αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Γράψε ένα στάτους να πεις τι ωραία που περνάμε στην εταιρία» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

«Γράψε ένα στάτους να πεις τι ωραία που περνάμε στην εταιρία» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Ένας ιδιαίτερος «διαγωνισμός» υπάρχει στα Ελληνικά social media. Το σκηνικό θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι κάπως έτσι: «Εμείς περνάμε πολύ ωραία στην εταιρία που δουλεύουμε», γράφει ο ένας. «Όχι εμείς περνάμε πιο ωραία στη δική μας», γράφει ο άλλος. «Σόρρυ, εμείς περνάμε πιο ωραία από όλους, είμαστε μια οικογένεια» λέει ένας τρίτος χρήστης. Ένας διαγωνισμός με στόχο να μας πουν σε ποια εταιρία οι εργαζόμενοι περνάνε καλύτερα.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Βλέπαμε τα πληρωμένα- sponsored άρθρα και τις συνεντεύξεις, βλέπαμε τα πληρωμένα επιχειρηματικά βραβεία, βλέπαμε τις στημένες χαμογελαστές φωτογραφίες μέσα από τα γραφεία εταιριών, τώρα έχουμε και μία νέα μόδα: «Αυθόρμητες» αναρτήσεις από εργαζομένους στα social media, μέσα από τις οποίες περιγράφεται… ένας εργασιακός παράδεισος. Θέλουν με πάθος να μας πουν πόσο ωραία είναι τα πράγματα στην εταιρία που δουλεύουν. Αναρτήσεις οι οποίες, στις περισσότερες περιπτώσεις, μοιάζουν με εταιρικά Δελτία Τύπου.

Πολλές εταιρίες, αφού είδαν ότι οι «παραδοσιακοί τρόποι» δεν πείθουν πλέον πολύ κόσμο, έχουν περάσει στο επόμενο level. Και βρήκαν την τρομερή ιδέα: «Ανέβασε ένα στάτους να πεις τι ωραία που περνάμε στην εταιρία». Θα μπορούσε να είναι η φράση προς τους εργαζομένους. Και ξαφνικά, βλέπουμε «αυθόρμητες» αναρτήσεις στα social media. Αρκετές φορές μάλιστα, οι αναρτήσεις είναι τόσο αυθόρμητες που γίνονται ταυτόχρονα από αρκετούς εργαζομένους της ίδιας εταιρίας, χρησιμοποιώντας παρόμοια φρασεολογία και πληροφορίες.

Τα πληρωμένα- sponsored άρθρα που έχουν γεμίσει το ίντερνετ

Βέβαια η ανάγκη των εταιριών για να δείξουν «πόσο καταπληκτικές είναι» δεν προέκυψε τώρα. Τα τελευταία χρόνια το ίντερνετ έχει γεμίσει με πληρωμένα- sponsored άρθρα και συνεντεύξεις. Τα δεδομένα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι λίγο- πολύ ξεκάθαρα: Μια εταιρία προσεγγίζει ένα ΜΜΕ (ή το αντίστροφο) και γίνεται ένα deal: Η εταιρία δίνει ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό, για να διαφημίσει ένα προϊόν της ή μια υπηρεσία της ή για να προμοτάρει το «πόσο καταπληκτική είναι» γενικά. Δεν θέλει όμως η διαφήμιση να γίνει με ξεκάθαρο τρόπο (π.χ. με banner ή με τηλεοπτικό σποτ), αλλά θέλει να γίνει μέσω… περιεχομένου. Με απλά λόγια, ζητά να γραφτεί π.χ. ένα άρθρο το οποίο θα προμοτάρει πλαγίως (ή ευθέως) το εκάστοτε προϊόν ή την εταιρία συνολικά, αλλά χωρίς να είναι σαφές στον αναγνώστη ότι πρόκειται για διαφημιστική καταχώρηση.

Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα, το άρθρο πριν δημοσιευτεί περνάει από το «τσεκάρισμα» της εταιρίας, για να δώσει αυτή το τελικό ΟΚ ή να ζητήσει αλλαγές. Λογικό, αφού μιλάμε ουσιαστικά για μια συμφωνία μεταξύ ενός ΜΜΕ και ενός πελάτη που έχει πληρώσει για να δει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Σε κάποιες περιπτώσεις, κάπου στο δημοσιευμένο άρθρο/συνέντευξη υπάρχει η ένδειξη «sponsored» ή κάτι τέτοιο. Άλλες φορές βέβαια γίνεται κάτι ακόμα χειρότερο: Δημοσιεύονται τέτοια πληρωμένα άρθρα ή συνεντεύξεις, χωρίς να υπάρχει καμία σχετική σήμανση. Με απλά λόγια δηλαδή, το ΜΜΕ και ο διαφημιζόμενος, θέλουν να τα περάσουν… ως κανονικά δημοσιογραφικά άρθρα.

Το αστείο σκηνικό μπορεί να έχει και συνέχεια: Μόλις δημοσιευτεί το πληρωμένο άρθρο/ συνέντευξη, ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ή οι managers, το κοινοποιούν στα social media, συνήθως με κάποια πανηγυρική λεζάντα: «Δείτε τι καταπληκτικά πράγματα γράφουνε για εμάς». Τι γράφουνε δηλαδή; Γράφουνε αυτά που τους έχεις «παραγγείλει» να γράψουν και για τα οποία έχεις πληρώσει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 + ten =