αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί οι πετυχημένοι leaders δεν ενδιαφέρονται για το αν είναι συμπαθείς

Γιατί οι πετυχημένοι leaders δεν ενδιαφέρονται για το αν είναι συμπαθείς

Το να είσαι συμπαθής στο επαγγελματικό πεδίο σου δεν είναι κάτι κακό από μόνο του. Μπορείς έτσι να κερδίσεις την συμπάθεια του αφεντικού σου και να έχεις ίσως μια προαγωγή που θέλεις. Μπορείς επίσης να χτίσεις σχέσεις συμπάθειας με συνεργάτες ή ανθρώπους της αγοράς, και έτσι όταν χρειαστείς ένα χέρι βοηθείας από αυτούς, να το έχεις πιο εύκολα.

Κάπου εδώ όμως υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος. Οι περισσότεροι μεγάλοι leaders δεν νοιάζονται για το αν είναι συμπαθείς. Όπως εξηγεί ο επιστήμονας Cameron Anderson από το University of California, υπάρχει κάτι ακόμα πιο σημαντικό από το να είσαι συμπαθής. Ποιο είναι αυτό; Το να σε σέβονται οι άνθρωποι γύρω σου. Αυτός ο σεβασμός μάλιστα, παίζει τελικά σημαντικότερο ρόλο στην συνολική ευτυχία στην ζωή μας.

Αν θυσιάζεις τα πάντα «για να είσαι απλά συμπαθής», καταλήγεις τελικά να μην σε σέβονται οι άλλοι.

Οι σπουδαίοι leaders δεν έχουν ως Νο1 στόχο να αντλήσουν… συμπάθεια. Αλλά να είναι χρήσιμοι και να τους σέβονται οι άλλοι άνθρωποι. Είναι άλλωστε γνωστή και η φράση που λέει: Αν θες να τους ευχαριστείς όλους, μην γίνεις leader, πούλα παγωτά.

Αλλά ποια είναι τα κέρδη όσων ηγετών στοχεύουν στον σεβασμό (με ή χωρίς συμπάθια); Το αμερικανικό inc.com παραθέτει μερικά από αυτά. Είναι κινήσεις και πρακτικές, που μπορούν να σε οδηγήσουν ψηλά. Ενώ ταυτόχρονα θα είσαι χρήσιμος και για τους ανθρώπους γύρω σου.

  • Λένε την αλήθεια, ακόμα κι αν είναι μη δημοφιλής αλήθεια
  • Εξηγούν τις σκέψεις τους, πίσω από τις δύσκολες αποφάσεις που λαμβάνουν
  • Λένε «όχι» όταν χρειάζεται
  • Είναι ανοιχτόμυαλοι και αποφασιστικοί
  • Εκφράζουν την απογοήτευση και το θυμό τους. Δέχονται τα ίδια και από τους άλλους
  • Δίνουν τα credits στους άλλους, και στον εαυτό τους όταν χρειάζεται
  • Είναι συνεπείς και δίκαιοι στον καθορισμό κανόνων και προσδοκιών
  • Ορίζουν και τηρούν τα όρια για τον εαυτό τους και για τους άλλους
  • Δίνουν το αρνητικό feedback απευθείας και έγκαιρα
  • Ζητούν συγνώμη όταν κάνουν λάθος και προχωρούν παρακάτω
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × 1 =