αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΓινόμαστε… online: Περίπου το 40% των Ελλήνων προβλέπεται να κάνει ιντερνετικές αγορές φέτος

Γινόμαστε… online: Περίπου το 40% των Ελλήνων προβλέπεται να κάνει ιντερνετικές αγορές φέτος

Περίπου 4 εκατομμύρια Ελληνες ή το 40% του πληθυσμού αναμένεται φέτος να αγοράσουν online προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η αξία των αγορών τους αναμένεται να ξεπεράσει τα 5 δισ. ευρώ, με την αγορά της «παραγγελίας έτοιμου φαγητού» να επιτυγχάνει τη μεγαλύτερη άνοδο.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το λιανικό ηλεκτρονικό εμπόριο παρότι είναι ανερχόμενο, υστερεί σε σχέση με το εξωτερικό. Για παράδειγμα, ενώ στην Ελλάδα αγοράζουν οι 4 στους 10 ηλεκτρονικά στις ευρωπαϊκές χώρες το ποσοστό όσων αγοράζουν ηλεκτρονικά ανέρχεται σε 75%. Ως συνέπεια το περιθώριο ανάπτυξης των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα μας παραμένει σημαντικό.

Κορυφαίες κατηγορίες online αγορών που πραγματοποιούν οι Ελληνες είναι η «διαμονή σε καταλύματα» (με το 50% των απαντήσεων), «ταξιδιωτικές υπηρεσίες» (46%), «έτοιμο φαγητό» (43%), «ένδυση/υπόδηση» (42%), «εξοπλισμός Η/Υ» (41%), «ηλεκτρονικές συσκευές» (40%) κ.ά. Σύμφωνα με τη μελέτη του Eltrun, μέσα στη χρονιά δεν αναμένονται σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη αυτή.

Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2018 ήταν «παραγγελία έτοιμου φαγητού» που έφθασε τα 500 εκατ. ευρώ σε αξία online αγορών. Σύμφωνα με τους μελετητές, αυτό οφείλεται στη σοβαρή πλέον συνήθεια για online παραγγελία έτοιμου φαγητού στις νέες διατροφικές συνήθειες της γενιάς της «χιλιετίας» (millennials), στις σημαντικές επενδύσεις σε ψηφιακές υπηρεσίες που έκαναν οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου «food-to-go» αλλά και στα αποτελεσματικά κανάλια διανομής και εξυπηρέτησης από μικρότερες εταιρείες. Σύμφωνα με το Εltrun, περίπου το 50% των online αγοραστών παραγγέλνουν φαγητό στο σπίτι και το 30% στην εργασία.

Η μελέτη ακόμη παρουσιάζει ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα και επιχειρήσεις στην Ελλάδα λειτουργούν χωρίς καμία πιστοποίηση για τις υπηρεσίες τους. Από τις 7.000 που προσφέρουν online προϊόντα και υπηρεσίες, μόνον οι 160 έχουν λάβει «σήμα εμπιστοσύνης (trustmark)» από κάποιον φορέα.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 2 =