αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΔίνεις συνεχώς υποσχέσεις στον εαυτό σου αλλά δεν τις τηρείς; Εδώ είναι 5 τρόποι για να το σταματήσεις

Δίνεις συνεχώς υποσχέσεις στον εαυτό σου αλλά δεν τις τηρείς; Εδώ είναι 5 τρόποι για να το σταματήσεις

Πόσο συχνά αθετείτε τις υποσχέσεις που δίνετε στον εαυτό σας; Αρκετοί έχουμε αυτή την κακή συνήθεια.

Συχνά έχουμε μέσα μας αντίθετες επιθυμίες, συναισθήματα, πεποιθήσεις και ιδέες. Αυτά μπορούν να δημιουργήσουν εσωτερικές συγκρούσεις- οι συγκρουόμενες δυνάμεις πολεμούν μεταξύ τους μέσα στον εγκέφαλό σας.

Λέτε ότι θέλετε (ή δεν θέλετε) κάτι και υπόσχεστε στον εαυτό σας ότι θα κάνετε τα κατάλληλα μέτρα γύρω από αυτό.

«Υπόσχομαι ότι θα είμαι σε φόρμα». «Υπόσχομαι ότι θα ψάξω για άλλη δουλειά». «Υπόσχομαι ότι θα εργαστώ για την επίτευξη των στόχων μου». «Υπόσχομαι ότι θα αλλάξω τη ζωή μου». «Υπόσχομαι ότι θα κόψω το κάπνισμα/το ποτό».

Μπορεί να το εννοείτε αυτή τη στιγμή, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η αλλαγή είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει.

Δεν είσαι μόνο εσύ, είναι δύσκολο για όλους μας. Οι άνθρωποι είμαστε περίπλοκοι. Είναι σχεδόν σαν να υπάρχει μια εσωτερική αντίσταση ενάντια σε αυτό που λέμε ότι θέλουμε και το κάνουμε πραγματικότητα. Πως όμως μπορείς να σταματήσεις αυτή την κακή συνήθεια; Εδώ είναι 5 τρόποι.

1) Μην βασίζεστε στη δύναμη της θέλησης

Το λάθος στο οποίο όλοι μας πέφτουμε όταν θέλουμε να τηρήσουμε τις υποσχέσεις στον εαυτό μας είναι ότι προσπαθούμε να βασιζόμαστε μόνο στη δύναμη της θέλησης.

Είμαστε γεμάτοι αποφασιστικότητα τη στιγμή που δίνουμε αυτή την υπόσχεση. Αλλά λίγο αργότερα τα παρατάμε. Το να βασίζεσαι μόνο στη δύναμη της θέλησής σου για να τα καταφέρεις είναι ένας σίγουρος τρόπος… αποτυχίας τις περισσότερες φορές. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο πιο σίγουροι είμαστε για τη θέλησή μας, τόσο λιγότερο μπορούμε να βασιστούμε σε αυτήν. Οι άνθρωποι που τείνουν να υπερεκτιμούν τον αυτοέλεγχό τους είναι αυτοί που είναι πιο πιθανό να τα παρατήσουν.

2) Start small

Όσο μεγαλύτερες είναι οι απαιτήσεις που έχετε από τον εαυτό σας, τόσο πιο πιθανό είναι να τα παρατήσετε. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε μεγάλες αλλαγές στη ζωή, αλλά σημαίνει ότι πρέπει να χτιστείτε σιγά σιγά αυτό που θέλετε.

Το να περιμένεις δραματική αλλαγή μέσα σε μια νύχτα είναι απίστευτα αγχωτικό. Το να προσπαθείτε να κάνετε πάρα πολλά ταυτόχρονα, κάνει πολύ πιο πιθανό να αθετήσετε τις υποσχέσεις σας στον εαυτό σας.

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να βελτιώσετε την υγεία σας. Το να αποφασίσετε να κόψετε το κάπνισμα, να χάσετε βάρος, να ξεκινήσετε την άσκηση και να αρχίσετε να τρώτε καλύτερα ταυτόχρονα, θα είναι πολύ δύσκολο (ή αδύνατο). Πιθανότατα θα διαπιστώσετε ότι αποτυγχάνετε σε ένα ή δύο από αυτά πριν καν ξεκινήσετε.

Αντίθετα, ξεκινήστε με μικρότερους στόχους. Επιλέξτε μόνο ένα πράγμα στο οποίο θα εστιάσετε. Αυτό σας δίνει κάτι εφικτό για να εργαστείτε, χωρίς να σας κάνει να αισθάνεστε χαμένοι. Σας δίνει επίσης χρόνο να προσαρμοστείτε εάν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.

3) Κάνε το πιο συγκεκριμένο

Όταν δίνετε μια υπόσχεση στον εαυτό σας, πρέπει να είναι συγκεκριμένη. Τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε; Πόσο καιρό θέλετε να κρατήσετε αυτή την υπόσχεση; Τι είδους συμπεριφορά θέλετε να αλλάξετε;

Όταν δίνετε μια αόριστη υπόσχεση στον εαυτό σας, δεν υπάρχει ξεκάθαρος στόχος. Έτσι, μπορεί να καταλήξετε να μην κάνετε τίποτα, επειδή δεν ξέρετε πάνω σε τι πρέπει να εργαστείτε.

4) Προσοχή στις δικαιολογίες

Συνήθως υπάρχει μια μικρή φωνή στο κεφάλι σας που αρχίζει να δικαιολογεί και να επιχειρηματολογεί υπέρ του γιατί είναι ΟΚ να αθετήσετε την υπόσχεσή σας. Η επίγνωση του πότε συμβαίνει αυτό, είναι πολύ χρήσιμη. Αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να το δεις.

Επομένως, πριν ξεκινήσετε, γράψτε όλες τις πιθανές δικαιολογίες που μπορεί να βρείτε για να αθετήσετε την υπόσχεσή σας στον εαυτό σας. Δημιουργήστε μια λίστα με όλα όσα μπορείτε να σκεφτείτε. Και μετά απαντήστε σε αυτές τις δικαιολογίες. Βρείτε μια αντίθετη δικαιολογία.

5) Επιβράβευσε τον εαυτό σου

Όσο περισσότερο μπορείτε να συνδέσετε την υπόσχεση που δίνετε στον εαυτό σας με θετικά συναισθήματα, τόσο περισσότερο θα βοηθήσει.

Η έρευνα έχει δείξει ότι αν δεν δείτε ή δεν αισθανθείτε την άμεση ανταμοιβή για την προσπάθειά σας, είναι πιο πιθανό να τα παρατήσετε.

Όταν επιμένετε σε μια νέα συνήθεια ή δίνετε μια υπόχεση στον εαυτό σας, όταν κάνετε ένα βήμα προς ό,τι προσπαθείτε να πετύχετε, χαϊδέψτε τον εαυτό σας στην πλάτη. Περιποιηθείτε τον εαυτό σας με κάποιο τρόπο, κάντε κάτι διασκεδαστικό ως ανταμοιβή και φροντίστε να δώσετε στον εαυτό σας άφθονη θετική επιβεβαίωση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 5 =