καλή ή όχι.

Πείτε κάτι που ξεκινά από την υπόθεση ότι η ιδέα σας είναι σωστή, αλλά εξακολουθεί να καθιστά σαφές ότι περιμένετε το πράσινο φως του διευθυντή σας ή οποιουδήποτε άλλου. Για παράδειγμα: «Ενημερώστε με μέχρι την Παρασκευή αν πρέπει να προχωρήσω». Εάν το σχέδιό σας δεν είναι εντάξει, θα σας ενημερώσουν.

4. «Είμαι διαθέσιμος οποιαδήποτε ώρα σας βολεύει»

Αλήθεια, είσαι; Αν το άτομο το οποίο θα θέλατε να συναντήσετε, σας πει ότι θέλει συνάντηση στις 5:30 το πρωί της Τρίτης, μάλλον θα διαφωνήσετε. Δηλώστε μια προτίμηση για το πότε θέλετε να συναντηθείτε και, στη συνέχεια, πείτε ότι είστε στην ευχάριστη θέση να προσαρμοστείτε αν αυτό εξυπηρετεί την άλλη πλευρά. Θα φανείτε εξίσου ευχάριστος, αλλά θα δείξετε επίσης ότι έχετε ένα σημαντικό επαγγελματικό πρόγραμμα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε κάτι του τύπου: «Τα απογεύματα της Τρίτης και της Πέμπτης είναι ΟΚ για εμένα, αλλά μπορώ να γίνω ευέλικτος αν χρειαστεί».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 + 3 =