αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΔέχεσαι κριτική από τους άλλους και δεν ξέρεις πως να την διαχειριστείς; Εδώ είναι 3 σωτήρια tips

Δέχεσαι κριτική από τους άλλους και δεν ξέρεις πως να την διαχειριστείς; Εδώ είναι 3 σωτήρια tips

Έχεις ποτέ δεχτεί κριτική που έχεις νιώσει ότι ήταν άδικη; Αν ναι, θα πρέπει να έχεις στο μυαλό σου ότι όποιος θέλει να τους ευχαριστήσει όλους, συχνά δεν ευχαριστεί κανέναν.

Είναι πολύ φυσικό να προσπαθείς να κερδίσεις την αποδοχή των άλλων, στη δουλειά σου ή στην προσωπική σου ζωή. Αλλά ότι και αν αποφασίσεις να κάνεις, κάποιος, κάπου θα έχει μία άποψη για αυτό που κάνεις. Οι γύρω σου μπορεί να αμφισβητούν τα κίνητρά σου, τους λόγους για τους οποίους κάνεις κάτι ή να κριτικάρουν ακόμα και την πιο μικρή λεπτομέρεια.

Κάποιες φορές πάλι οι άνθρωποι μπορεί να μεγαλοποιήσουν τα πράγματα και να παρεξηγηθούν. Γενικότερα, κάθε κριτική μπορεί να σε επηρεάσει, αλλά μόνο αν την αφήσεις να το κάνει. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για να αντιμετωπίσεις την κριτική των γύρω σου:

1.Αναγνώρισε την πηγή της κριτικής

Υπάρχει μεγάλη διαφορά στο να γίνεσαι αποδέκτης της κριτικής ενός αγνώστου και κάποιου που γνωρίζεις. Ένας άγνωστος μπορεί να σου ασκήσει κριτική επειδή απλά δεν γνωρίζει τι ακριβώς κάνεις ή επειδή αυτό τον κάνει να νιώθει καλύτερα.

Από την άλλη, ένα οικείο πρόσωπο συνήθως σού ασκεί κριτική επειδή ενδιαφέρεται για εσένα. Αν ένας φίλος σου για παράδειγμα, σου προσφέρει συμβουλές που είναι μη εφαρμόσιμες ή χρήσιμες, δεν το κάνει με κακή πρόθεση γι΄αυτό και σε κάθε περίπτωση αξίζει να ακούσεις την γνώμη του.

Τέλος, ανεξάρτητα από το πού προέρχεται η κριτική, μήπως εσύ την παίρνεις κατάκαρδα; Επίσης, ακόμα και αν σε γενικές γραμμές γίνεσαι αποδέκτης θετικής κριτικής, αρκεί μόνο μία αρνητική για να αρχίσεις να αμφιβάλλεις για τον εαυτό σου; Αν ισχύει αυτό σκέψου αν το άτομο που σου ασκεί κριτική έχει σχέση με αυτό που κάνεις, αν ενδιαφέρεται για εσένα, αν ξέρει κάτι παραπάνω από εσένα ή αν απλά θέλει να πει την γνώμη του. Φιλτράρισε τις πληροφορίες και κράτησε αυτές που μπορούν να σε κάνουν καλύτερο.

Όποιος θέλει να τους ευχαριστήσει όλους, δεν ευχαριστεί κανέναν.

2.Διαχειρίσου την κριτική

Μπορείς να πείσεις τον άλλον ότι έχει άδικο και να του το αποδείξεις. Αλλά και πάλι αυτό δεν θα έχει απαραίτητα κάποιο αποτέλεσμα.

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να μην παίρνεις τα πράγματα τόσο σοβαρά. Αν κάποιος σου ασκήσει κριτική, μπορείς να τον ευχαριστήσεις που μοιράστηκε μαζί σου τις σκέψεις του ή μπορείς ακόμα να του ζητήσεις να σου εξηγήσει τη δική του οπτική. Αν πάλι πρόκειται για έναν άγνωστο, μπορείς απλά να τον αγνοήσεις και να συνεχίσεις αυτό που κάνεις.

Να θυμάσαι ότι ιδιαίτερα όταν κάνεις κάτι πέρα από τα συνηθισμένα, έχεις από μόνος σου να αντιμετωπίσεις και να διαχειριστείς τον φόβο ή/και τις αμφιβολίες σου. Δεν χρειάζεται όμως να αφήσεις κάποιον να επηρεάσει τις πράξεις σου.

3.Να ξέρεις ότι η κριτική έχει να κάνει με τους άλλους, όχι με εσένα

Η κριτική αφορά κατά κύριο λόγο το άτομο που την ασκεί. Ίσως αυτό το άτομο έχει μία άσχημη ημέρα, ίσως παλεύει με κάτι στο οποίο εσύ είσαι πολύ καλός ή απλά του αρέσει να είναι αντιδραστικός. Ίσως απλά έχει επιλέξει εσένα για να βγάλει από μέσα του κάποια πράγματα που αισθάνεται. Από την άλλη μπορεί και να έχει καλοπροαίρετες διαθέσεις αλλά λάθος τρόπο επικοινωνίας ή απλώς να μην ταυτίζονται οι απόψεις σας.

Σε κάθε περίπτωση κράτα τα θετικά της κάθε κριτικής, αν και όταν υπάρχουν, και να θυμάσαι ότι δεν μπορείς να ικανοποιήσεις όλο τον κόσμο. Κάποιοι θα σε επιδοκιμάζουν, άλλοι θα παραμένουν σιωπηλοί και κάποιοι άλλοι θα σε αποδοκιμάζουν.

Εσύ είσαι υπεύθυνος για τις πράξεις σου και εσύ πρέπει να διαχειριστείς τα αποτελέσματά τους. Γι΄αυτό σκέψου αν θέλεις να προχωρήσεις μπροστά ή να σταματήσεις και να ακούσεις οτιδήποτε μπορεί να έχει να σου πει ο καθένας.

Πηγή: Thrive Global Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − 2 =