Δεν είναι κακό να θες να είσαι συμπαθής στο επαγγελματικό σου πεδίο. Άλλωστε, είναι αλήθεια ότι αν είσαι συμπαθής στους συναδέλφους σου, στους προϊσταμένους σου ή στους γενικότερους συνεργάτες σου, είναι πιθανότερο να πάρεις μια προαγωγή, να αναλάβεις μεγάλα projects που σου αρέσουν, να λαμβάνεις άμεσες απαντήσεις και feedback πάνω σε αυτό που ζητάς.
Κι όμως, πολλοί από τους μεγάλους leaders δεν ενδιαφέρονται για το αν είναι συμπαθείς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ίσως ο Steve Jobs ή ο Jeff Bezos. Και οι δύο αντιπροσωπεύουν μάλλον το προφίλ του «σκληρού leader», εντός μιας εταιρίας. Ποιος είναι όμως ο πρωταρχικός στόχος τέτοιων ηγετών, αφού δεν θέλουν να είναι συμπαθείς; Όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com, ο μεγάλος στόχος τους είναι να κερδίζουν τον σεβασμό των άλλων. Με βάση τα αποτελέσματα στην δουλειά. Έτσι δεν προσπαθούν να ευχαριστήσουν τους πάντες, λένε «όχι» όταν χρειάζεται, δεν δίνουν υποσχέσεις που δεν μπορούν να τηρήσουν.
Είναι επίσης δίκαιοι όταν θέτουν τους κανόνες και τις προσδοκίες. Παραδέχονται τα λάθη τους και στην συνέχεια προσχωρούν παρακάτω. Και φυσικά εξηγούν το σκεπτικό τους, πίσω από τις δύσκολες αποφάσεις. Μπορεί κάποιες φορές να είναι και υπερβολικά σκληροί με τους συνεργάτες τους.
Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς μαζί τους, άνθρωποι σαν τον Steve Jobs ποτέ δεν ήταν οι «αγαπητοί leaders» εντός των εταιριών τους. Το αντίθετο ίσως. Αλλά πάντα κατάφερναν να φέρνουν σπουδαία αποτελέσματα, να δημιουργούν τις καλύτερες ομάδες, και να φτάνουν στην κορυφή. Πάντα βέβαια χρειάζεται να σκεφτείς ποιες είναι οι προτεραιότητες σου…