αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Δεν είμαι διαθέσιμος»: Μία ψυχολόγος του Harvard παραθέτει 5 φράσεις για να βάζεις όρια στην δουλειά σου

«Δεν είμαι διαθέσιμος»: Μία ψυχολόγος του Harvard παραθέτει 5 φράσεις για να βάζεις όρια στην δουλειά σου

Οι πολλές ώρες εργασίας, ο μεγάλος φόρτος εργασίας, οι σφιχτές προθεσμίες, η εργασιακή ανασφάλεια, η έλλειψη ελέγχου του προγράμματός σας και γενικά το αίσθημα έλλειψης υποστήριξης, μπορεί να σας κάνουν να νιώθετε δυσαρεστημένοι με το εργασιακό σας περιβάλλον. Εάν αφεθεί ανεξέλεγκτο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό το είδος χρόνιου στρες στο χώρο εργασίας μπορεί να οδηγήσει σε επαγγελματική εξουθένωση.

«Ως ψυχολόγος που έχει εκπαιδευτεί στο Χάρβαρντ, ξέρω ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αντιμετωπίσετε αυτούς τους στρεσογόνους παράγοντες είναι να θέσετε υγιή όρια» λέει η Dr. Cortney Warren στο CNBC.

Μπορεί να ακούγεται σαν μια δύσκολη αποστολή. Μπορεί να ανησυχείτε ότι θα κάνετε τον εαυτό σας να φανεί ‘δύσκολος’ ή αντιεπαγγελματικός. Αλλά ο καθορισμός υγιών ορίων είναι το κλειδί για την ψυχική υγεία και την ανακούφιση από το άγχος.

Η ψυχολόγος παραθέτει μερικές φράσεις για να βάζεις όρια στη δουλειά σου. Εδώ είναι 5 από αυτές.

1. «Χρειάζομαι περισσότερο χρόνο»

Ο καθορισμός λογικών χρονοδιαγραμμάτων είναι χρήσιμος για τη διαχείριση του άγχους. Όταν σας ζητηθεί να κάνετε μια εργασία ή ένα task που θα απαιτήσει περισσότερο χρόνο από ό,τι ζητείται, ενημερώστε όσο το δυνατόν νωρίτερα.

Αυτό το όριο δείχνει ότι είστε πρόθυμοι να κάνετε ό,τι απαιτείται, αλλά χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να το κάνετε καλά.

2. «Δεν είμαι διαθέσιμος»

Το να ξεκαθαρίζετε πότε είστε διαθέσιμοι και πότε όχι είναι επίσης το κλειδί για τη μείωση του άγχους. Αν διαπιστώσετε ότι συνεχίζετε να ελέγχετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σχετίζονται με την εργασία ή να δέχεστε κλήσεις, όταν είστε σε διακοπές ή υποτίθεται ότι είστε “εκτός υπηρεσίας”, αυτό δηλώνει στους γύρω σας… ότι είστε πάντα διαθέσιμοι.

Το να θέσετε ένα όριο που να δείχνει ότι υπάρχουν στιγμές που δεν θα είστε διαθέσιμοι επειδή άλλες πτυχές της ζωής σας θα έχουν μερικές φορές προτεραιότητα, είναι κρίσιμο.

3. «Χρειάζομαι βοήθεια»

Όταν μια δουλειά γίνεται συντριπτική ή είναι εκτός του πεδίου αυτού που ξέρετε να κάνετε, το να ζητήσετε βοήθεια είναι εύλογο και δικαιολογημένο. Θέτει το όριο ότι χρειάζεστε κάποια βοήθεια για να κάνετε μια δουλειά καλά και ότι νοιάζεστε αρκετά για να ζητήσετε αυτή τη βοήθεια.

4. «Παρακαλώ να μου μιλάτε με σεβασμό»

Ορισμένα περιβάλλοντα εργασίας μπορεί να είναι τοξικά — αρνητικά, μη υποστηρικτικά ή εντελώς καταχρηστικά. Αλλά ακόμα και σε υγιή περιβάλλοντα, το άγχος μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να μιλούν ακούσια με ασεβείς τρόπους

Εάν βρίσκεστε σε μια συναισθηματικά… θερμή κατάσταση που εκτροχιάζεται σε μια τεταμένη στιγμή, ή ακόμα και σε μια πλήρη διαμάχη, είναι σημαντικό να θέσετε ένα όριο γύρω από την ίδια την επικοινωνία. Το να δηλώνετε ότι θέλετε οι άνθρωποι να σας μιλούν με σεβασμό, διαφορετικά θα φύγετε, είναι ένα υγιές όριο που πρέπει να θέσετε σε οποιαδήποτε σχέση, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων με συναδέλφους και των εργοδότες.

5. «Έχω μια πρόταση»

Όταν έρθετε αντιμέτωποι με μια κατάσταση που δεν πηγαίνει καλά, ένας τρόπος για να θέσετε ένα όριο, είναι να περιγράψετε τις παρατηρήσεις σας και να προτείνετε μια εναλλακτική στρατηγική για τον χειρισμό της κατάστασης.

Με αυτόν τον τρόπο, δηλώνετε ότι δεν σας αρέσει ο τρόπος που αντιμετωπίζεται μια τρέχουσα κατάσταση, ενώ παραθέτετε μια νέα προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων, που θα μπορούσε να λειτουργήσει καλύτερα για εσάς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three + 12 =