αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί «αποβιβάζονται» τα μεγάλα brands στην Ελλάδα της κρίσης | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Γιατί «αποβιβάζονται» τα μεγάλα brands στην Ελλάδα της κρίσης | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε, είχαμε την άφιξη του μεγάλου ισπανικού brand, Springfield, στην Ελλάδα. Η παγκοσμίου φήμης αλυσίδα νεανικής, γυναικείας και ανδρικής ένδυσης άνοιξε το πρώτο κατάστημα, στο Χαλάνδρι. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό κτίριο τριών ορόφων, με μοντέρνο, βιομηχανικό design.

Και που είναι το παράξενο; Θα πει κάποιος. Η συγκεκριμένη είδηση από μόνη της ίσως δεν προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Ωστόσο, βλέποντας λίγο πιο συνολικά τα σημάδια της αγοράς το τελευταίο χρονικό διάστημα, ίσως μπορούν να βγουν κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.

Η Springfield δεν είναι το μόνο μεγάλο brand που «αποβιβάστηκε» στην Ελλάδα της κρίσης, το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πριν λίγο καιρό, είχαμε την πρεμιέρα του αμερικανικού κολοσσού ένδυσης Forever 21, στην Ερμού. Η εταιρία ιδρύθηκε το μακρινό 1984 από τον Do Won Chang. Και έχει τα κεντρικά γραφεία της στο Λος Άντζελες. Πάνω από το 60% των προϊόντων της μάρκας, παράγεται στην Κίνα, και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η εταιρία πετυχαίνει πολύ χαμηλές τιμές σε οτιδήποτε πουλάει. Διαθέτει περισσότερα από 480 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Τα ετήσια έσοδα της κάθε χρόνο, αγγίζουν τα 4 δισ. δολάρια και θεωρείτε μια από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρίες ρουχισμού. Φυσικά, συγκαταλέγεται στο λεγόμενο πεδίο του «fast fashion», όπως άλλες αντίστοιχες αλυσίδες.

Η Forever 21 παρόλο που είναι μια εταιρία με πολλά χρόνια λειτουργίας πίσω της, δεν αποφάσισε να έρθει στην Ελλάδα, σε θεωρητικά πολύ καλύτερες εποχές. Το έπραξε τώρα. Το επίσης αξιοσημείωτο, είναι ότι στην πρεμιέρα της, σχηματίστηκαν ουρές, κυρίως από νέους, που ήθελαν να αγοράσουν προϊόντα της.

Λίγο πιο πριν, είχαμε ακόμα μια μεγάλη άφιξη. Η εταιρεία αθλητικών ειδών Under Armour. Πρόκειται για ένα brand που έχει ανεβάσει «στροφές» τα τελευταία χρόνια και κοντράρει στα ίσια κολοσσούς όπως η Nike και η Adidas. Υπό την ομπρέλα του ομίλου Φάις, ο οποίος εξασφάλισε την αντιπροσωπεία της φίρμας- φαινόμενο, άνοιξε τον Σεπτέμβριο το πρώτο κατάστημα με αποκλειστικά είδη Under Armour στη Νέα Ερυθραία. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα, ότι στο προσεχές χρονικό διάστημα, αναμένεται να ανοίξουν κι άλλα σημεία πώλησης, σε κεντρικές τοποθεσίες.

Τι συμβαίνει όμως, και ξαφνικά βλέπουμε μεγάλα brands όπως η Forever 21, η Under Armor και η Springfield, να έρχονται στην Ελλάδα της κρίσης; Η στρατηγική πίσω από τις εν λόγω κινήσεις, μπορεί να αποκωδικοποιηθεί: Θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι εταιρίες σαν αυτές που αναφέρουμε, εκτιμούν ότι αργά ή γρήγορα η κρίση θα περάσει από την Ελλάδα. Έτσι, σπεύδουν… να πιάσουν θέση. Και να έχουν όσο πιο δυνατό ρόλο μπορούν, την επόμενη ημέρα.

Παράλληλα, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, έχουν ένα πλεονέκτημα, ανάμεσα σε άλλα: Διαθέτουν πολύ μεγάλα μπάτζετ και έτσι μπορούν εύκολα να «χτυπήσουν» τους εγχώριους ανταγωνιστές. Δείτε το πιο απλό: Δεν είναι τυχαίο, ότι λίγο πριν την ελληνική πρεμιέρα της Forever 21, είχαν γεμίσει για αρκετό καιρό όλοι οι δρόμοι και τα κεντρικά σημεία της Αθήνας, με τις σχετικές διαφημιστικές αφίσες. Ακόμα και αυτοί που δεν είχαν ξανά ακούσει στη ζωή τους για το συγκεκριμένο brand, έμαθαν ότι έρχεται στα μέρη μας.

«Και ποιος θα αγοράσει τα προϊόντα τους, μέχρι να περάσει η κρίση;», θα αναρωτηθούν κάποιοι άλλοι. Η απάντηση σε αυτό είναι ακόμα πιο εύκολη και κρύβεται στις ουρές που δημιουργήθηκαν την πρώτη ημέρα της Forever 21 στην Ερμού. Αντίστοιχη κινητικότητα υπάρχει, για παράδειγμα, στα καταστήματα των Zara και των H&M που βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους. Υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι καταναλωτών, που μπορεί να δώσει στις «οικονομικές φίρμες» μια αρκετά μεγάλη άνεση για να κινηθούν. Και όταν όλη η ιστορία με την κρίση στα μέρη μας θα έχει τελειώσει, θα πρέπει να θεωρείται επίσης δεδομένο, ότι οι συγκεκριμένοι «παίχτες» θα είναι ακόμα πιο δυνατοί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − eight =