αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν μανιωδώς πλοία και τον Ιούλιο (και ποια μεγάλα ονόματα πρωταγωνιστούν)

Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν μανιωδώς πλοία και τον Ιούλιο (και ποια μεγάλα ονόματα πρωταγωνιστούν)

“Εκτοξεύτηκαν” οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε νέα πλοία τον Ιούλιο, με το ενδιαφέρον αυτήν τη φορά να στρέφεται στην αγορά των containerships.

Σύμφωνα με το τελευταίο report της ναυλομεσιτικής Golden Destiny, οι “Greeks” παρήγγειλαν 13 πλοία τον περασμένο μήνα, διοχετεύοντας συνολικά 713,8 εκατ. δολάρια στα ναυπηγεία.

Οι παραγγελίες είναι αυξημένες κατά 44% συγκριτικά με τις 9 του Ιουνίου και κατά 86% σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο (7 συμφωνίες).

Τα στοιχεία του Ιουλίου φανερώνουν προτίμηση των Ελλήνων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, εκ των 13 παραγγελιών, οι 10 αφορούν containerships, ύψους 446,8 εκατ. δολαρίων, ενώ διοχετεύτηκαν κεφάλαια ακόμη σε δύο tankers (74 εκατ. δολάρια) και ένα πλοίο μεταφοράς LNG (193 εκατ. δολάρια).

Συνολικά στο επτάμηνο του έτους οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων επένδυσαν σε 101 νέα πλοία, καταβάλλοντας περίπου 6 δισ. δολάρια. Το αντίστοιχο διάστημα του 2020 είχαν παραγγείλει μόλις 45 πλοία.

Ξοδεύουν το ρευστό που “μάζεψαν”

Οι κινήσεις των Ελλήνων τον Ιούλιο συμβαδίζουν με αυτές της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, με το βιβλίο παραγγελιών της αγοράς των containerships να έχει πολλαπλασιαστεί μέσα σε λίγους μήνες.

Μέχρι σήμερα, η εγχώρια εφοπλιστική κοινότητα έδειχνε ενδιαφέρον κατά κύριο λόγο για τα δεξαμενόπλοια, καθώς παρά την υποτονική ναυλαγορά, “πόνταρε” στην ανάκαμψη του κλάδου τα επόμενα χρόνια.

Σήμερα, όμως, κι έχοντας πλέον συγκεντρώσει σημαντικό κεφάλαιο από τα εξαιρετικά επίπεδα της ναυλαγοράς των εμπορευματοκιβωτίων, παραγγέλνουν με μεγαλύτερη ένταση νέα πλοία αυτού του τύπου, για να ενισχύσουν και να τοποθετήσουν καλύτερα στην αγορά τις εταιρείες τους.

Σε γενικές γραμμές, οι “Greeks” είναι ισχυροί “παίκτες” σε παραγγελίες νέου τονάζ, καθώς επιδιώκουν να διατηρήσουν το νεανικό χαρακτήρα των στόλων τους. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,17 έτη) είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,61 έτη).

Οι πρωταγωνιστές των ναυπηγήσεων

Δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, η Αγγελική Φράγκου και ο Βαγγέλης Μαρινάκης, βρίσκονται πίσω από πρόσφατες παραγγελίες containerships.

Η Navios Maritime Partners της κας Φράγκου παρήγγειλε 4+2 (options) containerships, χωρητικότητας 5.300 TEUs έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2023 και το 2024. Κάθε πλοίο θα κοστίσει περίπου 61,6 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα, η Capital Maritime του κ. Μαρινάκη έχει συνδεθεί με την παραγγελία τριών containerships, με option για τρία ακόμη, χωρητικότητας 1.800 ΤΕUs έκαστο. Κάθε πλοίο φέρεται να κόστισε περίπου 31 εκατ. δολάρια.

Μία ακόμη πρόσφατη παραγγελία στον κλάδο τοποθετήθηκε από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Euroseas. H εταιρεία, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή δύο containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο. Το ύψος της συμφωνίας είναι 76 εκατ. δολάρια.

Η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο

Το 2021 έχει εξελιχθεί σε έτος ρεκόρ για τις συναλλαγές σε επίπεδο αγοραπωλησιών και παραγγελιών πλοίων.

Ο Ιούλιος δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Συνολικά τοποθετήθηκαν 144 παραγγελίες από 125 τον Ιούνιο (+15%) και 57 τον περσινό Ιούλιο (+153%). Το κόστος των νέων επενδύσεων ανήλθε σε 9,1 δισ. δολάρια.

Οι πλοιοκτήτες στράφηκαν κυρίως στα containerships και ακολούθησαν bulk carriers και tankers.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 + nine =