αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΓιατί τα σούπερ μάρκετ ανοίγουν ξαφνικά καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας

Γιατί τα σούπερ μάρκετ ανοίγουν ξαφνικά καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας

Επιστροφή στο κέντρο τόσο της Αθήνας όσο και των κατά τόπους δήμων, επιχειρούν τους τελευταίους μήνες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Η αύξηση του τουρισμού έχει στρέψει τις αλυσίδες να αναζητούν καταστήματα εντός του κέντρου, στο οποίο δεν είχαν παρουσία μέχρι σήμερα.

Είναι ενδεικτικό ότι ένα από τα καταστήματα που εξέπληξαν του υπεύθυνους της Μασούτης με την απόκτηση της Προμηθευτικής και την έλευση τους στην Αθήνα, είναι το κατάστημα στην πλατεία Κλαυθμώνος το οποίο προσελκύει καθημερινά πάνω από 5.000 καταναλωτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα κρίσιμο σημείο πώλησης που αναμένεται να γίνει σημείο αναφοράς της Μασούτης στον κέντρο της Αθήνας.

Παρουσία στο κέντρο της Αθήνας απέκτησε και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Το κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στη Μητροπόλεως αποτελεί ένα ιδιαίτερο κατάστημα για την εταιρεία, καθώς, μαζί με το πρόσφατο κατάστημά της στην περιοχή της Ακρόπολης, είναι τα μοναδικά καταστήματα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου καταστήματος, που εγκαινιάστηκε προς το τέλος του 2017, είναι ότι απαιτούσε την υλοποίηση μιας πρωτότυπης αρχιτεκτονικής πρότασης διαλόγου των σύγχρονων απαιτήσεων του καταστήματος με την παλαιά και ιδιαίτερη μορφολογία του χώρου.

Τη λογική της «μετακόμισης» καταστημάτων στα κέντρα των πόλεων σχεδιάζει και η Lidl Hellas, στόχος της οποίας, όπως δηλώνουν τα στελέχη της διοίκησής της, είναι να αποκτήσουν ευκολότερη πρόσβαση οι καταναλωτές.

Να σημειωθεί ότι μέχρι πρόσφατα η λογική της μητρικής εταιρείας ήταν όλα τα καταστήματα της Lidl Hellas να είναι ιδιόκτητα και όχι μισθωμένα. Αυτό έχει αρχίσει να αλλάζει, γεγονός που δίνει στη αλυσίδα την δυνατότητα να κάνει την εμφάνιση της στο κέντρο των πόλεων.

Έμφαση στα καταστήματα της γειτονιάς

Έμφαση στα μικρά καταστήματα της γειτονιάς δίνουν παράλληλα οι αλυσίδες.

Με στόχο να αναπτύξει εντός της επόμενης πενταετίας ένα δίκτυο 100 καταστημάτων και σε διάστημα δεκαετίας να έχει καταφέρει να αποκτήσει μερίδιο 50% από τα 2 δισ ευρώ που αποτιμάται σήμερα η αγορά των μικρών της λιανικής σε όλη την Ελλάδα η ΑΒ Βασιλόπουλος, μπαίνει δυναμικά στη συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσοντας ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο «Το δικό σου» ABShop&Go.

Το μοντέλο αυτό καταστήματος το οποίο αφορά την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αναπτύσσεται μέσω franchise και η ΑΒ έχει σχεδιάσει αρχικά την ανάπτυξη μιας αλυσίδας τέτοιων καταστημάτων σε Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκης με επέκταση σε βάθος χρόνου και σε άλλες περιοχές. Ήδη πιλοτικά λειτουργούν 14 καταστήματα και όπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση της εταιρείας το νέο επιχειρηματικό μοντέλο δικαιόχρησης που προτείνει η εταιρεία αποτελεί εξέλιξη του ήδη δοκιμασμένου και επιτυχημένου μοντέλου της ABShop&Go.

«Στην ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζουμε έμπρακτα ότι μέσα από καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα, μπορεί να ενισχυθεί το ελληνικό επιχειρείν και να σμιλευτεί η επιχειρηματικότητα του αύριο. Κάθε μέρα κάνουμε σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε μέσα από επιχειρηματικά σχήματα που παρέχουν ασφάλεια και σταθερότητα, να προσφέρουμε διεξόδους σε κάθε νέο ή έμπειρο επιχειρηματία, δημιουργώντας κίνητρα για το νέο ξεκίνημα», δηλώνει ο Λεωνίδας Βρεττάκος COO της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Το «μικρότερο παιδί» της ΑΒ είναι ένα self service κατάστηµα, που χωροθετείται σε πυκνοκατοικηµένες περιοχές, σε σηµεία µε έντονη κινητικότητα (όπως σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες , αφετηρίες λεωφορείων, σταθµούς Μετρό). Θα αναπτύσσεται σε χώρους πώλησης 120-200 τ.µ. σε ένα επίπεδο (ισόγειο), µε μικρό βοηθητικό χώρο 30-50 τ.µ. Σε αυτό οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν 3.000-5.000 κωδικούς ειδών της ΑΒ (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας), ανάλογα µε το µμέγεθος του χώρου πώλησης. Θα ακολουθεί την εµπορική πολιτική των καταστηµάτων ΑΒ, θα συµµετέχει στο συνολικό προωθητικό πρόγραµµα της εταιρείας και θα λειτουργεί µε διευρυµένο ωράριο λειτουργίας καθηµερινά και την Κυριακή, σύµφωνα µε τη κείμενη νοµοθεσία.

Την ανάπτυξη μικρών σημείων πώλησης σχεδιάζουν να αναπτύξουν σε πιλοτικό – στην παρούσα φάση – επίπεδο τα My Market.

Τα νέα μικρά καταστήματα σουπερμάρκετ θα φέρουν την επωνυμία Easy My Market, θα λειτουργούν με λιγότερο προσωπικό και θα είναι μικρότερης έκτασης από τα «κανονικά» καταστήματα του δικτύου.

Η αγορά των μικρών «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores) αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς στην Ελλάδα. Ειδικότερα στην Αττική η αγορά υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην Ελλάδα στο 1 δισ. ευρώ.

Πηγή: Insider.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − ten =