αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΓιατί τα προϊόντα ιδιωτική ετικέτας… δεν τραβάνε στην Ελλάδα

Γιατί τα προϊόντα ιδιωτική ετικέτας… δεν τραβάνε στην Ελλάδα

Μια νέα επανάσταση πρόκειται να συντελεστεί στο λιανικό εμπόριο, η οποία θα επηρεάσει τη βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων και δη τροφίμων σε όλη την υφήλιο τα επόμενα πέντε χρόνια με τρόπους που δεν έχουμε δει ποτέ πριν, αναφέρει σε έρευνά της η Nielsen. Ο λόγος για την ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και τις νέες προκλήσεις που θα παρουσιάσει αυτό το γεγονός για τις μάρκες και τους κατασκευαστές σε ολόκληρο τον κόσμο.

Ήδη το μερίδιο των προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο αγγίζει το 16,7% σε αξία πωλήσεων με την Ευρώπη να οδηγεί την κατηγορία. Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen (στοιχεία αξίας πωλήσεων τη διετία 2015-2016), το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη ανήλθε στο 31,4% το 2016 από 30,5% που ήταν το 2015, όταν στη Βόρεια Αμερική ήταν 17,7%, στο 8,3% στη Λατινική Αμερική και μόλις 4,2% στην Ασία. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την Ευρώπη, μία από τις μεγαλύτερες αγορές για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι η Ισπανία. Το 2016 το μερίδιό τους άγγιξε το 42%, στο 41% ήταν στη Μεγάλη Βρετανία, στο 36% στη Γερμανία, στο 32% στην Αυστρία, όπως και στο Βέλγιο, στο 30% στην Πορτογαλία, στο 27% στην Πορτογαλία, στο 26% στη Γαλλία και στο 19% στην Ιταλία.

Στην Ελλάδα, η πορεία των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας τα τελευταία χρόνια βαίνει μειούμενη. Αυτό οφείλεται στην κατάρρευση του δικτύου του Μαρινόπουλου, που είχε επενδύσει πολύ σε αυτό το κομμάτι της αγοράς και του “πολέμου” των προσφορών και προωθητικών ενεργειών στον οποίο έχουν επιδοθεί τα επώνυμα brands, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν τη θέση τους στο ράφι. Επιπλέον για τα στελέχη της βιομηχανίας, των προμηθευτών και του λιανεμπορίου τα επώνυμα προϊόντα εξακολουθούν να αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και bonus για όσους επιτύχουν τους ετήσιους στόχους, οπότε υπάρχει ένα ακόμη κίνητρο για να στηριχθούν. Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος. Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν πιστοί σε γνωστά brands, όχι μόνο πολυεθνικά. Σε αυτό έχουν βοηθήσει φυσικά και οι προσφορές που “τρέχουν” όλο τον χρόνο στα επώνυμα brands.

Η ουσία είναι ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα συνεχίζουν να δέχονται ισχυρές πιέσεις. Η πρόσφατη έρευνα της IRI για την πορεία της κατανάλωσης το πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, έδειξε πως οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν νέα υποχώρηση 4,3%, όταν συνολικά ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο εμφάνισε οριακή πτώση 0,2%.

Σύμφωνα με την IRI, από το υψηλό μερίδιο 19% που είχε πιάσει η κατηγορία το 2014, αυτό υποχώρησε στο 16,3% το πρώτο δίμηνο του 2017, για να φθάσει στο 16,5% το πρώτο δίμηνο της φετινής χρονιάς. Παρά το γεγονός ότι μεταξύ του περσινού πρώτου διμήνου και του φετινού αντίστοιχου διαστήματος φαίνεται βελτίωση σε επίπεδο μεριδίου, αυτό οφείλεται στη μείωση της συνολικής πίτας των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 1 =