αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί βλέπουμε συχνά να βραβεύονται κακόφημες εταιρίες στην Ελλάδα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Γιατί βλέπουμε συχνά να βραβεύονται κακόφημες εταιρίες στην Ελλάδα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Μια νέα λίστα βγήκε στην δημοσιότητα, και παρουσιάζει τις 25 εταιρίες με τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα στην Ελλάδα. Είναι η λίστα Best Workplaces 2020. Δεν γίνεται να μην σχολιάσεις όμως ότι μέσα στην εν λόγω λίστα είναι και εταιρίες όπως η Teleperformance Greece. Μια εταιρία για την οποία έχουν γίνει πολλές καταγγελίες από εργαζομένους μέσα στα προηγούμενα χρόνια. Πιο πρόσφατες καταγγελίες, αυτές που έγιναν πριν μερικές ημέρες εν μέσω πανδημίας- θυμηθείτε ένα από τα σχετικά άρθρα μας εδώ.

Οι «περίεργες» βραβεύσεις επιχειρήσεων στην Ελλάδα δεν είναι ένα τωρινό φαινόμενο. Έχουμε ξανά αναφερθεί σε αυτό. Πολύ γρήγορα να πούμε, ότι στο πρόσφατο παρελθόν, έχουν βραβευτεί για παράδειγμα: Η Novartis Hellas ως «διαμάντι της ελληνικής οικονομίας». Τα Public για τις HR πρακτικές τους. Το 13888 της Cosmote, ως το καλύτερο τηλεφωνικό κέντρο. Βραβείο έχει πάρει και το Πλαίσιο, για «καλύτερο εργασιακό περιβάλλον».

Γιατί όμως βλέπουμε να βραβεύονται συχνά κακόφημες εταιρίες στην Ελλάδα; Στα «γρήγορα» μπορούμε να πούμε το εξής: Αρκετά από τα βραβεία είναι ουσιαστικά «πληρωμένα». Μια εταιρία, δηλαδή, μπαίνει ως χορηγός σε ένα event ή έναν θεσμό βραβείων, και στην συνέχεια οι διοργανωτές δίνουν κάποιο βραβείο στην εταιρία που έχει μπει ως χορηγός. Φυσικά αν η εταιρία δεν πάρει βραβείο, μάλλον του χρόνου δεν θα δώσει την χορηγία της.

Σε άλλες περιπτώσεις, μια επιχείρηση απλά πληρώνει τους διοργανωτές  για να συμμετέχει στην όλη διαδικασία. Και στην συνέχεια παίρνει κάποιο βραβείο, το οποίο είναι συμφωνημένο από πριν.

Φυσικά, κάποιος θα πει ότι ο κάθε φορέας, Οργανισμός ή ιδιώτης, είναι ελεύθερος να δίνει τα βραβεία του όπου ο ίδιος κρίνει. Ας το δεχτούμε. Βλέποντας όμως το θέμα πιο συνολικά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Δεν μιλάμε απλά για ένα αγαλματάκι που το παίρνει στα γραφεία της μιας εταιρίας. Το Πλαίσιο ή η Teleperformance Greece, για παράδειγμα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν εμπορικά τις βραβεύσεις τους. Να το πούμε απλά: Ακόμα, δηλαδή, κι αν δεν έχουν τις ιδανικές συνθήκες εργασίας, ακόμα κι αν στο μέλλον βγουν υπάλληλοι τους και θίξουν το θέμα, η εταιρίες θα μπορούν πολύ εύκολα να πουν, «Μα καλά, τι είναι αυτά που λέτε; Εμείς έχουμε βραβευτεί για το εργασιακό μας περιβάλλον».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three + nine =