αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί οι κολοσσοί Coca Cola και Unilever σταματούν τις διαφημίσεις στα social media

Γιατί οι κολοσσοί Coca Cola και Unilever σταματούν τις διαφημίσεις στα social media

Ο αγγλο-ολλανδικός γίγαντας τροφίμων και καλλυντικών Unilever ανακοίνωσε σήμερα ότι θα διακόψει τις διαφημιστικές του καταχωρήσεις στο Facebook, το Twitter και το Instagram στις Ηνωμένες Πολιτείες τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους, κάνοντας λόγο για μια «πολωμένη εκλογική περίοδο».

«Οι επώνυμες εταιρείες έχουν ένα καθήκον να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός αξιόπιστου και ασφαλούς ψηφιακού οικοσυστήματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μάρκες μας δεν θα δημοσιεύουν πλέον διαφημίσεις στο Facebook, το Instagram και το Twitter στις Ηνωμένες Πολιτείες», ανέφερε η εταιρεία.

Η ανακοίνωση της Unilever έρχεται δύο ημέρες μετά αφότου η παρασκευάστρια των παγωτών Ben & Jerry’s – που ανήκει στην Unilever – σταμάτησε να προβάλλει διαφημίσεις της στο Facebook, συμμετέχοντας σε μια αυξανόμενη λίστα μεγάλων εμπορικών σημάτων που μποϊκοτάρουν το εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης που κατηγορείται ότι δεν κάνει αρκετά για την καταπομέληση της ρητορικής μίσους.

Η εκστρατεία #StopHateForProfit

Η εκστρατεία #StopHateForProfit, υποστηριζόμενη από την Anti-Defamation League (ADL), την NAACP την μεγαλύτερη οργάνωση προάσπισης των δικαιωμάτων των μαύρων στις ΗΠΑ και άλλες οργανώσεις προάσπισης δικαιωμάτων, καλεί τους διαφημιστές να μποϊκοτάρουν το κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο τον μήνα Ιούλιο.

Η Unilever, η οποία ανέφερε ότι η απόφαση της ελήφθη «στο πλαίσιο της ευθύνης της και της πολωμένης ατμόσφαιρας στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ότι η εταιρεία θα παρακολουθεί στενά την κατάσταση και θα «επανεξετάζει την τρέχουσα θέση της εάν κρίνει απαραίτητο».

Η Unilever σκοπεύει να διατηρήσει τον συνολικό προϋπολογισμό της για διαφήμιση στις ΗΠΑ και να στραφεί σε «άλλα μέσα ενημέρωσης».

Στοπ και από την Coca Cola

Η Coca-Cola ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι αναστέλλει για τουλάχιστον 30 ημέρες οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό να ασκήσει πίεση για υιοθέτηση πολιτικών κατά του ρατσισμού.

«Δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στον κόσμο και δεν υπάρχει θέση για τον ρατσισμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», σημειώνει ο Τζέιμς Κουίνσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, σε λακωνική ανακοίνωσή του.

Αξιώνει από τις πλατφόρμες αυτές — τις οποίες πολλές άλλες μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν επίσης να μποϊκοτάρουν, να τους στερήσουν διαφημιστικά έσοδα ώστε να τις αναγκάσουν να κάνουν περισσότερα για την εξάλειψη του περιεχομένου μίσους — να επιδείξουν περισσότερη «διαφάνεια και υπευθυνότητα».

Η Coca-Cola θα επωφεληθεί από την παύση αυτή για να «κάνει αξιολόγηση των διαφημιστικών στρατηγικών (της) και να δει αν είναι απαραίτητες αναθεωρήσεις», εξήγησε ο Κουίνσι.

Η γιγαντιαία εταιρεία αναψυκτικών διευκρίνισε στο δίκτυο CNBC ότι η “παύση” αυτή δεν σημαίνει ότι εντάχθηκε στο κίνημα που ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα από ενώσεις υπεράσπισης των Αφροαμερικανών και της κοινωνίας των πολιτών.

Με το όνομα #StopHateForProfit, η εκστρατεία μποϊκοτάζ των διαφημίσεων στο Facebook τον Ιούλιο υποστηρίζεται κυρίως από την NAACP, την σημαντικότερη οργάνωση για την προάσπιση των Αφροαμερικανών, την ColorOfChange, την ADL (Anti-Defamation League, εβραϊκή οργάνωση), τη FreePress και τη Sleeping Giants.

Έχει στόχο να εξασφαλίσει καλύτερους κανονισμούς όσον αφορά τις οργανώσεις που υποκινούν το μίσος, τον ρατσισμό ή τη βία στο Διαδίκτυο.

Νωρίτερα χθες η Unilever, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της βιομηχανίας τροφίμων και καλλυντικών στον κόσμο, ανακοίνωσε επίσης ότι σταματάει τις διαφημίσεις της στο Facebook, το Twitter και το Instagram στις ΗΠΑ ως τουλάχιστον το τέλος της χρονιάς, λόγω της “πολωμένης” προεκλογικής περιόδου.

Υπό τις πιέσεις που δέχεται, το Facebook υποχώρησε όσον αφορά τις αρχές που πρόβαλλε ο ιδρυτής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος ανακοίνωσε ο ίδιος τη σκλήρυνση των κανόνων του ιστότοπου αυτού κοινωνικής δικτύωσης απέναντι στα μηνύματα μίσους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − one =