αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΓιατί η Ryanair συρρικνώνει ξαφνικά την παρουσία της στην Ελλάδα

Γιατί η Ryanair συρρικνώνει ξαφνικά την παρουσία της στην Ελλάδα

Με αυξημένη προσφορά χωρητικότητας στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να απαντήσουν οι υπόλοιποι αερομεταφορείς, στην απόφαση της Ryanair να σταματήσει από την 1η Απριλίου τις πτήσεις μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων. Η κίνηση αυτή, όπως ανέφερε χθες, στο Capital.gr, ο Sales & Marketing Manager της Ryanair για την Ανατολική Μεσόγειο Νικόλας Λάρδης υπαγορεύθηκε από τη στρατηγική ενίσχυσης της κερδοφορίας του ιρλανδικού αερομεταφορέα, που διατηρεί μόνο δύο δρομολόγια εντός Ελλάδας, δηλαδή Χανιά-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Σαντορίνη.

Η αεροπορική του Michael O’Leary έχει αποφασίσει τη διακοπή της σύνδεσης Αθήνα-Θεσσαλονίκη από τον περασμένο Οκτώβριο, οπότε έκανε γνωστό το πτητικό πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2019. H απόφαση αυτή όμως, που έγινε ευρύτερα γνωστή, χθες, ύστερα από ανάρτηση συνδεόμενου με την Ryanair λογαριασμού στο Facebook, φαίνεται να αποτελεί, για ορισμένους, ένα ακόμη πλήγμα για την εικόνα της ιρλανδικής αεροπορικής, μετά την πρόσφατη εκτροπή της πτήσης Λονδίνο-Θεσσαλονίκη στην Τιμισοάρα.

Το low – cost είναι ο βασιλιάς

Ωστόσο, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, το- αυστηρά προσαρμοσμένο στην ενίσχυση της κερδοφορίας- μοντέλο λειτουργίας που υιοθετεί η Ryanair δικαιολογεί τις κινήσεις της. Όπως αναφέρουν στη διεθνή αεροπορική αγορά τη στρατηγική της Ryanair υπαγορεύει η αρχή το “low – cost είναι ο βασιλιάς”, με την εταιρεία να σημειώνει στην οικονομική έκθεση του 2018 ότι πέτυχε να μειώσει την τιμή των ναύλων κατά 3%. Ως αποτέλεσμα, πτήσεις που ξεφεύγουν από τον “πήχη” κόστους που θέτει ο ιρλανδικός αερομεταφορέας σταματούν, όπως συνέβη τον Ιούνιο του 2018 με το κλείσιμο της βάσης στα Χανιά.

Το 2018 η εταιρεία μείωσε το συνολικό κόστος λειτουργίας κατά 1%, αύξησε τα κέρδη μετά φόρων κατά 10% (€1,45 δισ.), με το καθαρό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται σε 20%, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της Ryanair. Ωστόσο, πέρυσι εμφάνισε τον χαμηλότερο ρυθμό αύξησης επιβατών από το 2015 (+8% έναντι 10% το 2017 και 17% το 2016), όταν η ανταγωνίστριά της, αλλά μικρότερου μεγέθους, Wizz Air, κατάφερε να αυξήσει κατά 20% τον αριθμό των επιβατών της το 2018. Ταυτόχρονα, η τιμή της μετοχής της υποχώρησε το 2018 σε ποσοστό 29%, πτώση που είναι η μεγαλύτερη από το 2008.

Λόγω και των αυξημένων τιμών πετρελαίου, η Ryanair έχει μειώσει κατά 12% τις προβλέψεις της για την κερδοφορία για το 2019 και επικεντρώνεται σε κερδοφόρα δρομολόγια. Στην Ελλάδα για το καλοκαίρι του 2019 έχει αυξήσει το πτητικό έργο κατά 10%, με τις πτήσεις, σε εβδομαδιαία βάση, να ανέρχονται σε 390, αριθμός που αντιστοιχεί σε 130 δρομολόγια.

Η εταιρεία επικαλείται συνήθως τις υψηλές χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, όπως έγινε κατά το κλείσιμο της βάσης στα Χανιά. Ωστόσο, όπως έχει αναφέρει κατά το παρελθόν η Fraport Greece ​​, τα τέλη (13 ευρώ για όλες τις κατηγορίες ζωνών εντός-εκτός Σένγκεν) δεν έχουν αυξηθεί στα 14 περιφερειακά από τη στιγμή ανάληψης της διαχείρισής τους, τον Απρίλιο του 2017.

Αντίστοιχα, όταν η Ryanair αποφάσισε να κλείσει τη βάση της στην Γλασκόβη επικαλέστηκε τις τοπικές χρεώσεις, αλλά και τις επιπτώσεις του Brexit. Ωστόσο, η απόφαση της μεταφοράς του εκεί αεροσκάφους της στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου, που δεν πρόκειται να μην επηρεαστεί από το Brexit, προκάλεσε εύλογα ερωτήματα στους αναλυτές σχετικά με το εάν τα τέλη ήταν η πραγματική αιτία για την “απόσυρση” από τη Γλασκόβη.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen + five =