05/12/24

Γιατί οι περισσότεροι μεγάλοι leaders δεν ενδιαφέρονται για το αν είναι συμπαθείς

Δεν είναι κακό να θες να είσαι συμπαθής στο επαγγελματικό σου πεδίο. Άλλωστε, είναι αλήθεια ότι αν είσαι συμπαθής στους συναδέλφους σου, στους προϊσταμένους σου ή στους γενικότερους συνεργάτες σου, είναι πιθανότερο να πάρεις μια προαγωγή, να αναλάβεις μεγάλα projects που σου αρέσουν, να λαμβάνεις άμεσες απαντήσεις και feedback πάνω σε αυτό που ζητάς.

Κι όμως, πολλοί από τους μεγάλους leaders δεν ενδιαφέρονται για το αν είναι συμπαθείς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι ίσως ο Steve Jobs ή ο Jeff Bezos. Και οι δύο αντιπροσωπεύουν μάλλον το προφίλ του «σκληρού leader», εντός μιας εταιρίας. Ποιος είναι όμως ο πρωταρχικός στόχος τέτοιων ηγετών, αφού δεν θέλουν να είναι συμπαθείς; Όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com, ο μεγάλος στόχος τους είναι να κερδίζουν τον σεβασμό των άλλων. Με βάση τα αποτελέσματα στην δουλειά. Έτσι δεν προσπαθούν να ευχαριστήσουν τους πάντες, λένε «όχι» όταν χρειάζεται, δεν δίνουν υποσχέσεις που δεν μπορούν να τηρήσουν.

Είναι επίσης δίκαιοι όταν θέτουν τους κανόνες και τις προσδοκίες. Παραδέχονται τα λάθη τους και στην συνέχεια προσχωρούν παρακάτω. Και φυσικά εξηγούν το σκεπτικό τους, πίσω από τις δύσκολες αποφάσεις. Μπορεί κάποιες φορές να είναι και υπερβολικά σκληροί με τους συνεργάτες τους.

Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς μαζί τους, άνθρωποι σαν τον Steve Jobs ποτέ δεν ήταν οι «αγαπητοί leaders» εντός των εταιριών τους. Το αντίθετο ίσως. Αλλά πάντα κατάφερναν να φέρνουν σπουδαία αποτελέσματα, να δημιουργούν τις καλύτερες ομάδες, και να φτάνουν στην κορυφή. Πάντα βέβαια χρειάζεται να σκεφτείς ποιες είναι οι προτεραιότητες σου…

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

2 × four =