αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΓιατί οι μικρομεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βάζουν πωλητήριο

Γιατί οι μικρομεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βάζουν πωλητήριο

«Στέγη» σε μεγαλύτερα σχήματα, αναζητούν μικρομεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυρίως της περιφέρειας. Η γιγάντωση των μεγάλων του κλάδου (πέρυσι οι 10 μεγάλοι μοιράστηκαν 7,98 δισ. ευρώ από τα 8,37 δισ. ευρώ στα οποία ανέρχεται η συνολική πίτα) και η επέκτασή τους και σε περιοχές που μέχρι και σήμερα δεν είχαν παρουσία –σ.σ. πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αυτό της Σκλαβενίτης που απέκτησε πανελλαδική παρουσία όταν απέκτησε το δίκτυο της Μαρινόπουλος- πιέζει τις μικρομεσαίες αλυσίδες οι οποίες αισθάνονται πλέον στην πλάτη τους την ανάσα των μεγάλων.

Ο προ διετίας «μήνας του μέλιτος», όταν λόγω κατάρρευσης της Μαρινόπουλος μάζεψαν πίσω καταναλωτές και προμηθευτές, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από την πορεία των πωλήσεων των μικρών κυρίως σημείων πώλησης. Σύμφωνα με την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης IRI το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, όπου η κατανάλωση ενισχύθηκε κατά 3,2% (σ.σ. αφορά προϊόντα σταθερών κωδικών), ο τζίρος των καταστημάτων έως 400 τ.μ. που αντιπροσωπεύουν το 13,2% του συνόλου της αγοράς κατέγραψε οριακή αύξηση 1,5%. Ακόμη μικρότερη, στα όρια του στατιστικού λάθους, ήτοι 0,2%, ήταν η αύξηση των πωλήσεων στα καταστήματα από 400-1.000 τ.μ. που αντιπροσωπεύουν το 35,8% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Πιο ανθεκτικά εμφανίζονται τα καταστήματα από 1.000 – 2.500 τ.μ. με ανάπτυξη 2,4% μέσω των οποίων πραγματοποιείται το 39,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς, με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων 19,8% να σημειώνεται στα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. που τζιράρουν το 11,5% της αγοράς.

Αυτός είναι ο λόγος, όπως υποστηρίζουν προμηθευτές που έχει αναζωπυρωθεί το φλερτ της βορειοελλαδίτικης Μασούτης με τις αλυσίδες Δήμητρα στην Κέρκυρα και Γουντσίδης στη Δράμα. Για την τελευταία όπως λέγεται υπάρχει απόκλιση 10 εκατ. ευρώ μεταξύ του τιμήματος που επιθυμεί να δώσει η Μασούτης και του τιμήματος που θέλει η πλευρά Γουντσίδη.

Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική περίπτωση περιφερειακών παικτών που αναζητούν να πουλήσουν με το υψηλότερο για αυτές τίμημα το δίκτυο και τον τζίρο τους στους μεγάλους του κλάδου. Αντίστοιχες κρούσεις από μικρές και μεσαίες αλυσίδες έχουν γίνει και στην αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός η οποία την τελευταία διετία επεκτείνεται με αυτό το μοντέλο, Bazaar του Δήμου Βερούκα, Metro της οικογένειας Παντελιάδη, στελέχη της οποίας έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο, υπό προϋποθέσεις, να προχωρήσουν σε εξαγορές από τη νέα χρονιά και ΑΒ Βασιλόπουλος.

Για τη νομοτελειακή προσάρτηση σε μεγαλύτερα δίκτυα των μικρών του κλάδου είχε μιλήσει προ ημερών ο κ. Γιώργος Παπαντώνης, πρόεδρος του ομίλου αγορών Αστέρας (σ.σ. ο όμιλος αγορών έχει έρθει σε συμφωνία με τη SPAR Hellas), ο οποίος παραδέχθηκε πρόσφατα πως οι όμιλοι αγορών στην Ελλάδα δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό brand. «Γιατί το ισχυρό όνομα δεν είναι μόνο ζήτημα παροχών και αριθμών είναι κάτι παραπάνω. Δεν καταφέραμε να πείσουμε προμηθευτές και καταναλωτές ότι τα μέλη μας ανήκαν σε ένα μεγαλύτερο δίκτυο”, είπε.

Αυτό το νέο ανακάτεμα της τράπουλας, αποδυναμώνει τους ομίλους αγορών όπως ο ΕΛΟΜΑΣ, αφού χάνουν μέλη τους αλλά και τους προμηθευτές οι οποίοι βρίσκονται πάλι υπό πίεση και σε σκληρές διαπραγματεύσεις με τα δίκτυα.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − three =