Τη δεύτερη θέση στα προϊόντα τύπου cola στο οργανωμένο λιανεμπόριο έχει κατακτήσει η Green Cola, η οποία ωστόσο το 2017 ήρθε αντιμέτωπη με κάμψη των πωλήσεών της, μετά από μία πενταετία ραγδαίας ανόδου τους την περίοδο 2011-2015.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας το 2018 αποτελεί μία ευκαιρία για την Green Cola ώστε να αντπυχθεί περισσότερο και να επιτύχει υψηλότερα μερίδια ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των πελατών της τόσο στο οργανωμένο λιανεμπόριο όσο και στο χονδρεμπόριο και στην κρύα αγορά.
Προς αυτή την κατεύθυνση η εταιρεία τον Απρίλιο του 2018 προέβη στην παρουσίαση τριών νέων προϊόντων με στέβια με στόχο την ανάπτυξη της γκάμας καθώς και την αύξηση του μεριδίου αγοράς στα Flavor αναψυκτικά ώστε να ενδυναμώσει την προϊόντική της πρόταση που θα ενισχύσουν περαιτέρω το όνομα της στην αγορά.
Παράλληλα η στρατηγική της περιλαμβάνει την ενίσχυση της της εξωστρέφειας, με στόχο την επόμενη τριετία οι διεθνείς πωλήσεις να αποτελέσουν το 50% του συνολικού τζίρου.
Το 2017 τα έσοδά της Green Cola μειώθηκαν σε 12,97 εκατ. ευρώ, από 13,435 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας μείωση 3,5% σε ετήσια βάση.
Η επιχείρηση συμπίεσε μάλιστα κατά 4,9 εκατοστιαίες μονάδες το μεικτό της περιθώριο, γεγονός που οδήγησε τα μεικτά κέρδη της στο επίπεδο των 4,52 εκατ. ευρώ, έναντι μεικτών κερδών της τάξεως των 5,33 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν .
Για τους λόγους αυτούς η βιομηχανία κατέγραψε ζημιές προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 1,57 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 0,40 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Όσον αφορά τις καθαρές ζημιές ανήλθαν στα 2,47 εκατ. ευρώ το 2017, έναντι ζημιών 1,22 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.
Η Green Cola έχει στο ενεργητικό της εξαγωγές μεταξύ άλλων στις χώρες Αυστραλία, Βέλγιο, Γερμανία, Εσθονία, Ισραήλ, Κύπρος, Κίνα, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σουηδία και συνολικά σε 22 χώρες. Τα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα «Green Cola», «Pure Cola», «BLE», «GR8», «Mix & Match» και «Green Mountain». Η προϊοντική γκάμα της περιλαμβάνει προϊόντα Cola, Cola χωρίς ζάχαρη, πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, σόδα, τόνικ και κοκτέιλ.
Η επιχείρηση αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας παραγωγής αναψυκτικών με την επωνυμία Ενωση Παρασκευαστών Αεριούχων Ποτών (ΕΠΑΠ), που συστάθηκε ως Α.Ε. στη Λεπτή Ορεστιάδας του νομού Εβρου το 1986 και προϋπήρχε με άλλη νομική μορφή στην ίδια περιοχή από το 1959, ενώ επί 25 χρόνια παρήγαγε αναψυκτικά και για την Coca – Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως.
Το 2010 η ΕΠΑΠ προχώρησε σε στρατηγική αναδιάρθρωση της δομής της και από το 2011 απέκτησε βασικό μέτοχό της τον Περ. Βενιέρη, ανώτερο στέλεχος επί πολλά έτη της Coca – Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2012 κυκλοφόρησε το προϊόν «Green Cola», υποστηρίζοντάς το με διαφημιστική καμπάνια με το σύνθημα «Ξεcola και διάλεξε ελληνικά». Το 2013 κυκλοφόρησε σειρά αναψυκτικών με το σήμα «BLE», ενώ το 2015 στο μετοχικό της κεφάλαιο εισήλθε, με μερίδιο 25%, ο Ιω. Χήτος.
Παράγει και εμφιαλώνει αναψυκτικά για ίδιο λογαριασμό και για τρίτους στις εγκαταστάσεις της στην Ορεστιάδα, όπου και εδρεύει, σε έκταση 20.000 τ.μ., διαθέτοντας τρεις γραμμές για την παραγωγή αναψυκτικών σε γυάλινη φιάλη, κουτί αλουμινίου και πλαστική φιάλη. Από το 2014 έχει αναθέσει την εμφιάλωση μέρους των προϊόντων της στην Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδος, που είναι γνωστή στην αγορά και με το σήμα «ΡΕΑ».
Εχει στο ενεργητικό της εξαγωγές στις χώρες Αυστραλία, Βέλγιο, Γερμανία, Εσθονία, Ισραήλ, Κύπρος, Κίνα, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σουηδία. Τα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα «Green Cola», «Pure Cola», «BLE», «GR8», «Mix & Match» και «Green Mountain». Η προϊοντική γκάμα της περιλαμβάνει προϊόντα Cola, Cola χωρίς ζάχαρη, πορτοκαλάδα, λεμονάδα, γκαζόζα, σόδα, τόνικ και κοκτέιλ.
Η επιχείρηση το 2017 είχε καταλήξει σε συμφωνία με αραβικό επιχειρηματικό όμιλο για τη διάθεση προϊόντων της στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, μέσω κοινοπρακτικής εταιρείας στην οποία η ελληνική βιομηχανία έχει μερίδιο της τάξεως του 15%.
Πηγή: Insider.gr