αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία ξυρού φορτίου

Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία ξυρού φορτίου

Κυρίαρχοι σε αγορές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων εμφανίζονται για ακόμη ένα έτος οι Έλληνες εφοπλιστές, “ποντάροντας” κυρίως σε bulk carriers και tankers.

Πρόκειται για δύο αγορές, στις οποίες, η ελληνική πλοιοκτησία είναι παραδοσιακή δύναμη, καθώς ελέγχει, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 32,64% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 21,7% του στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ράλι στο ξηρό φορτίο

Στο μεν ξηρό φορτίο, φυσά “ούριος άνεμος” από την αρχή του έτους και οι ναύλοι “σπάνε” ρεκόρ εβδομάδα με την εβδομάδα, με ώθηση από την ισχυρή ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και σιτηρών και το ικανοποιητικό εμπόριο άνθρακα. Σημείο αναφοράς της αγοράς είναι η Κίνα, η δυναμική της οποίας υποδηλώνει περαιτέρω ανοδική πορεία το επόμενο διάστημα.

Αυτή τη στιγμή ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index, κινείται σε υψηλά δεκαετίας και τα κέρδη σε όλα τα μεγέθη διαμορφώνονται σε ιδιαιτέρως ικανοποιητικά επίπεδα. Την ίδια ώρα, το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων παραμένει σε χαμηλό δεκαετίας, όπερ σημαίνει ότι η προσφορά θα υπολείπεται της ζήτησης για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.

Έρχονται “καλύτερες ημέρες” για τα tankers

Στα δεξαμενόπλοια τώρα, η εικόνα στη ναυλαγορά είναι υποτονική, αλλά βελτιωμένη από τα αρνητικά ρεκόρ που καταγράφηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο, όταν σε αρκετές εμπορικές διαδρομές, οι εφοπλιστές αδυνατούσαν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων.

Οι “Greeks” επενδύουν στα πλοία αυτού του κλάδου, “βλέποντας” ανάκαμψη της αγοράς, σταδιακά, από το δεύτερο μισό του τρέχοντος έτους, καθώς θα απελευθερώνονται οι οικονομίες και θα πληθαίνουν οι μετακινήσεις. Η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον ΟΠΕΚ και η βραδεία ανάπτυξη του στόλου, λόγω του χαμηλού του βιβλίου παραγγελιών, ενισχύουν αυτήν την τάση.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities, οι ναύλοι στη spot των υπερ-δεξαμενόπλοιων VLCCs, από τα 5.043 δολάρια ημερησίως, στα οποία κυμαίνονται σήμερα, θα φτάσουν τα 14.728 δολάρια στο τέλος του έτους, τα 31.200 δολάρια το 2022 και τα 44.668 δολάρια το 2023.

Οι αριθμοί των επενδύσεων

Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τις 25 Απριλίου, η ελληνική πλοιοκτησία είχε αγοράσει 152 μεταχειρισμένα πλοία, ξοδεύοντας σχεδόν 2,5 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες είναι με διαφορά από τη δεύτερη θέση οι κορυφαίοι αγοραστές second hand πλοίων.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − 5 =